Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten har lekryck och tappade just ner en kul pinne från loftet. Väldigt kul även det sa hon och kastade sig ner efter den. :heart

Själv trodde jag strömmen gick när jag nyss drog en tröja över huvudet, men det visade sig en sekund senare när det blev ljust igen att jag visst bara blundade. :bag::rofl: Haha okej, dags att sova!
 
Diskat, städat lite och tar nu en liten paus. Insåg just att min potatis är grön så måste komma ihåg att köpa mer imorgon.

Måste baxa in säckarna med kattsand i förvaringsskåpet. Är evigt tacksam att jag kan köpa från bitiba så Post Nord levererar till dörren.
 
Jobb, möte, jobb, stall, hämtning av dotter efter crossfit, dusch inkl hårtvätt, städ av micron, igångsättning av diskmaskin, uppackning av jobbsaker och fix av fötterna. Nu ska jag äta kvällsmat :)
 
sitter och försöker planera morgondagen.
ska jobba 2 timmar
har läkarbesök kl 11.
en timmas resväg jobb<->läkare.

så ska jag jobba före och stressa eller jobba efter och ta det lugnt?
 
Tittar på en dokumentär om naturlivet i Sri Lanka, pratas bland annat om livet i havet. Vilka fascinerande fiskar och djur det finns 😍
 
Äntligen FREDAG efter en knasig vecka där vi har fattats folk på jobbet, osv. Jobb till kl 14:30 och sedan måste jag köpa med mig lite spån hem. Och lite mat - får inte glömma bröd! Räkningarna är betalda och jag hoppas kunna börja bygga upp mina besparingar på nytt. Attans vad det har gått pengar sedan i somras... Ny dator, avfuktare, spis, däck till hästtransporten x 2, osv osv osv. Lägg till att precis ALLT har blivit dyrare (det kostar nästan dubbelt så mycket att mata hästarna t.ex. :eek:)... Så nu gör jag mitt bästa för att vara snål/ekonomisk i några månader framöver :) !! (Och hoppas på att slippa stora oväntade utgifter nu i ett tag!)
 
Drömt jobbiga drömmar.
Lön in på kontot, räkningar dragna och sparpengar in på sparkontot. Det är tillfredsställande på ngt vis.
Hoppas hinna till jobbet innan snön kommer.
 
Snart dags att åka till jobb/skola. Surar lite över att det tydligen ska komma snö igen i eftermiddag, min gräsmatta är redan träsk eftersom ingenting fryser på innan det kommer mer snö/regn… 😩 Aja, som det ser ut så kommer vi vara hemma för kvällen redan när det drar in så då kan vi helt enkelt kura inne.

I övrigt, FREDAG! 🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp