Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suttit och tittat på Great Australian Bake Off där många av deltagarna har rötter i Asien. De använder relativt ofta yuzu vilket efter vad jag kan googla mig till är en slags citrusfrukt från Kina/Japan/Korea. Den verkar inte finnas i Sverige.

Är det någon som har använt den i matlagning eller bakning och är den god? Den beskrivs som ett mellanting mellan grapefrukt, citron och lime. Låter smaskens. Syrlig och lite bitter men passar för att ta udden av det söta. :d
Inte för bakning men: om du vill testa smaken finns den här i Systembolagets alkoholfria sortiment. Citrus med beska, alltså åt grapefrukthållet. Jag drack den hela sommaren, så god!
 

Bifogade filer

  • IMG_0359.png
    IMG_0359.png
    64,4 KB · Visningar: 34
Jag är fackrepresentant på jobbet. Nu när jag går på föräldraledighet är det en annan som ska ta över uppdraget. Jag skrev i vår teamschatt att vi behöver ta ett medlemsmöte och gav förslag på datum. EN person av 16 återkopplade, och då med en tumme upp. Jaha, vilket av de föreslagna datumen var bra? Vad säger resten av medlemmarna? Ingen aning.
Nu har jag god lust att strunta i det och bara gå hem när min föräldraledighet börjar.
 
Suck, revbenen ska vara inne en och en halv timme. Satte in den tio över fem. Iofs har jag också stuckit i en köttermometer men den är lite galen så vet inte om jag vågar lita på den.
 
Jag är fackrepresentant på jobbet. Nu när jag går på föräldraledighet är det en annan som ska ta över uppdraget. Jag skrev i vår teamschatt att vi behöver ta ett medlemsmöte och gav förslag på datum. EN person av 16 återkopplade, och då med en tumme upp. Jaha, vilket av de föreslagna datumen var bra? Vad säger resten av medlemmarna? Ingen aning.
Nu har jag god lust att strunta i det och bara gå hem när min föräldraledighet börjar.
Hopplöst! Jag klev av som facklig på min arbetsplats. Dock fortfarande med i facket.
 
Åker tåg. Ska byta till det sista om en timme. Planerar att köpa middag på Stockholm C. Frågan är vad. Kanske sushi. Eller en macka att ta med. Får se. Är hungrig iaf 😊
 
Ska börja med någon mat. Är även sugen på något gott och har som vanligt inget hemma och vet inte vad jag ska göra. I så fall något enkelt utan avancerade ingredienser. Sådant kan jag inte ens komma på. Jag antar jag kommer fortsätta vara sugen med andra ord.
Det är som om hjärnan vill ha något efter att den har värkt sönder, rätt intressant!
 
När jag är hos läkare och de frågar om allehanda genetiska saker så får jag alltid säga att jag är adopterad och har ingen susning om vad mina biosläktingar eventuellt lider av.

Dessutom verkar de inte ha så bra koll på mina barndomsvaccinationer eftersom de skedde i gryningens tidevarv.
+ @Enya
Jag har ett hälsokort och ett vaccinationskort från 70-80-talet. De uppgifterna finns bara där och i nåt dammigt pappersarkiv nånstans.
 
Senast ändrad:
Vi skulle få nya diskmaskiner på jobbet igår.
De kom idag
Vaktis skulle installera och packade upp en.
"Ser den inte konstig ut"
Jodå den saknade fronten 🤣
De hade beställt såna med valbar front men glömt lägga till en front
Så kanske de kan installeras imorgon
 
Efter 5 hästar och annat fysiskt jobb inser jag att jag glömt äta idag. Hur kan man glömma det som matälskare? 🤷‍♀️
Nu skulle sambo laga skitgod mat. Och så dör spishelvetet igen! Nu har den kärvat snudd på dagligen någon vecka. Så någon får nog kika på det där och laga.
Nu har vi fått igång två plattor iaf. 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp