Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en haft en skitnatt och en skitdag.
Nu står jag och lagar korvstroganoff och hunden försöker övertala mig att jag ska låta henne göra en mer utförlig kvalitetskontroll av korven. Hon fick provsmaka en liten bit, men det räckte tydligen inte.
Hittills har jag fått presenter i form av 4 vantar och en gosedjursråtta i förhoppning att det ska få mig att dela med mig av det goda.
Tur att jag har den här lilla skäggiga kompisen som gör sitt bästa för att distrahera mig från jobbiga tankar. :heart
 
Problemet är verkligen tid! Ska se om jag kommer iväg för att köpa grejer idag. :)

Sambon är dessutom en sådan enabler, när jag sa att jag vill skulptera så utbrast han "Ja men då kan vi göra om vardagsrummet till din studio!" :laugh:
Köpte självtorkande lera och mitt bekymmer är att det torkar skitfort. 😅 Har vi några skulptörer som vet om det finns lera som torkar långsamt men som ändå inte måste brännas?
 
Det var verkligen lite fram och tillbaka med hur det såg ut på vägarna. Inne i stan var nästan allt bortsmält men blött.
Hemma hos mig tjockt istäcke halt som sjutton. Sen när jag åkt en bit helt fritt från is och snö men däremot några riktigt knepiga vattensamlingar som jag tog det lite extra lugnt genom.

På ridskolan fick jag parkeringsplats i en liten sjö. Så glad över mina vattentäta fejk ugg.:up:

Ska få rida drömhästen! Så himla glad :love:
 
Kan man köpa medlemskap på någon keramiklera-klubb för att kunna bränna sina skapelser? :laugh: Tyckte det var jättekul!
Jag är medlem i konstnärernas kollektivverkstad i min stad, där bränner jag. Men krävs en konstnärlig högskoleutbildning för att gå med där.
Men jag skulle kollat i en keramikgrupp på Facebook om någon keramiker vill bränna dina saker mot en slant. 😊
 
Jag har börjat skriva igen efter många års uppehåll :) Nu en historisk roman/släktkrönika, som handlar om alla de där kvinnorna som nämns i kyrkböckerna, men knappast finns med alls i tidningsartiklarna, mer än i bästa fall omnämnda i förbifarten som "herr och fru Lennartsson" eller liknande.
Alltså inte i syftet att det någonsin ska ges ut, utan för att förhindra att jag blir hjärndöd av tristess, och för att jag ska få utlopp för min fantasi. Kvinnan jag skrev om idag vet ingen i släkten något om, en fru nr 2 som ingen hört talas om före mina efterforskningar. Och jag har inte bestämt mig hur jag ska skriva. Hur dog mannen? Det verkar inte gå att få reda på. Hade hon en andel i det skedda? Vad var den där affären hon arbetade i för ett ställe? Hur gick konkurser till på den tiden? Var träffades de? Det blir fria fantasier, med några få hållpunkter i form av adresser och datum för giftemål.
Och idag lyckades jag trassla in mig och skriva helt fel då jag blandade ihop vilket företag som gick i konkurs när. Jaja, jag har inte tråkigt i varje fall :D
 
Jag har börjat skriva igen efter många års uppehåll :) Nu en historisk roman/släktkrönika, som handlar om alla de där kvinnorna som nämns i kyrkböckerna, men knappast finns med alls i tidningsartiklarna, mer än i bästa fall omnämnda i förbifarten som "herr och fru Lennartsson" eller liknande.
Alltså inte i syftet att det någonsin ska ges ut, utan för att förhindra att jag blir hjärndöd av tristess, och för att jag ska få utlopp för min fantasi. Kvinnan jag skrev om idag vet ingen i släkten något om, en fru nr 2 som ingen hört talas om före mina efterforskningar. Och jag har inte bestämt mig hur jag ska skriva. Hur dog mannen? Det verkar inte gå att få reda på. Hade hon en andel i det skedda? Vad var den där affären hon arbetade i för ett ställe? Hur gick konkurser till på den tiden? Var träffades de? Det blir fria fantasier, med några få hållpunkter i form av adresser och datum för giftemål.
Och idag lyckades jag trassla in mig och skriva helt fel då jag blandade ihop vilket företag som gick i konkurs när. Jaja, jag har inte tråkigt i varje fall :D
Spännande. Låter ungefär som det jag sysslar med :) !
 
Jag har en haft en skitnatt och en skitdag.
Nu står jag och lagar korvstroganoff och hunden försöker övertala mig att jag ska låta henne göra en mer utförlig kvalitetskontroll av korven. Hon fick provsmaka en liten bit, men det räckte tydligen inte.
Hittills har jag fått presenter i form av 4 vantar och en gosedjursråtta i förhoppning att det ska få mig att dela med mig av det goda.
Tur att jag har den här lilla skäggiga kompisen som gör sitt bästa för att distrahera mig från jobbiga tankar. :heart
Just sådär gör spionen också, jag får allt han hittar i utbyte mot det som är gott! Så mysigt och roligt, tycker jag!
 
Ska ta mig något att äta, men herrejösses vad jag fryser nu! Det är så kallt här inne! Jag åt en liten glass tidigare i dag, kanske den som gjort att jag fryser så jag skakar :D
 
Spännande. Låter ungefär som det jag sysslar med :) !
Ja kanske det :) Det hela ger i varje fall upphov till en väldig massa frågor. Gick det att få tag på färska räkor i den staden under det årtiondet? Ja, tydligen fanns de ibland, i varje fall på bättre restauranger. Använde man citron? Ja, den omnämns ibland i den tidens recept. Hurudana kylmöjligheter hade man? Hände det att isblocken tog slut under sommaren? Hur skulle chefen ha hanterat en ung kvinna som gjorde så här? Kunde man gå på kurser (kvällskurser?) för att lära sig företagsekonomi? Vad kostade sådant? Fanns den botaniska trädgården då? Vad hette han som bestämde där och vilken titel hade han? Osv osv. Otroligt roligt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
539
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp