Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då äter man inte sylta och korv och paté. Eller skinka, eller revben för det mesta.
skinka äter vara o varannan männizka varje dag,revben är middagzmat, zylta o pate ger man till djuren och korven beror väl på vad det är för korv, passar zäkert på mackan annarz
 
skinka äter vara o varannan männizka varje dag,revben är middagzmat, zylta o pate ger man till djuren och korven beror väl på vad det är för korv, passar zäkert på mackan annarz

Jo jag äter allt (förutom pressylta) under året, men det är idén med julbord jag grubblar över. Jag kan äta upp allt lite peu un peu, men det är julbordet jag vill åt. Iofs äter jag inte skinka eller paté förutom just på jul.
 
Ta upp zakerna ur fryzen då o kalla det januaribord eller förzenat julbord, du är vuxen o får göra zom du vill

Jag är jul, liksom semmeltaliban, så visst kan jag kalla det januaribord eller whatever, men själva konceptet julbord är något jag vill ha. Så, kan man äta just julbord i jan-feb eller ge upp det och äta upp det i frysen innan det blir otjänligt - just feta saker som julskinka pressylta och liknande ska ju inte frysas för länge. Ett år är det definitivt.
 
Jag är jul, liksom semmeltaliban, så visst kan jag kalla det januaribord eller whatever, men själva konceptet julbord är något jag vill ha. Så, kan man äta just julbord i jan-feb eller ge upp det och äta upp det i frysen innan det blir otjänligt - just feta saker som julskinka pressylta och liknande ska ju inte frysas för länge. Ett år är det definitivt.

Gör ett helt julbord då, ät och njut och strunta i vad almanackan säger. Dumt att låta maten ligga och bli dålig bara för att du inte haft möjlighet att äta den när man enligt några påhittade traditioner ska.
 
Jag är jul, liksom semmeltaliban, så visst kan jag kalla det januaribord eller whatever, men själva konceptet julbord är något jag vill ha. Så, kan man äta just julbord i jan-feb eller ge upp det och äta upp det i frysen innan det blir otjänligt - just feta saker som julskinka pressylta och liknande ska ju inte frysas för länge. Ett år är det definitivt.
På griz brukar man zäga 6 mån
 
Fortfarande isgata. Får gå med små steg till jobbet.
Jobb till 17:30 och sen måste jag cykla. Avskyr kvällsträning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp