Vad gör vi? Del CXC

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Medarbetarsamtalet gick fint, jag gÄr upp frÄn min 80 % till 100% 1 feb för att avlasta en kollega som jag redan har erbjudit mig att avlasta tidigare inom min tjÀnst men nu fick jag Àven lön för det sÄ det kÀnns som en riktigt bra situation. :) Jag kommer att sakna chefen nÀr han slutar.
 
Har lite stÀdning och sÄdant i dag istÀllet för söndag, sÄ att jag kan slappa nÀstkommande tvÄ dagar och vara piggar pÄ mÄndag Àn vad jag varit denna veckan. KÀnner mig piggare i dag, sÄ det har ju blivit lite bÀttre dag för dag som tur Àr.

Kanske dra igÄng kanelbullar ÀndÄ? Vette tusan om jag orkar, men Àr sugen pÄ nÄgot.

Hungrig igen, men har middag jag gjorde i förrgĂ„r kvar i kylen, tĂ€nkte Ă€ta det i dag. SĂ„ det blir Ă€ndĂ„ inte allt för tuff dag. Spion har fĂ„tt en lĂ„ng prommis i morse innan Fan sjĂ€lv fick sina skor pĂ„ eftersom jag gillar kĂ€nslan av att fĂ„ gĂ„ in och lĂ€gga mig igen, sedan en kortis vid lunch och ska strax fĂ„ en lĂ„ngis till. Är ledig i dag. TĂ€nkte egentligen jobba eftersom jag varit sjuk sĂ„ mycket, men insĂ„g att jag nog behöver ha denna dagen för att ta igen mig lite. Även om jag vill jobba. Det Ă€r kul.
 
Vad Àr det du reagerar pÄ? Det Àr nÄgot som mÄste störa dig för att vÀcka ilska. Att vara arg Àr en försvarare kÀnsla sÄ det Àr bra om du kan "se" hotet.
Det dÀr kÀnns rÀtt övergeneraliserande. Utöver vad som redan nÀmnts kan ilska vara energifrigörande/-skapande och ge egenmakt om den brukas/inte brukas klokt. Att etikettera kÀnslor sÄdÀr tror jag bara begrÀnsar. Det kan definitivt vara sant i nÄgot lÀge men att med sÄ lite info om bÄde sak och person över nÀtet avgöra det torde vara omöjligt.
 
Och du bor pÄ sju trappor utan hiss? :nailbiting:;) Lycka till!
Inte riktigt men fyra i alla fall 😅
InnehÄller paketet smÄdelar? Det verkar som om man bor i trapphus behöver man nu för tiden pirra som gÄr att köra i trapp... en med gummihjul.
Du Àr smart, jag fÄr naturligtvis öppna paketet om det inte gÄr pÄ annat sÀtt :up:
 
I förmiddags var jag nÀstan helt klar med tvÄ viktiga arbetsuppgifter och skulle "bara" packa ihop resultatet och leverera.
Sedan den tidpunkten av nöjdhet och lugn kan man lugnt sÀga att det mesta gÄtt mer söderut som man sÀger dÀr i vÀster.

#dmcv

1706280651289.png
 
Lite piggare idag, sÄ kunde jobba hemifrÄn :) VÀldigt skönt att kunna skjuta pÄ de Àrenden jag tÀnkt Äkt ut pÄ till nÀsta vÀcka dock. Nu har jag stÀdat lgh och ska ladda inför blÄbÀrssgilitytÀvling imorgon :bump:
 
Jag pustar ut i soffan efter smÄtt kaos i stallet. Stallchefen Àr ledig i helgen och inackorderingarna hjÀlps Ät med allt under tiden. Jag slÀppte ut och skulle ge lunch.
Bara det att nÄgra av hÀstskrÀllena hade rivit ner staketet pÄ tvÄ stÀllen, knÀckt en trÀstolpe, klÀtt av/dragit sönder "ensamhÀstens" utetÀcke, slÀpat över det tÀcket i andra Àndan av "grabbgÀngets" hage, fullkomligt slaktat "ensamhÀstens" stalltÀcke, haft sönder utetÀcket pÄ en av ponnygrabbarna, orsakat x antal sÄr pÄ varandra och sÄ stod den ena ponnyn med "ensamhÀsten" i dennes hage och var skitglad över deras bedrift.

Folk brukar gnĂ€lla pĂ„ ston. VĂ„ra ston gjorde upp en gĂ„ng och nu behöver de bara titta pĂ„ varandra för att fatta nĂ€r det Ă€r dags att hĂ„lla avstĂ„nd. De dĂ€r yngre valackerna Ă€r ju totalt hopplösa! Leker vilda lekar och förstör allt de kan komma Ă„t att förstöra. đŸ€Ż
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Jag fick en obehaglig kÀnsla nu.. och eftersom jag i min behandling tÀnker att jag inte ska Àta eller ha Ängest utan istÀllet prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • LĂ„st
Tjatter Vi gör oss fĂ€rdiga för lĂ€ggdags! :D Är trött och katten Alice vĂ€ntar pĂ„ att vi ska lĂ€gga oss i sĂ€ngen sĂ„ att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 039
Fritid Jag Àr tydligen en fÀstingmagnet av oövertrÀffade mÄtt. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. IklÀdd höga lundhagskÀngor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det Àr nÄgot man kan göra vid ett mindre antal tillfÀllen Àven med ett pyttelitet abonnemang, eller om det Àr fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • AkvarietrĂ„den V
  • Avels frĂ„ga
  • Hur Ă€r processen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp