Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kunde inte bry mig mindre om vad en samordnare anser
Man går när ens timmar är klar helt enkelt. Räknas ju som bedrägeri ur f-kassans perspektiv, när folk jobbar och har sjukpenning samtidigt för mig är inget jobb värt att bli åtalad för bedrägeri för.

Men alla är vi olika.

Ja alltså svårt att lämna vårdtagare innan man är färdig för de pressat ihop schemat! I början gick det faktiskt jättebra när jag fick ha min egen jag var kontaktperson för som hade omfattande omvårdnadsbehov- då blev det perfekt på den tiden! Men när hon så dog hastigt i hjärtstopp så fick jag ju springa runt och det var plötsligt inte lika självklart som det ska vara. Ja du den är giftig (samordnaren, ju mer jag satte ner foten desto värre blev hon). Allt som oftast slutade jag i tid men som sagt, de hade svårt att fatta vikten av det!

Och givetvis håller jag med dig! JAG vet hur viktigt det är men som sagt en del verkar inte ens vilja fatta, allt för verksamheten
 
Ska på spelning i Uppsala ikväll 🥳

Någon som har tips på restauranger i närheten av stationen?
Typ mellanklass. Det mesta av intresse, men nice om man kan ta ett glas bubbel/nån god drink i väntan på mat! Och medan man äter :D
 
om jag blir beordrad, vad har jag för val.
om jag hade sagt nej då hade jag förlorat min arbetsplats.

Chefens order trumfar lag?

Nädu, ett val har man alltid och rent krasst, om du blir åtalad för bedrägeri, så är det du enbart och ingen annan som åker dit.

Betänk också att detta är ett helt öppet forum där vem som helst kan läsa..

Att du jobbar 75% fastän du är sjukskriven på just 75%, visar att uppenbarligen är arbetsförmågan avsevärt högre än vad sjukintyget säger, så du får helt enkelt ändra omfattning på den.

https://www.forsakringskassan.se/om...m-du-lamnar-falska-eller-inaktuella-uppgifter
 
Chefens order trumfar lag?

Nädu, ett val har man alltid och rent krasst, om du blir åtalad för bedrägeri, så är det du enbart och ingen annan som åker dit.

Betänk också att detta är ett helt öppet forum där vem som helst kan läsa..

Att du jobbar 75% fastän du är sjukskriven på just 75%, visar att uppenbarligen är arbetsförmågan avsevärt högre än vad sjukintyget säger, så du får helt enkelt ändra omfattning på den.

https://www.forsakringskassan.se/om...m-du-lamnar-falska-eller-inaktuella-uppgifter
Jag ska ringa min handläggare,
Och om ni undrar så mår jag skit över detta för var jag än går så pressas jag allt hårdare,
 
Jag ska ringa min handläggare,
Och om ni undrar så mår jag skit över detta för var jag än går så pressas jag allt hårdare,
Förstår att det är svårt. Hur din sjukskrivning hanteras (i kombination med att du har svårt att neka deras order) i kombination med annat du berättat om just nu kring jobbet får mig dels att förstå att du mår skit över det, dels att tänka att det verkligen inte låter som en arbetsplats med sund kultur. Fast det såklart är svårt och skapar osäkerhet att byta jobb under pågående sjukskrivning så låter det verkligen inte som ett ställe att bli frisk från arbetsrelaterad ohälsa på. Vilken rävsax!

Men var noggrann med att sjukskrivningsgrad och genomfört arbete matchar. Nu är det ju inte längre så att det måste matcha varje dag, så få inte panik. Däremot måste arbetspassens längd vara planerade för att inte förhindra din återgång i arbete och får heller inte bli för mycket veckovis, då blir det som redan varnats för i tråden här. Men möjligheten finns att planerat ha ojämnt långa arbetspass, tex för att möjliggöra vilodag.
 
Har precis varit ute med hundarna på en längre rastningsrunda. Nu dags att lämna dem hemma med sambon och åka till jobbet. Måste säga att det är SÅ skönt att vara sambo, just för att kunna lämna hundarna hemma med honom :rofl: De får följa med till jobbet, men tex idag så har jag en ovanligt lång arbetsdag. Istället för att de då ska ligga i personalrummet hela dagen och mest få sällskap när jag har rast, så får de ligga hemma i soffan och titta ut genom fönstret, komma ut på någon liten halvlång promenad, kanske äta ett tuggben och när sambon jobbat klart lär han sätta sig i soffan och klappa på dem samtidigt som han tittar på tv, något de tycker är supermysigt. Betydligt roligare för dem än att bara ligga och vänta i personalrummet, även om de är helt ok med det också.

I helgen är jag ledig, och imorgon verkar det bli solsken. Det ser jag verkligen fram emot!
 
Sedan när?

Vet att på 25 och 50% kan man jobba 4 dagar och vara ledig 1, men vad jag vet kan man på 25% i rehabfasen inte jobba 6h och byta det mot 2 extra lediga dagar.
Sedan någon gång förra året. Nej visst är det så men jag ville nyansera bilden som gavs. Det är inte bara en dag ledig som möjliggörs utan också olika längd på olika pass men visst; dels kan inte extra arbetstid beordras och dels går det inte att fördela hur ojämnt som helst.
 
Förstår att det är svårt. Hur din sjukskrivning hanteras (i kombination med att du har svårt att neka deras order) i kombination med annat du berättat om just nu kring jobbet får mig dels att förstå att du mår skit över det, dels att tänka att det verkligen inte låter som en arbetsplats med sund kultur. Fast det såklart är svårt och skapar osäkerhet att byta jobb under pågående sjukskrivning så låter det verkligen inte som ett ställe att bli frisk från arbetsrelaterad ohälsa på. Vilken rävsax!

Men var noggrann med att sjukskrivningsgrad och genomfört arbete matchar. Nu är det ju inte längre så att det måste matcha varje dag, så få inte panik. Däremot måste arbetspassens längd vara planerade för att inte förhindra din återgång i arbete och får heller inte bli för mycket veckovis, då blir det som redan varnats för i tråden här. Men möjligheten finns att planerat ha ojämnt långa arbetspass, tex för att möjliggöra vilodag.
Det är verkligen inte en sund arbetsgivare.
Facket har startat tre utredningar.
Och de tar fruktansvärt hårt på mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp