Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gott!
Jag äter gärna buffelmozzarella, färsk basilika, tomater och pinjenötter som en enkel lunch på sommaren. Kanske inte så bra för mig viktmässigt dock då jag behöver typ halvera min vikt framöver 😅
Apropå mozzarella går det att göra våfflor av bara riven mozzarella och ägg (eller för den delen riven västerbottenost och ägg). Väldigt gott! Men kanske löjromskrävande?
 
Äter lunch nu men medans jag lagade till den hittade jag en Smirnoff som öppnat sig i frysenO_o Dricker sällan alkohol men kom på att jag varit sugen på en länge och köpt en när jag handlade med min vän i måndags. När den hamnade i frysen är lite oklart men starkt av den att öppna sig:laugh:
IMG_20240222_122043.jpg
 
Gött. :d

Ägg är verkligen världsbäst. Så användbart, gott och enkelt. Finns ju glutenfri fröknäcke om du vill behålla samma frukostkoncept men minska kolhydrater mer.

Tillägg: tänkte på detta knäcke. Gott!

Tack för tips! Kaloritätt men det verkar onekligen gott! Och jag antar att en skiva inte väger så mkt.
Det andra tipset angående "blinier" med mozzarella är nog tyvärr löjromskrävande ja 😅
 
Gått från en måndag med tusen möten och full rulle, till två dagar utbildning, och i dag möten som avlöser möten med alldeles för mycket att göra. Samma kommer ske i morgon.
Är så trött att jag inte vet vad jag ska göra... Funderar på att flagga för att jag faktiskt inte kommer att klara av det de ber mig om.
Väntar till nästa vecka och ser om det inte lugnar sig kanske. Jag har fått gigantiska ansvarsområden kring ombyggnaden och inget har tagits bort från ordinarie arbetsuppgifter. 😅
 
Gått från en måndag med tusen möten och full rulle, till två dagar utbildning, och i dag möten som avlöser möten med alldeles för mycket att göra. Samma kommer ske i morgon.
Är så trött att jag inte vet vad jag ska göra... Funderar på att flagga för att jag faktiskt inte kommer att klara av det de ber mig om.
Väntar till nästa vecka och ser om det inte lugnar sig kanske. Jag har fått gigantiska ansvarsområden kring ombyggnaden och inget har tagits bort från ordinarie arbetsuppgifter. 😅
Bara att gå raka vägen upp till chefen och be honom prioritera. Ta inte på dig så mycket att du rasar.
 
Hemma, helt utmattad. Dagen började med att katten inte väckte mig och ville ha frukost. Hon kom inte och la sig under täcket igår kväll men trodde att hon huserade i vardagsrummet. Tyckte jag kände något mjukt och varmt vid fotändan. Men ingen katt. Gick runt och ropade och såg sedan att dörren till klädkammaren var stängd! När jag öppnade den kom det ut en liten brun, hungrig burrboll som högt klagade sin hungersnöd. Hon fick några Dreamies för att trösta + frukost.

Nu är jag hemma med en fruktansvärd huvudvärk. Var på Bazaren jobbmässan med mina kvinnor. Så stort och högljutt och intensivt. Verkligen massor av montrar, både jobb och utbildning. Anställningsstoppet och neddragningen av vårdpersonal syntes inte där, var och varannan utställare rekryterade ssk, usk, läkare, vårdbiträden, mm. Sedan fanns det massor av städjobb, lager, stationsvärdar, klottersanerare och liknande. Några tror jag skulle passa dem.

Tappade naturligtvis bort dem och det var ett mindre helvete, eftersom de inte förstod att vi skulle träffas på en specifik plats klockan ett. Många kom glatt ut med en 'goodie bag' och hade ätit det godis som erbjöds hos i princip varje utställare.
 
Blev precis uppringd av privat nummer. En inspelad röst som på engelska informerade om att mitt pass eller nationellt id var kapat.
Jag la på.

Men nu blev jag nyfiken på vad det var de var ute efter.
 
Blev precis uppringd av privat nummer. En inspelad röst som på engelska informerade om att mitt pass eller nationellt id var kapat.
Jag la på.

Men nu blev jag nyfiken på vad det var de var ute efter.
Ett sånt samtal fick min man också. Fast hans gick in på telefonsvararen för han svarade inte. Vi funderade också på vad dom var ute efter.
 
Huvudvärken gick inte över... Men snart ska jag upphöra med att glo på datorn och istället bege mig ut med några kids på ett möte. Älskar hur positiva de alltid är. Fick nyss ett sms "vad kul det ska bli idag". Samma sak när vi träffade DO (diskrimineringsombudsmannen) så var alla sjukt pepp och de fick typ köra ett kösystem så alla fick prata osv.
Innan mötet hade de haft farhågor om att det skulle vara svårt att få igång ett samtal. NOT SO MUCH 😅
 
Jag är hemma flera timmar tidigare än vanligt. Katten vet att hon får mat när jag kommer hem vid femtiden. Varför går hon redan runt och hojtar och bits och slickar frenetiskt för att få mat. Och går på mitt tangentbord/mellan mig och tangentbordet och kör upp rumpan i mitt ansikte :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 743
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 708
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp