Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick lite inspiration från boken Framgångsboken så nu har jag uppdaterat min Bucketlist. Fick tipset av en vän att aldrig ta bort något utan bara markera när något är uppfyllt och sen fortsätta fylla på. Det är ganska mysigt att läsa igenom små datum och kommentarer, men också kunna kryssa av fast det känns som att något aldrig riktigt händer.
Får återkomma senare med vad jag tycker om boken, just nu är jag inte speciellt imponerad.
 
Äter matlåda och är lite tjurig över att efter en heldag med hörisarna så krånglade höger höris på samma vis som vänster gjorde i början. Såatte. Vad i all sin dar har hänt? Och varför? Kan bara inget fungera liksom?!

Har jobbat, rastat spion och vilat i dag. Det är måndag, ska bli skönt när dagen är över.
 
Fy vad råkallt det varit idag. Blåser svinkallt och är så rått att oavsett vad man har på sig så letar sig kylan in.
Var rätt talande när jag kom in i ridhuset till första häst och människan joggade bredvid för att få upp värmen. 😅
Känner mig som en istapp nu trots berg av kläder.
Nu invirad i elfilt och hinkar te och längtar efter ett berg mat som snart är klart. 😍
 
IMG20240212193144.jpg

Skybar med kollegorna 👌🏻
 
Ja alltså hemmafru är ju bara hemmaFRU. Inte hemmamamma. Hemmafru utan kids låter ju jäkligt avslappnat :D

Nar Maken och jag flyttade och reste runt Asien mycket pa grund av hans job larde jag mig att man blir uttrakad valdigt fort. Atminstone jag kan bara handla varje dag i en kort period sa det lonar sig inte att hanga med andra hemmafruar heller.
(Nar jag gick in pa Ralf Lauren med en god van en Onsdag "bara for att titta" och personalen dar, "Hello Mrs. Dobson, did Mr. Dobson like the sweater you bought on Monday?" insag jag att det skulle ta dod pa mig att springa i affarer varje dag.)

/hon som laste sin andra masters degree for att hon rakat bli hemma fru igen./
 
Jag bor (åtminstone sett till dagens vindrikting) på rätt sida stan men min 6-åriga dotter var på Universeum med fritids och det kändes ganska olustigt i förmiddags. Nu är dom dock återbördade till fritids igen och det ska ha gått tämligen odramatiskt till.

Förstår det, det verkade ju väldigt dramatiskt med snabbt förlopp och explosion, även om de fick kontroll över det rätt snabbt.

Jag var nere på Södra vägen för ett ärende strax innan 16, och kort därefter släppte de polisavspärrningarna vid Korsvägen. Men att det ska vara så svårt att få riktig info om exakt var det är avspärrat och för vilka, om man inte har möjlighet att lyssna på P4? :down:
 
Nar Maken och jag flyttade och reste runt Asien mycket pa grund av hans job larde jag mig att man blir uttrakad valdigt fort. Atminstone jag kan bara handla varje dag i en kort period sa det lonar sig inte att hanga med andra hemmafruar heller.
(Nar jag gick in pa Ralf Lauren med en god van en Onsdag "bara for att titta" och personalen dar, "Hello Mrs. Dobson, did Mr. Dobson like the sweater you bought on Monday?" insag jag att det skulle ta dod pa mig att springa i affarer varje dag.)

/hon som laste sin andra masters degree for att hon rakat bli hemma fru igen./

Ja, avslappnat är ju inte nödvändigtvis samma sak som nice :D Själv har jag ju valt det ljuva livet av kaos. Roligt, stimulerande, givande och fullkomligt dränerande.
 
Fryser. Varför är ridhus alltid så svinkalla? Försöker få A att börja baka så hon kan bjuda på avramlingsfika imorgon när hästägaren kommer.

Jag jobbar ju då och då med sjöfolk. Sånna där yrkesdykare som jobbar på Nordsjön under vintern. En av dem har en dotter som rider, och han svär på att han aldrig frusit så mycket som han gör i olika ridhus numera. :rofl:
 
Jag har ju borjat trana ett par hundar for "competetive obedience" igen. Med valpen ar det ju grunden for all form av lydnad med riktning mot att tavla sa smaningom, 3 aringen som kan grunden ar det for att tavla.

I gar stod jag och forklarade att vi tranar in ett beteende, det mesta ar inte som att trana in ett trick, utan mer ett satt att upptrada i vissa sammanhang.

En av forskole eleverna jag kor skriker (hon gjor det nar hon vill nagot) sa hogt hon kan for att bussen star still. I dag tankte jag pa att jag faktiskt kor hundtraning pa mina elever. :eek::p
Jag ber henne vara tyst for jag kan inte kora nar hon skriker. Hon trappar ner skriket, men fortsatter medan jag lungt star kvar dar vi ar, men sa fort hon slutar i en halv minut, eller sa, sa kor jag ivag igen.
Jag tranar henne pa ett beteende:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 581
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp