Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja kanske det :) Det hela ger i varje fall upphov till en väldig massa frågor. Gick det att få tag på färska räkor i den staden under det årtiondet? Ja, tydligen fanns de ibland, i varje fall på bättre restauranger. Använde man citron? Ja, den omnämns ibland i den tidens recept. Hurudana kylmöjligheter hade man? Hände det att isblocken tog slut under sommaren? Hur skulle chefen ha hanterat en ung kvinna som gjorde så här? Kunde man gå på kurser (kvällskurser?) för att lära sig företagsekonomi? Vad kostade sådant? Fanns den botaniska trädgården då? Vad hette han som bestämde där och vilken titel hade han? Osv osv. Otroligt roligt :p
Ja, jättekul :) ! Jag har fått sitta med historiska kartor för att t.ex. vara säker på att jag inte skriver fel namn på en gata eller låter en bokkaraktär vandra över en bro som inte fanns... :D
 
Ja, jättekul :) ! Jag har fått sitta med historiska kartor för att t.ex. vara säker på att jag inte skriver fel namn på en gata eller låter en bokkaraktär vandra över en bro som inte fanns... :D
Haha, det är nödvändigt, jag läste nyligen en bok som utspelade sig i byar där jag har rört mig. Och beskrivningarna passade inte! Nej, om du bor norr om skolan, då kan du omöjligt ha egen strand, om du svänger till vänster vid kyrkan då är vägen inte asfalterad, om du cyklar till andra sidan viken då är det totalt omöjligt att hinna ta sig till stan före lunch... och så vidare :cool:
 
Idag får jag knappt träffa karln vaken; tidigt iväg och sent hem...Medan jag väntar på honom slängde jag ihop en omgång semmelbollar; gav bort hälften för och göda grannarna höhö 😂. Några få i kylskåpet och resten fryste jag in 😊. Lagat lunch till imorgon, hållt liv I brasan så nu är det varmt och gott inne trots att det blåser halv jävla storm igen runt husknutarna men nu då? Aaaa det är ju idrottsgalan ikväll! Det måste jag ju "hoppa in i" inte minst eftersom Henrik von Eckermann med sina fantastiska prestationer tillsammans med sina hästar 🤩.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp