Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värdelöst med dåliga vårdgivare. När jag var missnöjd och ville byta så kollade jag upp vilken VC jag ville skriva mig på och kollade sedan på deras hemsida hur jag skulle gå till väga. Tror du får mer stöd av de du vill byta till, än de du vill byta från.Irriterar mig på att jag har en tablett kvar, sedan måste jag få tag på mer medicin. Problemet? Min sedan länge bokade läkartid i måndags (som behövdes för nytt recept) blev flyttad till torsdagen och utöver allmänt trassel pga det så gjorde den nu sena tiden att jag helt enkelt inte har något nytt recept. Det kan ta ett gäng dagar. Så, jag måste imorgon ringa och säga att "Hej, nu är min medicin slut, kan ni fixa något åt mig typ nu?"
Är så fruktansvärt less på allt kring det där stället. De "glömmer" sina patienter (har närstående som ska få hjälp på samma ställe men läkarna följer inte upp, allt "faller mellan stolarna" osv), det är bökigt att få kontakt med dem, bökigt att få receptförnyelse och ofta känns det som att läkare/sköterskor slarvar vid själva besöken också.
Frågade senast i telefon hur man gör för att byta till annat ställe. De antydde att det skulle vara extremt bökigt och vägrade (såklart) ge mig någon vettig hjälp med det.
Men, jag behöver ändå ringa vårdguiden för att kolla vart jag ska vända mig med andra hälsoproblem, så jag kan väl lika gärna kolla upp allt på en gång då. Och hoppas på att de har koll där. Just nu har jag bottenlågt förtroende för alla som jobbar med att på något sätt hålla koll på saker och ting.
Säger samma. Det är nog enklast att knalla in på vc man vill ha och berätta att.man vill lista sig där.Värdelöst med dåliga vårdgivare. När jag var missnöjd och ville byta så kollade jag upp vilken VC jag ville skriva mig på och kollade sedan på deras hemsida hur jag skulle gå till väga. Tror du får mer stöd av de du vill byta till, än de du vill byta från.
Hoppas det löser sig med medicinen!
Ska du flyga idag? Jag hade chansat och haft tabletterna i bagaget, annars om det är i morgon bett att få ett intyg av läkaren som du kan visa upp om du stoppas.Ngn som vet om det kan skapa problem att flyga (inrikes) med narkotikaklassad medicin som jag ej har recept på. Har naturligtvis fått det av läkare här men har liksom inget recept att vifta med. Borde vara lugnt väl? Hade inte chansat utrikes men detta är ju inrikes? Jag har aldrig varit med om att ngn kollat mediciner oavsett inrikes eller utrikes (inte ens i Israel som kollar det mesta minutiöst) men trist om det skulle strula.