Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessa katter 🥰. Ville ha in honkatten innan jag åker till stallet och ungkatten ville ut; så tog ut honom i selen och fyllde på fågelmat och gick nedåt vägen. Honkatten kom glatt från det hållet medan ungkatten tyckte vi var för nära vägen och burrade upp svansen och ville hem 😄. Skällde lite på kattan; tacksam för hon kom hem i gott skick men för hon inte ska vara vid vägen- visserligen är hon vaken och reaktiv men ändå jäkligt onödigt då hon har så stora ytor att vara på ändå! Hon själv tyckte nog det var värre och såg besvärad ut över att jag kom in från kaninerna och kom på henne med att vara uppe bland stekpannorna på spisen och de bänkarna 😆😅. De är I alla fall söta när de sover 😅❤.
 
Jisses vilken typ skytteltrafik av timmerbilar på vägen här hemma de senaste dagarna, kan ju tro ingen skog står kvar i trakten....

Jag kor 5 Svenska mil varje morgon (i morker och den har tiden pa aret oftast regn) och eftermiddag efter en landsvag som gar mellan flera olika timmer stader och slas ofta av samma tanke. Det vimlar av timmerbilar som dundrar fram i hog fart och ofta har folje bil som varnar for "langa ekipage" da de ar langre an tillatet. (Har ar traden hoga, valdigt hoga och man forsoker ofta spara hojden/langden)
 
Jag kor 5 Svenska mil varje morgon (i morker och den har tiden pa aret oftast regn) och eftermiddag efter en landsvag som gar mellan flera olika timmer stader och slas ofta av samma tanke. Det vimlar av timmerbilar som dundrar fram i hog fart och ofta har folje bil som varnar for "langa ekipage" da de ar langre an tillatet. (Har ar traden hoga, valdigt hoga och man forsoker ofta spara hojden/langden)

Aha!
 
Fortfarande arg, men nu arg hemma mol allena vilket är betydligt bättre än arg på jobbet där man riskerar att stöta på någon. Nu blir det att låta bli att titta ut på busvädret tills det är dags att åka till stallet i kväll.
Vad är det du reagerar på? Det är något som måste störa dig för att väcka ilska. Att vara arg är en försvarare känsla så det är bra om du kan "se" hotet.
 
Bröt ihop fullständigt. Projektorn startar inte (jag har den till mina symönster istället för papperskopior). Stendöd. Standby lampan lyser men inte mer än så. Började stortjuta. Normal reaktion.
Sambon hittade mig gråtandes i en hög på köksgolvet när han kom hem från jobbet när jag var gravid. Varför? Vår ena sorts tallrikar var för stora för diskmaskinen som precis installerats. :angel: Vi hade alltså andra, som jag egentligen tyckte bättre om :D
 
Hann med att köpa blommor på lunchrasten! Den stora hade lite tråkiga blad och var på fyndhörnan, så den var löjligt billig :D Totalt fick jag betala 205,52kr för allt det här:
1000044213.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 040
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp