Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterar mig på att jag har en tablett kvar, sedan måste jag få tag på mer medicin. Problemet? Min sedan länge bokade läkartid i måndags (som behövdes för nytt recept) blev flyttad till torsdagen och utöver allmänt trassel pga det så gjorde den nu sena tiden att jag helt enkelt inte har något nytt recept. Det kan ta ett gäng dagar. Så, jag måste imorgon ringa och säga att "Hej, nu är min medicin slut, kan ni fixa något åt mig typ nu?" :meh:

Är så fruktansvärt less på allt kring det där stället. De "glömmer" sina patienter (har närstående som ska få hjälp på samma ställe men läkarna följer inte upp, allt "faller mellan stolarna" osv), det är bökigt att få kontakt med dem, bökigt att få receptförnyelse och ofta känns det som att läkare/sköterskor slarvar vid själva besöken också.

Frågade senast i telefon hur man gör för att byta till annat ställe. De antydde att det skulle vara extremt bökigt och vägrade (såklart) ge mig någon vettig hjälp med det.

Men, jag behöver ändå ringa vårdguiden för att kolla vart jag ska vända mig med andra hälsoproblem, så jag kan väl lika gärna kolla upp allt på en gång då. Och hoppas på att de har koll där. Just nu har jag bottenlågt förtroende för alla som jobbar med att på något sätt hålla koll på saker och ting.
 
Vaknade vid halv fem av att jag trodde det knackade på dörren. Det var en katt som härjade i köket.
Gick upp och åt frukost, sen somnade jag om igen. Vaknade för en stund sen. Jätteskönt! Skulle nog kunna sova lite till men snart kommer mina föräldrar och vi ska gå tipspromenad.
 
Har haft en lugn start på morgonen så sitter i soffan med en kopp kaffe, scrollar här på Buke och lyssnar på ett YouTube-klipp om Coco Chanel. Ska försöka få lite "life admin" gjort (beställa lite biljetter till saker) och få energi nog att gå ned och se om det finns en tid i tvättstugan idag. Och sen börja plocka ned julgrejerna. Och laga matlådor. Och... Gah, allt samtidigt, haha!
 
Irriterar mig på att jag har en tablett kvar, sedan måste jag få tag på mer medicin. Problemet? Min sedan länge bokade läkartid i måndags (som behövdes för nytt recept) blev flyttad till torsdagen och utöver allmänt trassel pga det så gjorde den nu sena tiden att jag helt enkelt inte har något nytt recept. Det kan ta ett gäng dagar. Så, jag måste imorgon ringa och säga att "Hej, nu är min medicin slut, kan ni fixa något åt mig typ nu?" :meh:

Är så fruktansvärt less på allt kring det där stället. De "glömmer" sina patienter (har närstående som ska få hjälp på samma ställe men läkarna följer inte upp, allt "faller mellan stolarna" osv), det är bökigt att få kontakt med dem, bökigt att få receptförnyelse och ofta känns det som att läkare/sköterskor slarvar vid själva besöken också.

Frågade senast i telefon hur man gör för att byta till annat ställe. De antydde att det skulle vara extremt bökigt och vägrade (såklart) ge mig någon vettig hjälp med det.

Men, jag behöver ändå ringa vårdguiden för att kolla vart jag ska vända mig med andra hälsoproblem, så jag kan väl lika gärna kolla upp allt på en gång då. Och hoppas på att de har koll där. Just nu har jag bottenlågt förtroende för alla som jobbar med att på något sätt hålla koll på saker och ting.
Värdelöst med dåliga vårdgivare. När jag var missnöjd och ville byta så kollade jag upp vilken VC jag ville skriva mig på och kollade sedan på deras hemsida hur jag skulle gå till väga. Tror du får mer stöd av de du vill byta till, än de du vill byta från.
Hoppas det löser sig med medicinen!
 
Ska till affären och köpa ett covidtest.
Eller skicka sonen.
Jag känner mig inte sjuk förutom svullna lymfkörtlar under ena armen som kan bero på mina mediciner med.
Men ska kolla med ett test.
Det sjuka är att i så fall har jag blivit smittad på jobbet.
Inte så att jag träffat nån annan på ett tag.
Men som sagt var, är testet positivt får jag väl vara hemma. Det ställer till det alldeles för jävligt i så fall men så är det.
 
Värdelöst med dåliga vårdgivare. När jag var missnöjd och ville byta så kollade jag upp vilken VC jag ville skriva mig på och kollade sedan på deras hemsida hur jag skulle gå till väga. Tror du får mer stöd av de du vill byta till, än de du vill byta från.
Hoppas det löser sig med medicinen!
Säger samma. Det är nog enklast att knalla in på vc man vill ha och berätta att.man vill lista sig där.
Alternativt ringa/maila.

Innerligt glad för min okomplicerade vc där inget är ett problem. " Det löser vi"
Det finns bra ställen!
 
Fortsätter städa.
Hatar det innerligt.
Men skönt när det är klart.
Hade önskat att ha råd med någon som kan organisera saker åt mig.
Det är kaos,men klarar inte det själv
Skulle vilja göra om i skåpen i köket med.
När sonen väl flyttar ut ska jag göra om totalt.
 
20240114_110820.jpg

Nu ska jag sluta tjata om gullklimpen :D
 
Ngn som vet om det kan skapa problem att flyga (inrikes) med narkotikaklassad medicin som jag ej har recept på. Har naturligtvis fått det av läkare här men har liksom inget recept att vifta med. Borde vara lugnt väl? Hade inte chansat utrikes men detta är ju inrikes? Jag har aldrig varit med om att ngn kollat mediciner oavsett inrikes eller utrikes (inte ens i Israel som kollar det mesta minutiöst) men trist om det skulle strula.
 
Ngn som vet om det kan skapa problem att flyga (inrikes) med narkotikaklassad medicin som jag ej har recept på. Har naturligtvis fått det av läkare här men har liksom inget recept att vifta med. Borde vara lugnt väl? Hade inte chansat utrikes men detta är ju inrikes? Jag har aldrig varit med om att ngn kollat mediciner oavsett inrikes eller utrikes (inte ens i Israel som kollar det mesta minutiöst) men trist om det skulle strula.
Ska du flyga idag? Jag hade chansat och haft tabletterna i bagaget, annars om det är i morgon bett att få ett intyg av läkaren som du kan visa upp om du stoppas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
539
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp