Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste komma ihåg att använda Goodreads igen. Det är kul att se vilka böcker man har läst, för man glömmer så lätt. Så nu har jag lagt till Stormvakt där, som hittills är riktigt bra. Det är en bok på nästan 500 sidor, men jag läste ungefär 100 sidor igår kväll så det ska nog inte vara några större problem att ta sig igenom den... :p
 
Lite bättre sömn med lite hjälp så i dag borde jag känna mig liiiite piggare. Ännu så länge not so much dock. Men käkar frukost och gör mig redo för en dags jobb igen. Ledig i morgon, även om jag vill jobba är det nog bra med ledighet ändå.

Styrker mig med lite yoghurt och flingor och har stoppat c-vitamin i form av clementine i väskan. Hoppas på att det fungerar :D Heja mig i dag! Kanske till och med får jag nya datorn installerad och klar i dag :D
 
Hemma efter en lång natt på jobbet. Åkte hemifrån kl 17 igår, efter att först som alltid ordnat åt hästarna. Nu har höns, hundar och katter fått mat och själv ska jag vila till 12 innan onlinemöte med facket, åka till hästarna och sen försöka vila lite mer före jobbet ikväll. Blir nog att jag åker till jobbet redan 17 ikväll med så hinner jag handla lite innan jag börjar. :sleep:
 
Hemma från jobbet idag med, men livet känns något lättare så hoppas på att orka med att läsa lite och kanske sy, och inte bara kolla reels 🙈 Väldigt glad att jag fick handlat i tisdags kväll, så jag har att äta. Och plockade upp en god matlåda ur frysen som får bli middag :)
 
Vaknade upp ur narkosen och bara ”gud vad gött jag drömde om löjrom”. Alla tittade skeptiskt på varandra. Risk finns att de tror att jag är mer drogad än jag är. Jag mår egentligen bra. Känner mig lite som efter en vinkväll med grannarna

IMG_7239.jpeg
 
Väntar på ronden. Idag åker jag hem. Stannar inte en dag till om det bara handlar om att jag ska dricka vatten och provtagning. DRoppet de sate sist glömdes att det skulle gå på 8h sp det gick på 4.

Igår missade de på lunchen på min rumskompis igen samt min middag. Visst jag erbjöds lite nyponsoppa.

Som tur var kon Daniel på besök så vi åkte ut och käkade.

Så de senaste 24h timmarna har liksom inte gjorts nånting och de skulle som värdena har gått åt rätt håll så kanske få åka hem imorgon. Bättre de ger mitt rum till någon som beöver det. Vi har haft dörren stängd hela tiden för at slippa lyssna på den stackars kvinnan med magsmärtor.

Jag ska faktiskt sätta mig och göra en sammanställning för såhär dåligt skött har jag aldrig varit på en vårdavdelning tidigare.

Haft mycket mardrömmar om min sambo också vilket inte underlättar humöret
 
Får åka hem idag. En av de läkarna jag har stort förtoende för var inne och vi diskuterade upplägg för hemgång och prover via vc istället.

Skönt

Jag har också tillbringat sista timmen med att trösta min rumskamrat. Hon sitter i samma sits men lite värre då det krånglat för henne. Hon har dessutom 3 barn som hon gärna vill hem till.

Solen skiner och idag ska jag försöka klättra upp på hästryggen. Hästen har fått vila i snart 3v pga av att mamma och hennes man varit i thailand och när de kom hem så åkte jag in på sjukhus.

Vem vet jag kanske kommer tillbaks snabbare än jag tror :rofl:
 
Medan jag kvicknade till så ringde KS Huddinge och kallade mig till en MR röntgen … 07:40 på LÖRDAG MORGON?!
Inser nu att jag måste ta pendeln som går strax efter 06.00. VAD I HELVE…..

(Menar ej att klaga då jag vet att de ju säkert jobbar ihjäl sig typ men… 😴)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp