om jag blir beordrad, vad har jag för val.Du får inte jobba alls under de timmar av arbetstiden du får sjukpenning för.
om jag hade sagt nej då hade jag förlorat min arbetsplats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om jag blir beordrad, vad har jag för val.Du får inte jobba alls under de timmar av arbetstiden du får sjukpenning för.
Kunde inte bry mig mindre om vad en samordnare anser
Man går när ens timmar är klar helt enkelt. Räknas ju som bedrägeri ur f-kassans perspektiv, när folk jobbar och har sjukpenning samtidigt för mig är inget jobb värt att bli åtalad för bedrägeri för.
Men alla är vi olika.
Såklart du har ett val. Du är sjukskriven, punkt. Förlorar du jobbet på grund av det så är det dags att koppla in facket.om jag blir beordrad, vad har jag för val.
jag förstår,Såklart du har ett val. Du är sjukskriven, punkt. Förlorar du jobbet på grund av det så är det dags att koppla in facket.
The Loco!Ska på spelning i Uppsala ikväll
Någon som har tips på restauranger i närheten av stationen?
Typ mellanklass. Det mesta av intresse, men nice om man kan ta ett glas bubbel/nån god drink i väntan på mat! Och medan man äter
Vad du än går så gå inte! till Pinchos!Ska på spelning i Uppsala ikväll
Typ mellanklass. Det mesta av intresse, men nice om man kan ta ett glas bubbel/nån god drink i väntan på mat! Och medan man äter
Jag har inte varit där själv men Miss Voon är poppis!Ska på spelning i Uppsala ikväll
om jag blir beordrad, vad har jag för val.
Jag ska ringa min handläggare,Chefens order trumfar lag?
Nädu, ett val har man alltid och rent krasst, om du blir åtalad för bedrägeri, så är det du enbart och ingen annan som åker dit.
Betänk också att detta är ett helt öppet forum där vem som helst kan läsa..
Att du jobbar 75% fastän du är sjukskriven på just 75%, visar att uppenbarligen är arbetsförmågan avsevärt högre än vad sjukintyget säger, så du får helt enkelt ändra omfattning på den.
https://www.forsakringskassan.se/om...m-du-lamnar-falska-eller-inaktuella-uppgifter
Förstår att det är svårt. Hur din sjukskrivning hanteras (i kombination med att du har svårt att neka deras order) i kombination med annat du berättat om just nu kring jobbet får mig dels att förstå att du mår skit över det, dels att tänka att det verkligen inte låter som en arbetsplats med sund kultur. Fast det såklart är svårt och skapar osäkerhet att byta jobb under pågående sjukskrivning så låter det verkligen inte som ett ställe att bli frisk från arbetsrelaterad ohälsa på. Vilken rävsax!Jag ska ringa min handläggare,
Och om ni undrar så mår jag skit över detta för var jag än går så pressas jag allt hårdare,
. Nu är det ju inte längre så att det måste matcha varje dag, så få inte panik.
Sedan någon gång förra året. Nej visst är det så men jag ville nyansera bilden som gavs. Det är inte bara en dag ledig som möjliggörs utan också olika längd på olika pass men visst; dels kan inte extra arbetstid beordras och dels går det inte att fördela hur ojämnt som helst.Sedan när?
Vet att på 25 och 50% kan man jobba 4 dagar och vara ledig 1, men vad jag vet kan man på 25% i rehabfasen inte jobba 6h och byta det mot 2 extra lediga dagar.
Det är verkligen inte en sund arbetsgivare.Förstår att det är svårt. Hur din sjukskrivning hanteras (i kombination med att du har svårt att neka deras order) i kombination med annat du berättat om just nu kring jobbet får mig dels att förstå att du mår skit över det, dels att tänka att det verkligen inte låter som en arbetsplats med sund kultur. Fast det såklart är svårt och skapar osäkerhet att byta jobb under pågående sjukskrivning så låter det verkligen inte som ett ställe att bli frisk från arbetsrelaterad ohälsa på. Vilken rävsax!
Men var noggrann med att sjukskrivningsgrad och genomfört arbete matchar. Nu är det ju inte längre så att det måste matcha varje dag, så få inte panik. Däremot måste arbetspassens längd vara planerade för att inte förhindra din återgång i arbete och får heller inte bli för mycket veckovis, då blir det som redan varnats för i tråden här. Men möjligheten finns att planerat ha ojämnt långa arbetspass, tex för att möjliggöra vilodag.
Bokade precis en taxi kl 06.30 imorgon. SKJUT MIG NU.
Låter galet. Jobb är värt MYCKET men inte allt. Hälsan väger tyngst. Tänk att jag skulle behöva riskera dö i en bilolycka innan jag lärde mig värdera om...Var rädd om dig!Det är verkligen inte en sund arbetsgivare.
Facket har startat tre utredningar.
Och de tar fruktansvärt hårt på mig.