Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passade på att vara längre I stallet efter allt pluggande; så skönt att greja i lugn och ro 🥰. Spände för rockarden och körde härligt piggelin pålla 50 min och så himla duktig ute på asfalten där det kom en karl i en bil som nog blev lite överrumplad över att vi var bakom krönet!
Middag och en del att se ikapp; som Sveriges Mästerkock från igår och vad trist att Lucas fick lämna; både sambon och jag tycker han verkar helkul 😄. Medan älsklingen kalasade på sina pannkakor i vanlig ordning efter soppan provade jag för första gången en äppelpaj med flingsalt och lite vispgrädde; ganska annorlunda med saltet i eftersmaken 😅.
Jag gör ALLTID äppelpaj med flingsalt numera, enligt https://www.ica.se/recept/varldens-godaste-appelsmulpaj-714125/ . Skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till paj utan salt längre - ÄLSKAR den goda konstrasten som blir :d !
 
Vakna 6:30 på ledig dag är inte ok.
Men snörade på mig skorna och joggade 5.4 km. Tungt på tom mage.
Nu har magen fått en macka och en kopp kaffe. Snart en till.
IMG_6490.jpeg
 
Påväg till jobbet med min varma choklad:p lättare att få tag i än vad jag trodde, dock läckte locket så fick torka choklad av jackan två ggr innan tröttisen förstod vad som hände. Locket är tätt:confused:Tur ingen tror man är cool:laugh:
 
Febern är lite lägre idag
Ska ta tempen om en stund.
Vill ju så gärna gå på aw men gör inte det med feber.
Vill ju inte smitta mina kollegor
 
Såg till att vakna före halv 6 när sambon åkte för att inte riskera att missa muntliga examinationen i ena kursen vid 9 men det blev inställt då läraren var rätt rejält sjuk. Fortsatt att plugga på andra kursen istället och tagit ut ena katten i sele, fyllt på lite fågel mat och gått ett antal vändor och burit in ved för helgen. Lätt hungrig (åt ju frukost tidigt) så ett äpple och plugga vidare medan tvättmaskinen snurrar på. Första vårdagen enligt kalendern bjuder på tät regndimma.
 
Mot Malmö!

Någon med tips på middagsställen i krokarna runt stationen/Slagthuset?
Pasta eller bara, hmm, riktigt god mat? :D

Papi som ligger i Saluhallen, italienskt.
Spazio om ni vill käka pasta inne på centralen
Cmon, världen godaste pizzor och underbar musikbar. Ligger på Drottninggatan 36 så lite en bit ifrån Slagt men väl värd omvägen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 687
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp