Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen. Helt nya sängkläder, nyduschad och så sett känns det bra. Sambon sover, ena hunden som limmad mot mig i vanlig ordning och unghunden har somnat på soffan.

Hade det inte varit för att jag borde ringa vårdguiden imorgon för att se vart jag ska vända mig med vissa hälsoproblem så hade det varit riktigt bra nu. Mår inte fantastiskt och googlar man så blir det såklart alla möjliga katastrofscenarion som förslag, så nu tänker jag inte googla eller fråga någon annan än faktiskt utbildad vårdpersonal. Usch.
 
Suck, ytterligare en sömnlös natt verkar det som.. Sov så gott och drömde helt knäppa drömmar om kålhuvuden i ett garage och massa knäppt, men vaknade kissnödig för en timme sen och kan inte somna om..
 
Ligger i sängen. Helt nya sängkläder, nyduschad och så sett känns det bra. Sambon sover, ena hunden som limmad mot mig i vanlig ordning och unghunden har somnat på soffan.

Hade det inte varit för att jag borde ringa vårdguiden imorgon för att se vart jag ska vända mig med vissa hälsoproblem så hade det varit riktigt bra nu. Mår inte fantastiskt och googlar man så blir det såklart alla möjliga katastrofscenarion som förslag, så nu tänker jag inte googla eller fråga någon annan än faktiskt utbildad vårdpersonal. Usch.
Krya på dig! Håller tummarna för att det är lätt ordnat och lätt att få bukt med!
Man ska aldrig googla symptom, det kan vara hur allvarligt som helst när det egentligen kanske bara är biverkning på medicin, infektion eller influensa eller liknande enkelt åtgärdat. :)

Jag berättade för dottern att jag skulle göra MR och berättade hur undersökningen gick till, hon var nyfiken på det och tyckte det var intressant, tills hon frågade varför jag skulle göra MR. När jag berättade vad läkaren sagt så svarade hon ok och jag reflekterade inte över det och vi avslutade samtalet. Efter en stund ringde ena sonen och berättade att hon hade ringt honom och berättat att jag kommer att dö. Hon hade googlat och fått veta att jag kommer att dö och var alltså helt uppriven, gråtfärdig och panikslagen. Jag fick ringa henne och bromsa hennes tankar och fråga henne om hon hade läst riskfaktorerna också och om hon visste att jag passade in i dem osv. Så långt hade hon inte läst så jag gick igenom det med henne så lugnade hon ner sig. Google is not your friend sa jag :D
 
Jag borde sova, men låg och snurrade mig och beslutade mig för att svara på en person som svarat på annonsen på spionen. Det gnagde i mig så fick ta tag i det. Och ladda mitt busskort för såklart att jag glömt det...

Jobbat i dag, ordnat med brevet jag missade att få utskrivet i torsdags och haft så dåligt samvete för i helgen när jag kom på det. Jag avskyr att misslyckas med mitt jobb, att göra fel gör alla, men jag tar inte lätt på att jag gör det utan vill så klart göra rätt så ingen hamnar i kläm eller så. Nu var det ingen fara på taket, men ändå, jag avskyr att göra fel.

Ordnade med skrivaren på min nya dator också, och säker utskrift så att jag måste logga in för att få utskrivet, det känns bra.

Var hos psykologen och pratade lite, istället för det vi skulle prata om blev det om jobbet, spionen och hur mina sjukdomar har påverkat min mentala hälsa den senaste tiden. Tur det, för jag hade inte orkat med något djupare än så just nu.

Har tittat på ett avsnitt av Cold case också, en gammal serie och kanske inte jättebra, men bra nog, men jag har tänkt många gånger att de har verkligen bättre musik i äldre filmer och serier än vad de har i dag! :rofl:
 
Hur lång leveranstid har bonprix egenligen? Beställde en ny jacka i fredags, den har inte ens kommit till Sverige än enligt Postnords app.
Egenligen vill jag inte beställa från dem alls, så otrevligt bemötande från kundtjänst som jag fått tidigare. Men det går inte hymla med att de har bra priser och stort sortiment.
 
Hur lång leveranstid har bonprix egenligen? Beställde en ny jacka i fredags, den har inte ens kommit till Sverige än enligt Postnords app.
Egenligen vill jag inte beställa från dem alls, så otrevligt bemötande från kundtjänst som jag fått tidigare. Men det går inte hymla med att de har bra priser och stort sortiment.
jag brukar behöva vänta 4 arbets dagar ca-
 
Hungrig som bara den, men ska till barnmorskan och kolla fastesocker i blodet så får inte äta än på några timmar..
Trött är jag också, blev inte många timmar sömn inatt. Får sova lite när vi kommer tillbaka. Eller om jag ska kämpa emot och det om jag sover bättre inatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 622
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp