Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättar
En ny maskin
Verkar redan ha blivit smutsig av folk som inte kan tvätta
Den installerades i veckan
Nåja det var städat för övrigt så.
Kallt ute fast bara minus 4 men det snöar.
Ska nu dammsuga
Hatar det innerligt
 
Äter lunch och fått stallrapporten.

Hovis höll tydligen på flyga som en vante när han skulle släppa Allegra i hagen. 😄 Skönt att slippa släppa ut dem i mörkret ikväll, de hade sett fem grisar och följt efter galten men inte lyckat få den inom skotthåll. Ca fem timmar ute och nytt försök nästa helg men då tar jag in hästarna på morgonen istället för att de ska behöva stå inne från kvällen. :up:
 
Fryser efter ett antal timmar i stallet. Den här kylan är mindre rolig när man har blött grovfoder. Nu är det packat för närmare en vecka. Fy vilken tid det tog att få loss eländet på ett ställe men när det "låset" släppte så gick det fort.
Det känns så skönt att inte behöva oroa sig för foder på några dagar nu och bara välja att packa om vädret känns lämpligt för aktiviteten.
Nu väntar jag på att potatisen ska bli klar och sen blir det kålpudding :d
 
Har varit borta en timme i affären och spionen har varit tyst och lugn. Är försiktigt hoppfull att det är på väg till det normala igen. Han fick leversnittar när jag kom hem, lovade att köpa godis åt honom ju, hans kex börjar ta slut och utan kan vi ju inte vara! Blev en påse chips till mig för tröst för att de inte hade rätt sorts ost... och jäst så att jag kan baka bröd istället för att köpa dyrt tråkigt bröd. Får bli enkelt bröd eftersom jag är usel på bakning, kanske med havregryn i eftersom jag gillar havregryn, kanske morötter också.
Eller saffran? Kan man ha saffran i bröd? Vet scones ju.

Äter en matlåda med tomatsoppa just nu och ska alldeles strax rasta spiondjuret så han får böka av sig i snön och leka bergsget som den tok han är. I kväll blir det nog den där pastarätten, nu har jag ju lite ost att ha i även om det inte är rätt, men blev så jag har ost på macka och kan riva en bit.
(jädrans Hemköp som inte har allt jag vill ha, är tex också så sugen på mördegskakor, sådana där i olika former tex kringlor och med pärlsocker osv, goda)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 605
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp