Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter galet. Jobb är värt MYCKET men inte allt. Hälsan väger tyngst. Tänk att jag skulle behöva riskera dö i en bilolycka innan jag lärde mig värdera om...Var rädd om dig!
Smart, för min del krävdes det två bilolyckor. En där en taxi klippte mig i sidan i en korsning där han hade skyltad väjningsplikt, en SAAB 900 och en Volvo S60 blev skrot, i ett villaområde! Fick en whiplash och fick hoppa av universitetet halvvägs till min master examen.

Andra gången var jag så stressad så jag hade synlig puls i bägge handlederna, bitit sönder tänderna och spottade blod, separerade från ex pga att jag orkade inte att sova 4 timmar/dygn mha sömntabletter och sedan komma hem till kaos varje gång jag varit på resande fot. Jobbade 200% medan min chef bara la på mig mer och mer trots att jag sa att jag höll på stressa ihjäl mig. Körde av vägen en morgon, klippte ett träd, skrotade bilen, åkte ambulans med 5 brutna revben och utbrändhet.

Nu ska jag byta arbetsgivare och har slutat ställa upp utan att få något tillbaka. Känner till @Tranans arbetsgivare och branschen allt för väl. :cautious:
 
Smart, för min del krävdes det två bilolyckor. En där en taxi klippte mig i sidan i en korsning där han hade skyltad väjningsplikt, en SAAB 900 och en Volvo S60 blev skrot, i ett villaområde! Fick en whiplash och fick hoppa av universitetet halvvägs till min master examen.

Andra gången var jag så stressad så jag hade synlig puls i bägge handlederna, bitit sönder tänderna och spottade blod, separerade från ex pga att jag orkade inte att sova 4 timmar/dygn mha sömntabletter och sedan komma hem till kaos varje gång jag varit på resande fot. Jobbade 200% medan min chef bara la på mig mer och mer trots att jag sa att jag höll på stressa ihjäl mig. Körde av vägen en morgon, klippte ett träd, skrotade bilen, åkte ambulans med 5 brutna revben och utbrändhet.

Nu ska jag byta arbetsgivare och har slutat ställa upp utan att få något tillbaka. Känner till @Tranans arbetsgivare och branschen allt för väl. :cautious:
Jag ska byta jobb så klart allt är klart och avslutat.
får se hur det går.
 
Smart, för min del krävdes det två bilolyckor. En där en taxi klippte mig i sidan i en korsning där han hade skyltad väjningsplikt, en SAAB 900 och en Volvo S60 blev skrot, i ett villaområde! Fick en whiplash och fick hoppa av universitetet halvvägs till min master examen.

Andra gången var jag så stressad så jag hade synlig puls i bägge handlederna, bitit sönder tänderna och spottade blod, separerade från ex pga att jag orkade inte att sova 4 timmar/dygn mha sömntabletter och sedan komma hem till kaos varje gång jag varit på resande fot. Jobbade 200% medan min chef bara la på mig mer och mer trots att jag sa att jag höll på stressa ihjäl mig. Körde av vägen en morgon, klippte ett träd, skrotade bilen, åkte ambulans med 5 brutna revben och utbrändhet.

Nu ska jag byta arbetsgivare och har slutat ställa upp utan att få något tillbaka. Känner till @Tranans arbetsgivare och branschen allt för väl. :cautious:

Men hjälp! 😔💞 sån tur det inte blev värre! Ja vars har inte lust att prova traumarummet och IVA en gång till pga ett jobb!! Det är otäckt vad hjärnan stänger av vid stark stress! Jag kände hur blockerad jag var och borde kört intill meeeen jag var ju tvungen att sätta jobbet först och gjorde en otillåten sväng....
 
I morse korde jag pa ett radjur med skolbussen.😢 Jag hade plockat upp tre barn nar jag svangde ut hoger pa en gata mitt i stan, insag att ett par bilar langre fram hade bromslysena pa sa jag la foten pa bromsen och sag manga skuggor som sprang pa trotoaren bredvid ... gissningsvis ett 10 - 15 tal radjur som kom fran toppen av kullen och sprang forbi, mitt i stan. De syntes knappt, bara som skuggor i det mycket tidiga gryningsljuset.

Plotsligt ser jag en precis framfor till vanster samtidigt som det smaller till och radjuret liksom forsvinner under motorhuven for nagon secund ... innan den flyger upp i luften till hoger om motorhuven och slar en volt i luften ... innan den hamnar pa vagen, precis vid trotoaren dar resten av flocken redan sprungit forbi.😢 Den lag dar och tittade pa mig 😭 samtidigt som jag forklarade for barnen att den blev sa radd att den nu behovde vila🥺 men jag vet vad som hander.

Tursamt nog stannade en framfor bussen och kom och fragade om jag behovde hjalp, hon lovade att ringa polisen och vanta till de kom och tog hand om vad som behovde goras.
Fy vilken start pa dagen ... jag kommer ha mardrommar i flera manader efter den synupplevelsen.

men NU AR DET FREDAG ... och jag sitter hemma efter forsta skiftet i dag snart ska jag checka min nygjorda yogurt, lyssna pa en bra bok och bara ta det lite lungt en stund.
 
Upptäckte när jag skulle skala potatis inför mitt efterlängtade julbord att den var grön och hade groddat sig. Så fick motvilligt klä på igen och åka och handla potatis. Nu är jag hemma och så inte sugen på julbord att det blir knäckemackor med leverpastej och smörgåsgurka. Nytt försök imorgon.

Fö snöade det och det är så vackert och vitt och mycket tystare än vanligt :love:
 
Vi ska åka till vänner imorgon bitti och köra skoter. Helgen är planerad sen länge. Precis innan lastning av skottarna gick ena sönder och sambon skruvar i detta nu.. bra timing 🤷 vi har en till skoter som går att använda, men inte är riktigt hel i värsta fall, men det blir inte riktigt samma sak.
 
Upptäckte när jag skulle skala potatis inför mitt efterlängtade julbord att den var grön och hade groddat sig. Så fick motvilligt klä på igen och åka och handla potatis. Nu är jag hemma och så inte sugen på julbord att det blir knäckemackor med leverpastej och smörgåsgurka. Nytt försök imorgon.

Fö snöade det och det är så vackert och vitt och mycket tystare än vanligt :love:
Fast det upptäckte du ju redan igår.
 
Vi ska åka till vänner imorgon bitti och köra skoter. Helgen är planerad sen länge. Precis innan lastning av skottarna gick ena sönder och sambon skruvar i detta nu.. bra timing 🤷 vi har en till skoter som går att använda, men inte är riktigt hel i värsta fall, men det blir inte riktigt samma sak.
Friluftsfrämjandet i trakten la ut häromdagen att barnens Vasalopp är inställd.....






Synd att det var en vecka försent. Om ni hade tänkt till och frågat han där uppe hade ni förlagt det 1 vecka tidigare jag säger det igen 1 vecka tidigare.......
 
Blir skogstokig på att försöka skapa ett jävla diagram till en liten del-uppgift men lyckas ju inte!! sån lust att skicka in resten och skita i den men inget kul och riskera sämre betyg men blir fan galen på det här snart!
 
Har idag reflekterat över hur mycket jag kommer sakna vissa elever när de går vidare till gymnasiet. Fin känsla ändå, om än bitterljuv.
Också spontant fått höra från rektor att jag är väldigt uppskattad av eleverna på skolan, känns orimligt fint faktiskt. 🥹❤️

I övrigt svinont i tummen på höger hand, misstänker något slags inflammerat fäste. Hoppas på det iaf.
För min karastrofhjärna har redan fastslagit en skelettcancerdiagnos med tillhörande amputering. Samt börjat fundera kring hur jag ska få olika vardagliga situationer att fungera utan högerhand.
Ja herregud ja, sa jag att jag lider av blixtsnabb, men uppenbarligen lösningsfokuserad, kastrofhjärna? 🙈
 
Är egentligen för trött och borde bara ge upp och skita I det men blev så jävla frustrerad att jag slog näven i soffbordet..Oooch det stackars lillfingret slog visst i kanten på laptopen sååå där fastnade en ganska rejäl skinnbit sååå bara ta hand om det och skita I resten. Har ju ändå till på söndag midnatt på mig och i värsta fall får jag skicka in utan det eländet. Borde lärt mig vid den här åldern att ta ett djupt andetag istället och att somliga straffar han direkt.....
 
Usch, idag har jag varit så dundertrött och har haft så ont i rygg, nacke, huvud etc. Känts som en kniv bakom ena ögat. Och sen ont som fasen i en tand. Men sambo behandlade rygg, nacke och käke. Så nu har jag inte ont i huvud och det mer. Och tanden känns mindre av behandlingen med. Körde en behandlingslampa som också hjälpte. Ändå lyx att ha både honom och sån utrustning!
Han fick ge min häst en omgång med efter att hästen vurpade i hagen. Skönt att han fick hjälp! ❤️
Nu försöka sova inför en tidig morgon jag bara vill slippa och få sova en månad eller så. 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 039
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp