Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Provar att jobba lite idag. Gått igenom mailen och konstaterat att det inte kommit något viktigt. Nu måste jag lägga mig ner lite, hela världen snurrar..
Jobba liggande is king! Det borde jobbet kunna fixa som arbetsanpassning? Jag menar en liten laptopbricka till sängen och eventuellt en kilkudde. Det går också att få rimlig arbetsställning i en badenbaden med extra kuddar på armstöden.

Om du verkligen vill få till det menar jag och om du mår bättre liggande. :heart
 
Sågar isär metallramar så att jag kan gå in dem i hissen för det gick inte att få ner dem för trappan pga för stora och för tunga.
Det är väl helt normalt arbete för receptionister/registratorer? :p

Tigersågen gav upp nu (batteriet) så jag passat på att ta en liten paus innan jag hämtar nästa batteri.
 
Jag jobbar på att vakna. Katten har bistått :rofl: men nu gett upp.

Idag kommer min mjölkleverantör med enorma mängder mjölk, grädde och smör för denna månads förbrukning. Tidigare hämtade vi, men nu har hon lovat hjälpa till med att lämna. Så himla schysst! Mjölken blir kefir, då håller den fint ett bra tag. Grädden blir också kefir för all del. Dödsgott!:d
 
Jobba liggande is king! Det borde jobbet kunna fixa som arbetsanpassning? Jag menar en liten laptopbricka till sängen och eventuellt en kilkudde. Det går också att få rimlig arbetsställning i en badenbaden med extra kuddar på armstöden.

Om du verkligen vill få till det menar jag och om du mår bättre liggande. :heart
Jag kan inte ligga på rygg.. annars var det en bra idé
 
Ska den resa måste den ha ett riktigt pass, som @MJLee visar. Däri måste resevaccinationerna vara inskrivna. Funkar alltså inte att ha ett löst vaccinationsintyg bredvid om det är krav på vaccination för införsel (tex mot rabies, från de flesta länder).

Jag vaccinerar Megara för allt utom rabies eftersom jag inte tänker resa utomlands med henne. Praktiskt dessutom att ha alla vaccinationer i passet. Så om det behövs kan jag bara lätt vaccinera och det står i passet.

Hon hade med sig det när hon kom katteriet där hon varit avelskatt. Jag tror tom att hon ställdes på någon utställning i Danmark som liten - hennes uppfödare bor i Skåne.
 
Alltså vad har jag gett mig in på 😅
En av kidsen i min ungdomsgrupp ska ta med mig till Friskis och Svettis imorgon.
Jag kan rimligtvis inte gå dit iklädd kaftan och polotröja. Äger inga byxor öht och är oformligt fet samt stel som jag vet inte vad.
Kiddot bara ”men Törnis nu får du gå och köpa träningskläder”.

:rofl:
 
Alltså vad har jag gett mig in på 😅
En av kidsen i min ungdomsgrupp ska ta med mig till Friskis och Svettis imorgon.
Jag kan rimligtvis inte gå dit iklädd kaftan och polotröja. Äger inga byxor öht och är oformligt fet samt stel som jag vet inte vad.
Kiddot bara ”men Törnis nu får du gå och köpa träningskläder”.

:rofl:

Äsch det är det bästa med Friskis - man kan komma precis som man är :D
 
Tycker det var ett tykigt svar, hade varit bättre att inte svara alls. Väldigt otrevligt faktiskt.
Då vore det väl bättre för din del att inte skriva till mig från början när jag inte riktade mig till dig, om du inte tål mina svar?
Svaret var varken otrevligt eller tykigt, det var bekräftande att du får tycka så.
 
Är hemma för migrän igen och har tillbringat för många timmar i sängen utan att ens få en blunds sömn. Kroppen värker av stelhet och huvudet ojjar sig av migrän, men den har lugnat sig så pass att jag kan vara uppe nu utan att känna mig döende. Eller önska det. Ska sätta mig i soffan under en filt med en mugg te och se om jag inte kan vila lite där en stund, för att få ordning på huvudet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 619
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp