Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bröt igenom bihåleinflammationen igår kväll? Wtf?
Inte ont i nacken, inte ont i tänderna eller käken. Fick sova??

Inom loppet av typ en timme xD Kanske hjälpte att jag pratade med läkare, som skrämseltaktik haha.
Har avsvällande tabletter nu iaf, som vara med ett par dagar utifall att.
Vilar rösten under dagen så mycket jag kan, men ÄNTLIGEN. :love:

Blir nog lite datenight med sambon ikväll ändå. Bara med mindre prat än vanligt.
Men vi lär starta med ett glas cava och kolla F1 Testing på någon bar, så behövs inte så mycket prat då :rofl:
 
Typ öroninflammation? Sjukt onödigt. Hela den sidan av huvudet känns off med mer dimsyn och tinnitus än vanligt. Hör absolut ingenting. Najs att inte ha mer feber än vanligt och att det inte är båda öronen! Katten sjukvårdar. :heart

Ska få påfyllning av ved idag. Har en perfekt smatt för någon kubik precis utanför ytterdörren och värden droppar en storsäck på uppfarten. Gött! Planen är att locka hit en vän med barn i helgen för hjälp att stapla och lite sticklingsbyte vilket vi pratat om tidigare. Sexåringen älskar gröna växter så han ska få sticklingar av typ allt (särskilt gullrankan).

Såatte det där örat får styra upp sig faktiskt, gärna nu genast.
 
Typ öroninflammation? Sjukt onödigt. Hela den sidan av huvudet känns off med mer dimsyn och tinnitus än vanligt. Hör absolut ingenting. Najs att inte ha mer feber än vanligt och att det inte är båda öronen! Katten sjukvårdar. :heart

Ska få påfyllning av ved idag. Har en perfekt smatt för någon kubik precis utanför ytterdörren och värden droppar en storsäck på uppfarten. Gött! Planen är att locka hit en vän med barn i helgen för hjälp att stapla och lite sticklingsbyte vilket vi pratat om tidigare. Sexåringen älskar gröna växter så han ska få sticklingar av typ allt (särskilt gullrankan).

Såatte det där örat får styra upp sig faktiskt, gärna nu genast.

Krya!
 
Jag funderar på vad jag ska äta som inte innehåller kolhydrater 😅 Löjrom vore ju naturligtvis ett alternativ. Men jag tänker att jag ska trappa ner sen min bror finansmannen räknade på detta 😅
Lammlägg! Långkokta grytor i stort. Någon rotsak i om du inte tycker det är för kolhydratigt så behövs inget kolhydratigt tillbehör (men det går ju att köra blomkålspuré eller -ris).

Är grejen att det ska vara lika lättlagat som löjromsblinier? I så fall rökt eller gravad lax med äggröra.
 
Lammlägg! Långkokta grytor i stort. Någon rotsak i om du inte tycker det är för kolhydratigt så behövs inget kolhydratigt tillbehör (men det går ju att köra blomkålspuré eller -ris).

Är grejen att det ska vara lika lättlagat som löjromsblinier? I så fall rökt eller gravad lax med äggröra.

Ja jag älskar lamm och långkok! Ska nog gå och införskaffa och köra ett långkok i helgen!
Det behöver inte vara lättlagat eller snabbt egentligen.

Jag äter alltid ett hackat ägg på en gluten och laktosfri knäcke på morgonen. Detta känns som ett enkelt och vinnande koncept även om jag antar att brödet ändå innehåller en del kolhydrater trots att det är en tunn skiva.
 
Ja jag älskar lamm och långkok! Ska nog gå och införskaffa och köra ett långkok i helgen!
Det behöver inte vara lättlagat eller snabbt egentligen.

Jag äter alltid ett hackat ägg på en gluten och laktosfri knäcke på morgonen. Detta känns som ett enkelt och vinnande koncept även om jag antar att brödet ändå innehåller en del kolhydrater trots att det är en tunn skiva.
Gött. :d

Ägg är verkligen världsbäst. Så användbart, gott och enkelt. Finns ju glutenfri fröknäcke om du vill behålla samma frukostkoncept men minska kolhydrater mer.

Tillägg: tänkte på detta knäcke. Gott!
 
Så jäkla nöjd med mig själv just nu. Har varit sjukskriven från jobbet i typ 2,5 månader till stor del för att jag fått panikångest av att ens tänka på jobbet. Mått ruskigt dåligt av det och det har varit omöjligt att ta mig dit.

Men efter psykologbesöket igår där vi pratade om att välja livet och att jobbet är en del av det fick jag lite insikter. Och med lite fåniga mantrat "välj livet" i huvudet kom jag till jobbet och var där en timme.

Så stolt, trodde det var kört för mig.
 
Jag brukar äta mozzarella med balsamicokräm och lufttorkad skinka när jag inte vill äta så mkt kolhydrater men vill ha ett snabbt snack. :laugh:

Åh gott!
Jag äter gärna buffelmozzarella, färsk basilika, tomater och pinjenötter som en enkel lunch på sommaren. Kanske inte så bra för mig viktmässigt dock då jag behöver typ halvera min vikt framöver 😅
 
Så jäkla nöjd med mig själv just nu. Har varit sjukskriven från jobbet i typ 2,5 månader till stor del för att jag fått panikångest av att ens tänka på jobbet. Mått ruskigt dåligt av det och det har varit omöjligt att ta mig dit.

Men efter psykologbesöket igår där vi pratade om att välja livet och att jobbet är en del av det fick jag lite insikter. Och med lite fåniga mantrat "välj livet" i huvudet kom jag till jobbet och var där en timme.

Så stolt, trodde det var kört för mig.
Vilken grej! :bow:

Skönt
 
Så jäkla nöjd med mig själv just nu. Har varit sjukskriven från jobbet i typ 2,5 månader till stor del för att jag fått panikångest av att ens tänka på jobbet. Mått ruskigt dåligt av det och det har varit omöjligt att ta mig dit.

Men efter psykologbesöket igår där vi pratade om att välja livet och att jobbet är en del av det fick jag lite insikter. Och med lite fåniga mantrat "välj livet" i huvudet kom jag till jobbet och var där en timme.

Så stolt, trodde det var kört för mig.

Sen kan det ju vara så att vissa jobb kanske inte passar dig? Att få panikångest av att tänka på jobbet låter som att det finns en problematik kring jobbet? Obs jag vet inte men jag vara tänker lite högt, hoppas ok.
 
Åh gott!
Jag äter gärna buffelmozzarella, färsk basilika, tomater och pinjenötter som en enkel lunch på sommaren. Kanske inte så bra för mig viktmässigt dock då jag behöver typ halvera min vikt framöver 😅
Fast det är ju jättebra! Jag brukar ta en halv boll mozzarella, skinka, massor med tomater och lite frukt och det är inte så många kalorier. :)
 
Fast det är ju jättebra! Jag brukar ta en halv boll mozzarella, skinka, massor med tomater och lite frukt och det är inte så många kalorier. :)

Sant iofs! Jag bör nog skippa frukten dock. Äter inte heller skinka 😅 Brukar du äta typ parmaskinka till?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 743
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 708
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp