Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnar och jag hoppas att det fortsätter länge!
Ätit frukost och ska snart fylla på kaffekoppen.
Ska iväg och ta p-spruta. Gruvar mig alltid lite för den typen av sociala kontakter men det går ju fort.
Sen jobb till 16.
 
Även här är det blåsigt med regn. Slask på gatan utanför så jag väljer att ta veckans enda hemmadag idag för jag vill inte ens gå ut i detta väder :cool:
 
Det regnar som sjutton ute. Och blåser. Och jag måste ut och flytta bilen. Senast klockan 8 måste den vara borta från där den står nu eftersom det är förbjudet att stå där på just måndagar efter klockan 8... Igår när jag kom hem från jobbet var alla måndagstillåtna platser såklart upptagna. När jag rastade hundarna senare blev en plats ledig, men jag hann inte flytta bilen då innan platsen blev tagen. Sååå. Nu måste jag verkligen ut i pissvädret och jag VILL INTE.

Ska trösta mig med te och choklad när jag kommer in. Och jag är faktiskt ledig idag.
 
Vem har beställt vädret? :rage:
I en uppförsbacke i ett blåshål hemma hade det lyckats bli slät is. Jag kom precis upp för den när vinden bestämde sig för att "njaaa du får testa igen" och jag gled ner nästan hela vägen surfandes på mina skor :cautious:

Kom till jobbet 7.50 och byggde genast en torkanordning medelst 3 stegar och 2 element under. Nu hoppas jag att min jacka och byxor som är genomblöta hinner torka till innan jag ska hem. På benen har jag just nu en thermokjol och inget annat och det känns sjukt olustigt egentligen :D

Klagar kollegan på att det är för varmt kommer jag hälla diskmedel i hans carbonara :devil:

Som om det inte var nog så har jag ett viktigt möte kl 9 som jag är oerhört nervös för och där det är viktigt att jag lyckas få fram åsikter där jag har mycket känslor på ett balanserat sätt så jag inte framstår som hysterisk igen. Det kommer jag behöva ta i thermokjol. Inte jättesugen på det :p
 
Sitter i soffan igen. Bilen är flyttad. Jag har te och choklad. Och jag blir påmind om att mina forna kollegor ska ut och dela post på tvåhjuliga, tungt lastade mopeder idag. Förvisso har de vinterdäck, men skicket på mopederna i övrigt brukar inte vara mycket att hurra för, och tvåhjulig moped i backiga, dåligt snöröjda och nu isiga villaområden är en ren mardröm. Dessutom är det svårt att hålla värmen när det regnar. Minns så väl hur jag en gång fick stränga order om att inte ens försöka stanna i backarna. Kör försiktigt, stanna antingen högst upp på krönet eller nedanför backen, gå till fots för att dela ut posten... och möt sedan de sura villaägarna som är bittra över att det tar längre tid än vanligt att få posten :meh:

Livet kunde helt klart vara värre. Och jag är så glad att nuvarande jobbet är inomhus, och att jag blir extremt uppskattad för det jag gör, får göra skillnad för folk och djur osv. Och idag är jag faktiskt ledig. Vi kan ha en vilodag och träna tricks i hallen, bara gå ut på korta rastningar när vädret är så ok som det går, och sedan slappa i soffan med youtube på tvn.
 
På väg till kontoret för första gången på ett par veckor, ska bli mysigt!

Efter jobbet ska jag ut med medryttarhästen i skogen, vi barnintensiven heller setts på två veckor. Och hon har stått i en vecka typ. Blir spännande i stormen 😅
Sedan årets första ridlektion på ridskolan :love:
 
När det var kallt och härligt var det i alla fall myggfritt! Nu bara för det blev mildvädersskit har första myggan visat sig. Skitväder, skitmygga! Nåja börjar veckan i soffan med tänd brasa och världscupshoppningen i Leipzig som jag inte hann se igår
😊
.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 073
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp