Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lavemanskit vore också hett.

Kanske en kräm mot analklåda?

guccicreme.jpeg
 
Tuggar på lite frysta ärtor som kvällssnack (och funderar på hur många :wtf:-reaktioner jag kommer att få på det uttalandet), funderar över diverse livsval och laddar för att få lite hushållssysslor gjorda innan det är dags att krypa till kojs med min härliga bok.
Frysta ärter är ju jättegott! Som godis!! jag och barnen slutade rätt fort koka våra ärtor till middagarna och serverade dem frysta, mycket godare :D
 
Skön runda med hunden i kväll. Det regnade isspikar, men var ändå lagom varmt, och ensamt ute. Föredrar det här vädret framför alla minus som varit. Vi gick lite i skogen i mörkret och så hittade spionen en stor "anslagstavla" (Stor snöboll som rullat ner från berget bredvid) och så diskuterade vi om vargen här också brukar lämna meddelande på den. Fick inga svar av honom utan han travade vidare med svansen i vädret. Antar det var svar nog. Längre fram spanade han in i skogen där han vid ett tidigare tillfälle känt lukt, kanske från vargen, vädrade lite, men det fanns ingen där nu så vi kunde gå vidare.
Spionen är mörkrädd men det får jag egentligen inte berätta. ;)

Äter just nu en macka och tittar på ett nytt avsnitt av Chicago Fire. Snart sängen redan!
 
Frysta ärter är ju jättegott! Som godis!! jag och barnen slutade rätt fort koka våra ärtor till middagarna och serverade dem frysta, mycket godare :D

Jag äter ofta ett par nävar frysta ärtor medan jag lagar mat. :d
Ha! Ska genast springa och citera er för min man, som tyckte att jag var helknäpp när jag plockade fram det som snacks första gången. Jag minns att jag brukade få det av mamma när jag var liten och otålig medan hon lagade mat, så för mig är det inte särskilt konstigt. Maken gillar å andra sidan inte ärtor ens i tillagad form, så det påverkar säkert saken lite. Han VÄGRAR acceptera mitt uttalande om att det är lite som godis!
 
Ha! Ska genast springa och citera er för min man, som tyckte att jag var helknäpp när jag plockade fram det som snacks första gången. Jag minns att jag brukade få det av mamma när jag var liten och otålig medan hon lagade mat, så för mig är det inte särskilt konstigt. Maken gillar å andra sidan inte ärtor ens i tillagad form, så det påverkar säkert saken lite. Han VÄGRAR acceptera mitt uttalande om att det är lite som godis!
Han borde smaka, för det är ju inte samma smak alls, mycket godare! Till och med barnen tycker bättre om det och tiggde om det utöver middagar :D Och aldrig kokta för det var inte alls lika aptitligt, det kunde de ha och vara utan liksom, spelade ingen roll, men frysta var favorit!
Speciellt då Findus ärtor. Söta och goda.
 
Ha! Ska genast springa och citera er för min man, som tyckte att jag var helknäpp när jag plockade fram det som snacks första gången. Jag minns att jag brukade få det av mamma när jag var liten och otålig medan hon lagade mat, så för mig är det inte särskilt konstigt. Maken gillar å andra sidan inte ärtor ens i tillagad form, så det påverkar säkert saken lite. Han VÄGRAR acceptera mitt uttalande om att det är lite som godis!
Jag håller med din make jag!! Våga Vägra Ärtor 💪
Enda ärta jag äter är sockerärt och ärtskott.
 
Ridskolan jag gick på som 10-12-åring hade ett läskigt tält som ridhus. När snön kasade på tältet blev en del hästar rädda. För att komma in i tältet fick vi ta några hästar i taget i en liten sluss. När man tänker tillbaka var det MYCKET underligt... :nailbiting:
Hm. Var detta händelsevis i Småland?
 
Nu ligger jag här igen och kan inte sova. Allting är bara obekvämt och eländigt.

Men en bra sak! Jag har tre katter i sängen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 576
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp