Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fredag och vab, men barnet mår bättre. Blev en konstig vecka…
Tyckte mig se att det kommit lite snö också :cautious:

Beställde igår i panik en väldigt dyr men praktisk skotork (mest till barnet) man ställer på golvet och hänger skorna på. Som bonus blir det lite som ett element tänker jag 😅

Också stoppat lite på rea i en onlinebutik jag gillar. Och på apotea.

Och har ett stort paket som kommer idag jag måste betala snart…

Usch, vad hände? 🙈
 
Får f-kassan reda på det så ligger du riktigt pyrt till eftersom du uppenbarligen har högre arbetsförmåga än 25%.

Sen är det ju egentligen inte övertid på så vis iom att det är inom din ordinarie arbetstid, för jag gissar att du inte jobbat 10 h.
jag har inte jobbat mer än 10 timmar.
 
Säg det till samordnaren och de. Jag var stenhård med vad som gällde. Men dålig respekt fick jag för "det kunde ju inte vara sååå farligt"

Kunde inte bry mig mindre om vad en samordnare anser
Man går när ens timmar är klar helt enkelt. Räknas ju som bedrägeri ur f-kassans perspektiv, när folk jobbar och har sjukpenning samtidigt för mig är inget jobb värt att bli åtalad för bedrägeri för.

Men alla är vi olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp