Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
20 minusgrader i morse så honkatten vände på trappen 😄 och gick ut lite senare när solen sken 😍. Ungkatten ville absolut ut men ångrade sig när jag fyllde på fågelmat men fick vackert följa med ett varv till vedboden med så han var mer än nöjd sen 😂.
Vilka kontraster ändå; igårkväll var soffan kaaall och på förmiddagen idag när solen sken in- var det allt varmt på sina ställen, det börjas nu 😄.
Helt underbar vinterdag idag så tog pållan och även hagkompisen fick hänga på, direkt från hagen för en promenad på grusvägen ut; hagkompisen var piggelin och glad för att se annat än hagen medan min fjorda blev lite trumpen som räknade med lunch direkt 🤣. Promenad I det superhärliga vintervädret med min underbara häst var välgörande för både kropp och själ 😍❤️.
Hemma väntade mer studier- blir ju så när man kan smita iväg över dagen- och hushållssysslor och matlagning; gulaschsoppa som fått puttra i 1,5 timme och lite creme fraiche och persilja är ju himla gott ändå 😋😊. Och apropå himla gott; det var även godiset jag fick av dig @Ninnurur 😋😍.
 
Suttit och tittat på Great Australian Bake Off där många av deltagarna har rötter i Asien. De använder relativt ofta yuzu vilket efter vad jag kan googla mig till är en slags citrusfrukt från Kina/Japan/Korea. Den verkar inte finnas i Sverige.

Är det någon som har använt den i matlagning eller bakning och är den god? Den beskrivs som ett mellanting mellan grapefrukt, citron och lime. Låter smaskens. Syrlig och lite bitter men passar för att ta udden av det söta. :d

Jag gillar inte yuzu! Men så gillar jag inte att bli skrynklig av saker jag äter ;)
 
Menar du att du tvättat bussen för hand? O_o

Yeah :cautious: Vanligtvis gor andra det at mig da jag inte gillar att tvatta bussar, men i dag hade jag inget val. Den ska ut och visa upp sig pa ett event pa Lordag och da de "corporate" pengaraknarna fick for sig att vi hade for mycket "assets" (tillgangar?) i bockerna skulle allt som inte var absolut nodvandigt bort sa det kan strykas i bockerna. Det innebar ett himla pussel att fa till med en buss som anvands i trafik :meh:

De som brukar tvatta bussar gor det for att de var 300 kr (var vanliga timmlon nar vi kor) i timman for jobbet, medan jag hellre haller mig varm och torr. Men, men ... nu ar det gjort och den ser sa fin ut. :)
 
Kom hem från tjänsteresa igår och sovit skitdåligt inatt. Snart dags att stiga upp och åka till jobbet för ett av tre långpass, hemma efter 20 ikväll och resten av helgen. :meh:
 
Nu börjar det äntligen närma sig morgon! Om senast 1,5 timme är min dag-kollega på plats och jag hoppas att avlämningen går kvickt. Lämna dottern hemma, fixa stallet, duscha, rulla håret och sova. Sen ikväll är det årsmöte med jobbets idrottsförening.
 
Middagen avaten, en Jansson som inte gick at i julas, MUMS. Ninja tryckkokare med "smart lid" 🙄 rengjord, yogurt kultur bestallt, och en liten stund med ett pussel. Det ar faktiskt lisa for stjalen ... man fastnar och sitter still och funderar pa pusslet aven om man inte ar bra pa det.

Nu snart ar det dags for sangen ... jag ar trott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 612
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp