Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte ätit frusna ärtor…. men lite löjromssnacks! Nu tar jag ett glas vin och läser en bok!

Skal!🍷 Jag har inte heller atit frusna artor, daremot shrimp 'n grits.

Jag lagade "shrimp and grits" i kvall. Jag maste ju prova alla ratter som tar oandligt langt med ett evigt rorande i min nya pressure cooker :p Det blev fantastiskt bra (aven om det kunde ha varit lite mer cayenne pepper, men Maken kom och rakade se burken jag holl i handen) och kan numera bli en stapel pa matsedeln nar man inte behover rora forever langre. Sa jag kan ju justera hur mycket cayenne som blir bra nasta gang. 20 minuter och det hela ar klart utan nagot rorande alls!👍 Jag ser ocksa fram emot att prova risotto utan att rora😎

An sa lange gillar jag min nya ninja!
 
Ska snart pallra mig till bussen.
Är fortfarande helt tagen av de två rådjuren som hoppade ut framför spionen och mig i morse. Alltså, PRECIS framför! just PRECIS framför. SÅ fina!! Spionen blev kanske inte lika tagen som jag av deras vackerhet, utan mest chockad över att nästan bli påhoppad över två djur man kan jaga.... Så han drog rätt fort efter dem, men kom alltså inte så långt då jag inte är så lätt att rubba och är snabb i reaktionerna :D Förnedrande och kränkande behandling av både matte och rådjuren! ;)

Nu dags för bussen!
 
Idag är det utbildning igen, snart halva kursen genomförd. Blir tight med tid, den slutar kl 17 och jag måste hemifrån 17.40 för ska hålla föredrag för medborgare 18.30 Så på 40 min ska jag hinna fixa mockning, fixa mat, vatten osv till hästarna….
Ska se om jag kan hinna snabbt iväg på lunchen och hinna iaf mocka en box.
 
Kollar busstidtabellen och konstaterar att det inte är smidigt att åka buss mellan jobbet och hemma. Får sitta på stationen i grannbyn och vänta i 45 minuter. Det hade väl gått an om det gick att gå in men sitta ute i trekvart är inte jättekul..
Jaja, det är bara sex veckor ungefär. Och jag behöver inte åka dagligen.
 
Mjuklandning på jobbet. Åkte in tidigare för att vara säker på att få en parkeringsplats. Duschade, fyllde vattendunkarna och lyfte in dem i bilen. Köpte en macka som jag nu ätit upp, druckit en kopp kaffe och ätit en apelsin och snart dags för dagens första möte och andra kopp kaffe. Sen mer möten och utbildning i em.
 
I dag har jag så ont i huvudet att jag nog inte borde åkt till jobbet :cautious:
Sitter i valet och kvalet om jag ska fixa botox privat igen eller om jag ska kontakta vc och kriga lite för att se om jag inte kan få botox via vården i stället.

Fast jag kanske inte behöver välja...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 576
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 985
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp