Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gräset ser orimligt grönt ut för att vara 25 januari, men det är faktiskt från i eftermiddags! Det där var tänkt att vara min "tidig-vår-fika-hörna". Ett perfekt skyddat hörn vid stallet, med söderläge just för att fånga de där allra första solstrålarna mot huden och en njutningsfylld kaffepaus. Men sedan bestämde huliganhönsen unisont att det var deras plats. Och nu har de haft det så kallt och mörkt och tråkigt så länge så jag unnar dem att få njuta ostört där idag i alla fall.
Läste typ ”vårfika med höna” och tänkte det var gulligt :love:
 
Från att ha varit så varm att jag bara vill slänga alla kläder och rulla mig i snö är jag nu iskall och sitter inbakad i tjocktröja och filt. Varför inte lite lagom mittemellan? Nåja, det går väl över det med.
 
Alltså, va lite kall om tassarna (lite för hurtigt val om stallskor idag tydligen) och de kalla golven i huset hjälper såklart inte till. Duscha varmt så såklart blev fötterna lite röda, helt normalt så varför plötsligt se blå ut (om de inte va nått de reflekterades av i..För bara nån sekund el va de va så såg EN tå blå ut på varje fot...öh. okej. Säkert normalt el nått 🤨.

Nehej snart middag; grön ärtsoppa och pepparrotsgräddfil är en vegetarisk favorit 😋
 
Bra dag på jobbet och efter cyklade jag 45 min.
Nu har jag ångest över att det ska snöa på isen i morgon….
Tittar på i vår herres hage.
 
Jag ligger just nu preciiiiis på min gräns, det händer för mycket överallt och jag kippar lite efter luft. Det kommer gå över, men det är lite mycket. Så börjar katten kräkas, vilket säkert har en vettig förklaring, men är hon inte pigg imorgon så kommer jag tappa det. Har dock jättebra veterinärer att rådfråga, så ingen fara. Men jag ORKAR INTE. Slut på rant.
 
🥰Jobbat hemma idag och har fått massor gjort, rättat en klass prov, kommit halvvägs igenom en annan klass, fixat med omprov och sagt till elever. Sen var jag och maken och käkade lunch tillsammans och handlade. Jobbat lite mer, tvättat, kört två diskmaskiner, varit ute och gått.

Sen medarbetarsamtal i morgon och en timme med min mentorsklass. En bra fredag hoppas jag!
 
Trodde att jag beställde biltvätt i lagom format, men det var tydligen ett "experience set". :cool::rofl:

20240125_200654.jpg
 
Jag ligger just nu preciiiiis på min gräns, det händer för mycket överallt och jag kippar lite efter luft. Det kommer gå över, men det är lite mycket. Så börjar katten kräkas, vilket säkert har en vettig förklaring, men är hon inte pigg imorgon så kommer jag tappa det. Har dock jättebra veterinärer att rådfråga, så ingen fara. Men jag ORKAR INTE. Slut på rant.
Katten krävde nyss middag, så hon överlever mest troligt. Men jag kan INTE ta ytterligare ett problem, så håll tummarna för att bilen startar (har strulat på slutet på grund av istid), att det inte trillar in en oväntad räkning på 15 000 (skulle inte förvåna mig) samt att jag inte får covid eller något annat skit. Då kommer jag TAPPA det. 😅
 
Igårkväll när jag var på toa fick jag som vanligt inte vara ifred från ungkatten som kom dit med...Luktade som fasen på mina byxor jag hade haft i stallet och hoppade sen upp på handfatet till vänster om mig. Jag drog på kranen lite lätt då han är nyfiken på vattnet och så stod han ju med arslet mot mig så jag tog försiktigt honom under mage/bakåt o ska lixom baxa bort honom...Då tömmer han analsäckarna med ett sprut rakt i fejan på mig 🫣😳😨😝. Jäkla tacksamt att det inte kom i ögonen eller i munnen för den stanken....!! Och katten fick ju brått att tvätta ändan 😅. Det var verkligen riktigt omysigt!!! Mycket mysigare var det när honkatten la sig hos mig innan jag somnade igårkväll 🥰 och när ungkatten la sig utsträckt brevid mig imorse innan jag gick upp 🥰.
#livetmedkatter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp