Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit lutfisk till lunch. Mycket gott :) ! Sedan ville mamma åka iväg en sväng och handla, vilket var väldigt positivt för hon har inte haft ork på bra länge (justering av medicin verkar ha gjort susen :up: !). Så det blev ett par nyttosaker som behövde fyllas på samt två böcker på loppis för 20 kr/st. Den ena relativt ny och en bok som jag har velat läsa... :)
 
Gah, jag blir tokig. Måste ha båda dörrarna till köket stängt annars är katten och försöker dricka såsen på spisen. Eftersom ena dörren (mot datorrummet) inte kan stänga ordentligt måste jag ta en omväg via vardagsrummet och hallen. När jag är där så grävde hon ursinnigt och skrek. Inget potatismjöl/maizena hemma upptäckte jag så fick använda vanligt mjöl vilket gör att jag måste koka den tio minuter till.

Nu smet hon in igen och jag fick lyfta ut henne. Hon är snabb som en liten vessla och låter, mycket. Inte bara hennes svans är uttrycksfull 😼
 
Gör det bara tjejer kan göra, multitaskar, tvättmaskin nr 2, lägger vinylklick i hallen uppe och steker köttbullar, ett jäkla spring i trappor upp o ner.
Men förutom snöskottning har jag inte gjort många knop idag, när jag är klar med något av ovanstående ska jag måla lister gång nr2 på lilla toan så jag kan tapersera där i morgon för att sen göra klart när vvs killen kommer i veckan o tar bort div rör o handfatet,så jag kan göra klart o hoppas på att det blir ljus o fint.
 
Lagade matkassemat som var en stor besvikelse, alldeles för starkt (trots att jag drog ned REJÄLT på chili) och smakade därför bara starkt och citrongräs. :wtf: Nä, hälften gick till hönsen. De lär bli glada!
Tur att sonen bakat kladdkaka till efterrätt, det var svingott med jordgubbar och grädde till. :d
 
Har ätit lutfisk till lunch. Mycket gott :) ! Sedan ville mamma åka iväg en sväng och handla, vilket var väldigt positivt för hon har inte haft ork på bra länge (justering av medicin verkar ha gjort susen :up: !). Så det blev ett par nyttosaker som behövde fyllas på samt två böcker på loppis för 20 kr/st. Den ena relativt ny och en bok som jag har velat läsa... :)
Kul när man hittar böcker!
Själv gick jag förbi sjukhusbiblioteket häromdagen och såg att det stod ett ställ man kunde låna och lämna tillbaka (det har lagt ner annars pga spara pengar i regionen) och genast föll mina ögon på intressanta böcker. Gick utan att låna, det är jobbigt när man inte längre kan läsa fysiskt i bokform men kul ändå att stå och kolla in dem. Det är något speciellt för en boknörd att hålla i fysiska böcker trots att vissa bitar saknas! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 602
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp