Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i väntans tider. Funderar på om katten har fått mat eller inte (enligt henne INTE) men har något svagt minne av att hon faktiskt fick. Kanske ska ta det säkra före det osäkra och utfodra henne :idea:
 
Ingen som funderar på att skrapa vågar och gångbanor?😡
Slutade lite tidigare i dag.
Känner mig på dåligt humör.
Ska läsa och se på The Rookie.
 
VAR är min kattsand?! :arghh:

Jag behöver gå och hämta ut paket (inget roligt men viktigt) som legat nästan för länge, mina Libre sensorer.

Katten fick mer mat och möjligtvis svälter jag henne till döds av hennes reaktion att döma.
 
Onödiga mildväder. Fick grusa det värsta så pållan kan förhoppningsvis gå in säkert med en sko back fortfarande och just detta påminner mig om varför jag skodde upp henne; för broddarna är en trygghet och slippa sanda i panik. Inte för jag är slö och det var skönt och nyttigt att använda kroppen mer efter helgens stillasittande med examination men broddarna finns ju där oavsett status på underlag vid in-/utsläpp och även i hagen. Ha häst handlar om så mycket mer än ridning- det är det minsta i sammanhanget! 🤗
 
Hemma och lyssnar på vinden. Mot stallet om två timmar, av vindriktningen att döma får jag tyvärr motvind på vägen hem sen vid 22 😬

Ska nog läsa och äta mackor, plus te.
Snart är det nog vår!
 
Är glad att jag slipper gå ut idag och att killarna är hemma. Vi har ett riktigt ovädet här idag, regn, snö, ishalka överallt och blåser något fruktansvärt. Vet inte exakt hur mycket men det är nog inte långt från stormstyrka
 
Otroligt seg idag. Misstänker vädret och bara allmänt blörk liksom.

Mycket tankar och drömmar just nu som skapar stor frustration pga känner att jag sitter fast i tillvaron. 😔
 
Överlevde utflykten till Södermalm, det var till och med uppehåll när jag gick därifrån (dock stora vattenpölar, eller snarare sjöar ala översvämning). Ruggigt och blåsigt fortfarande så jag ska ta en riktigt varm dusch nu.
 
Lyckades otroligt nog köra 150 l vatten till hästarna idag men nu lär det dröja innan jag vågar mig på att försöka fler gånger. Jag hann ångra mig redan halvvägs ner trots att jag kollat underlaget innan, men det var ju nere vid hagen. Väl nere kraftfodrade jag dem, hällde över vattnet i tunnorna och sedan tog jag sats och hoppades på det bästa. Rena rallyt upp! Styrde som bara den och höll jämn gas, vågade inte lätta utan satt med andan i halsen men tog mig upp. :nailbiting:

Höll på bryta fötterna av mig när jag skulle sköta om hönsen och sen var byvägen ren isgata med vatten på. Jag åkte in till jobbet med 2 timmars marginal men passade på att handla lite på vägen in. Blir lugnt och skönt på vägen hem hoppas jag med lite trafik och bar asfalt.
 
Alltså vädret! :arghh: Först och främst isgata överallt. Vi har väldigt backigt runt oss. Trots att jag hade broddar på kom jag inte ner för backen till stallet när jag hämtade in hästarna. Fick gå tillbaks och gå en omväg och pulsa i knädjup snö för att ens komma in. 😅 Blir inget jobb med oskodda/halvskodda unghästar nu!
Det blåser så in i... Iom att vi finns på en oskyddad höjd vid en stor sjö dämpas liksom inget. Fick knappt igen dörren till gödselstacken. Passade på att försöka fota hjortarna när jag samlade kraft mellan försöken. Skrämde bort dem från deras lilla lä-fläck vid stallväggen/gödselplattan. 😅
Gick sådär att fota..:laugh:
IMG_2635.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
539
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp