Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gått och lagt mig igen efter att hundarna är nykissade så de och katterna fått mat.
Kollade lönebeskedet nyss och jag har fått förra årets lön på utbetalningen, borde det inte vara årets lön då lönen ska gälla från årsskiftet?
 
Gått och lagt mig igen efter att hundarna är nykissade så de och katterna fått mat.
Kollade lönebeskedet nyss och jag har fått förra årets lön på utbetalningen, borde det inte vara årets lön då lönen ska gälla från årsskiftet?
Det beror på om du har lön för innevarande månad eller får lön en månad efter? Jag får tex lön månaden efter, dvs det jag jobbade i december får jag lön för nu. :)
 
Sov som en sten. Min kropp undrar förvirrat var det här med cykling och dubbel ridning kom ifrån 😅
Eller ja, cykling, hälften blev promenad genom sjöar med is i botten. Men det gick!

Nu på väg till spirometri, sedan väntar tvättid på lunchen och hemmajobb. Mysig dag ändå.
 
Jag hade en läkartid imorse men när jag (okristligt tidigt) kom ut var hela gårdsplanen och grusvägen total isgata. Värden åkte spark till traktorn för att kunna hämta upp grannens bil som åkt i diket på vägen ut till stora vägen. Jag valde att inte åka och är väldigt nöjd med det beslutet. OM jag nu kommit uppför backen där grannen åkt av så finns minst 15 km spårig glansis kvar innan eventuellt bättre väglag. Jag undrar om ens dubbdäck till rullstolen (vilket jag inte har) skulle hjälpt en sådan här dag?

Katten och jag har ätit lyxfrukost och nu lade hon sig precis under täcket för en tupplur. Väldigt nöjd att hålla henne sällskap och inte köra bil idag!

En del av läkarbesöket är dessutom avklarat per telefon och en del blev ombokat till inte alltför långt fram i tiden.
 
Har mailat mäklaren igen, sedan tänker jag inte jaga mer. Hur svårt ska det vara att köpa en lägenhetsgarderob egentligen?

Det borde vara ganska lätt givet läget just nu, men mäklarna kanske har fått lite vind under vingarna igen nu givet ljusare utsikter runt hörnet? ;) Men beror kanske lite på VAR du tänkte köpa din lägenhetsgarderob? Här är mäklarna alltid hetsiga som satan 😅
 
Var precis ute med hund på långpromenad. Det var grått och tråkigt. Och NU när jag sitter för att äta lunch, då jäklar kommer solen fram. Snart dags att åka till jobbet. Känner mig lite rastlös så det blir nog riktigt bra. Skönt där också att vi inte har direkt några fönster, så jag slipper se det eländiga vädret utanför med istäckta gator, slask och vattenpölar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp