Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick syn på en fd brevbärarkollega utanför porten, så jag gick ut för att säga hej. Kan väl konstatera att jag är fortsatt glad åt att inte jobba kvar :p Han var måttligt road av vädret kan man väl säga, men idag skulle han åtminstone bara köra post till lägenheter. Springa i en miljard trappor eller åka runt på istäckta vägar... Svårt ibland att avgöra vad som är värst. Jag har funderat på att hoppa in lite extra igen framöver, men det får då bli när isen har försvunnit helt...
 
Idag önskar jag nästan att stora sonen skulle sova kvar hos tjejen istället för att åka hem, bara för att han inte ska åka med bussen i halkan.
 
Tänkte åka tidigt till jobbet i morse - lyssnade sen på nyheterna och insåg att vägen var avstängd pga olycka så jag satt hemma två timmar till och åkte sen när värsta rusningen var över. Svårast var att ta sig in på parkeringen utan att glida in i andra bilar och att ta sig gående därifrån... Det kommer bli intressant i eftermiddag när jag ska hem igen.
Just nu vaktar jag prov och har allmänt tråkigt - eleverna tror att vi har prov för vår skull - fick jag välja skulle jag aldrig ha prov, mycket roligare att ha lektioner. ;)
 
Äter lunch framför datorn efter lunchpromenad. Vi passade på mellan de värsta regn och storm-byarna, blåste gjorde det fortfarande men det vägdes upp av det faktum att det var soligt! Även jag är glad att jag åkte hem när jag gjorde igår, ca 2 timmar efter att mitt tåg kom fram ställde Scotrail in samtliga tåg för resten av kvällen och på en av skidorterna 15 mil norrut hade de vindbyar på 75 m/s 😱
 
Klockan ar 5 am och jag ar vaken. 🤨 Det regnar och har regnat hela natten. I natt regnade det sa hart att jag hyshade till hundarna da jag trodde att en av dem lag och dromde eller bara joxade runt i storsta allmanhet. :o
Jag undrar vad de tanker nar jag hyshar fast de inte gor nagot? Formodligen skulle det lata som nar min avkomma sager, "Mother!" med en blick de arvt fran mig. :angel: (Vad den yngsta avkomman kallar mitt "Mom face")

Snart job ... sedan ska jag lagga upp for en troja jag kopte garn till i Lordags. Det ser jag fram emot!
 
Fikar i väntan på att min bil ska bli klar på service :)
Vägarna var i princip helt rena från snö och is men mängder med vatten överallt.
Det var spännande att ta sig från verkstaden till cafét utan att bli fullständigt nerskvätt.
 
Är hemma från jobb pga dåligt mående i dag också. Huvudvärk, yrsel och domningar igen. Kunde inte sova i natt och ville inte ha epanfall i dag. Har tagit det mycket lugnt än så länge, men fick kliva ur sängen när en man från hjälpmedelscentralen ringde och ville installera Zoomtext på min nya dator. Äntligen! :)

Sedan ringde en socialsekreterare och pratade om mötet de hade haft angående dotterns familjehemsplacering (jag valde att placera henne pga mitt mående, så det är alltså inte så att hon togs pga att jag är en usel förälder jag skulle vilja vara så fräck att påstå tvärtom!). Hon har tydligen skrivit ut sig från skolan nu igen. Får väl se om hon hittar intressant praktik istället. Och så bank-id som inte verkar gå att lösa om vi inte båda är på plats samtidigt på ett bankkontor. Jag har inte ekonomi att åka ner och dottern har inte intresse (hon vill inte lämna pojkvännen för hon är rädd att han ska vara otrogen) av att åka hit... Trist att banker är så motsträviga!

Ska ta mig något att äta och vila lite i soffan en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 069
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp