Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då vore det väl bättre för din del att inte skriva till mig från början när jag inte riktade mig till dig, om du inte tål mina svar?
Svaret var varken otrevligt eller tykigt, det var bekräftande att du får tycka så.
Fast nu upplevde jag det som tykigt och drygt. Vad fick du ut av att svara på det viset?
 
På mig står mina "andra" diagnoser i de flesta journalanteckningar, även om jag varit inne akut för något helt annat. Tex när jag hade en fraktur står "astma" rätt högt i vårdanteckningen. Jag utgår från att det är för att man senare ska ha med den infon ifall något händer. Tror verkligen inte att någon tar sig tid att skriva massa saker de inte tycker är relevanta. :confused:
En läkare antecknade vad min pappa haft för jobb för ca 30 år sen. Väldigt Viktig Vårdinfo. :cool:
Det händer rätt ofta att vårdpersonal kopierar gamla inaktuella anteckningar också och klistrar in senare i journalen.
 
Jag har beställt ett gummiband :) !

Ja, alltså ett träningsgummiband, annars hade det kanske varit lite futtigt.. :D Såg några övningar för att stärka axlarna som verkade vettiga att testa. Kanske slipper jag ont i axlar och skulderblad om jag bara blir lite mindre klen.... :) !

Jag har köpt tre gummiband, ett utan handtag, ett med handtag och de där små i en ring. Nu ska jag bara använda dem - för första gången :grin:
 
Håller med. Feber är ju en reaktion på att något är fel i kroppen, så det kan ju knappast räknas som "diagnos" :confused:
Det är bara för att de måste skriva vad de hittar/gör.
Jag har nån diagnos i min journal som heter typ "undersökning/observation för psykiska sjukdomar", det var när jag var till en psykmottagning på jourtid.
På vc skrev de nån gång en diagnos: "hälsoundersökning" eller liknande.

Feber, ospecificerad betyder att man inte vet vad den orsakas av. Feber är en diagnos.
 
Nu bröt kiddot ihop. Jag skulle köpa träningskläder och bara ”denna blir bra”.

IMG_7557.jpeg


Hon bara ”alltså man kan ju undra vem av oss som har intellektuell funktionsnedsättning”!!???
 
När jag är hos läkare och de frågar om allehanda genetiska saker så får jag alltid säga att jag är adopterad och har ingen susning om vad mina biosläktingar eventuellt lider av.

Dessutom verkar de inte ha så bra koll på mina barndomsvaccinationer eftersom de skedde i gryningens tidevarv.
 
När jag är hos läkare och de frågar om allehanda genetiska saker så får jag alltid säga att jag är adopterad och har ingen susning om vad mina biosläktingar eventuellt lider av.

Dessutom verkar de inte ha så bra koll på mina barndomsvaccinationer eftersom de skedde i gryningens tidevarv.
Barndomsvaccinationer är relevanta hur :confused:
Jag har bara koll på mammas sida vad gäller eventuella genetiska saker
Jag vet dock att jag inte är vaccinerad mot mässling och co
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 617
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp