Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så gott!
Om du fermenterar ordentligt (över 24 h) så blir all yoghurt laktosfri. Dessutom får du en mer potent kultur eftersom den i stort äter laktos som metod för att omvandla mjölken till yoghurt! Det kanske är det du menar, men om inte, så är det ett tips. :)

Jag gor min yogurt i en Ninja Foodi ... och jag hallde i (laktose free;)) mjolk men glomde att ha i den yogurt som behovs for att det ska bli nagot annat an kokt mjolk. Jag at upp all yogurt som var kvar fran forra gangen jag gjorde.🙄

Nu ar Ninjan igang och processar mjolk och yogurt i alla fall, sa vid middagstid i kvall ar det dags att osa upp den i en "strainer" och stalla in det i kylskapet. :)
 
Funderar på om någon av mina grannar har några hjärnceller kvar..

zaxgZ8I.jpeg

JLtmQAC.jpeg


😒
 
Funderar på om någon av mina grannar har några hjärnceller kvar..

zaxgZ8I.jpeg

JLtmQAC.jpeg


😒
Varför är folk så jävla korkade? Här när ena tunnan brännbart är full sätter de sina sopor utanför istället för att gå till andra parkeringen och slänga i den som sällan är full.... Fåglar och andra djur sprider ut skiten runt.

Och VEM är detta egentligen? Människor med låg IQ? Människor som inte bryr sig? VAD bryr de sig om då? Vad är det för typ av människor?
 
Varför är folk så jävla korkade? Här när ena tunnan brännbart är full sätter de sina sopor utanför istället för att gå till andra parkeringen och slänga i den som sällan är full.... Fåglar och andra djur sprider ut skiten runt.

Och VEM är detta egentligen? Människor med låg IQ? Människor som inte bryr sig? VAD bryr de sig om då? Vad är det för typ av människor?
Här slänger alla brännbart i den tunnan som är närmast så den blir överfull och fåglarna sprider ut sopor över hela parkeringen. Fast resten av tunnorna som står PRECIS brevid är tomma! 🤦🏻‍♀️
 
Jag har gjort fiskpudding för första gången (eller är det andra? Har jag gjort det någon gång i tidernas begynnelse kanske? Något pockar i min hjärna men jag får inte fatt i det.) och det är SÅ gott! Ännu ett recept jag ska skicka till min syster och peppa henne till att göra! :rofl: Alla nya recept jag testar skickar jag vidare och "tvingar" henne att testa så att vi kan jämföra, ett sätt att behålla lite närhet trots 50 mil ifrån varandra. :D Hon är inte alltid lika road av mitt trugande eftersom hon är inkörd på spaghetti och köttfärssås, korvstroganoff, köttbullar osv. Hon har barn. ;) Och uppvuxen på samma mat som jag ju!
 
Här slänger alla brännbart i den tunnan som är närmast så den blir överfull och fåglarna sprider ut sopor över hela parkeringen. Fast resten av tunnorna som står PRECIS brevid är tomma! 🤦🏻‍♀️
Sånt här gör mig orimligt arg! Höjden av dumhet och lathet. Brukar svära högt och klaga inför spionen när jag är ute med honom och ser det.... Han verkar hålla med mig, han blev så besviken när "hans" parkeringsruta med snö han brukar rulla sig i plötsligt blev full av små vita korn (den var inte använd av bilar på ett tag) och jag fick snabbt avbryta honom mitt i när jag såg det. Han luktade äckligt och stickigt efteråt :( Nu slänger fastighetsskötarna ner snö utanför vår trappa i ett hörn så han har fått en ny plats att gräva och rulla, där är fräsch snö, funderar på att sätta skylt med "Spionens snöhög, rör ej!" för även där hittar jag godispapper, energidrycksburkar och läskflaskor ibland!
 
Det blev middag i dag + lite över till spionen som jag förstås inte orkade, och så fyra matlådor. Funderade på om jag skulle spara lite att ha hans ben när han inte är hemma, men valde till slut matlådor ändå, det var så gott så jag blev lite egoistisk! :o
Men han har fördiskat formen det var i nu i alla fall, väldigt noga! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 614
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp