Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en sväng till stan satte jag igång med plugg och pyssel inne medan sambon grejade med sin bil och såklart var följeslagaren honkatten med husse ❤.
Vilken fin himmel även ikväll när vi åkte till stallet och hemma igen blev det tacos och fruktsallad med lite mörk apelsinchoklad från Lindt Excellence var himla gott 😋😍.
 
I dag skulle det snoa och det ar vitt pa marken, men inte ar det sno som kommer ner ... det plingar mot rutan i vinden och det rasslar pa taket. :cautious: Tate kom in med is pa ryggen och tycker att livet ar orattvist, det ar inte alls sa kul att sniffa nar det ligger sno overallt. Jag gissar att vi far ta en liten stund med nosework i dag sa han far sitt sniff behov mott.:)
Spionen älskar snö och skuttar, drar och hoppar som en galning vid snö! :D Han spårar som den dåren han är också, ibland har han så bråttom när han följer ett spår och det vänder tillbaka där vi nyss gick att han går rakt in i mig och ser förnärmad ut för att jag står på hans viktiga spår :D
 
Har precis stekt några pannkakor, men orkade bara en. Faktiskt rätt irriterande, det är glass i den andra. Har smet kvar så blir pannkakor i morgon också, men jag tror den andra som är klar redan får bli spionefterrätt. Suck för det.

Har upptäckt att jag allt som oftast har halsbränna, ska nog be läkaren skriva ut Omeprazol igen, inte ovanligt efter min magoperation, men har sluppit det ett tag.

Tittar på Cold Case, och ska väl sova också snart. Är nöjd med mig själv då jag städat i dag, renbäddat sängen och diskat filter osv. I morgon blir att hänga undan tvätten jag tvättade och njuta av ledig dag. Med pannkaksfrukost!
 
Nu star semle bullarna och jaser medan ugnen blir varm. Jag sitte roch tittar pa mina colibrin som jagar varandra runt mataren. Det ar nog snart dags att satta tillbaka den som var "slush" och halv frusen for ett par timmar sedan och ta in den har sa den far tina.

Jag funderade pa att gora Ribollita (en Italiensk "soppa") men jag har aldeles for lite Kale hemma, sa antingen far det bli buckwheat plattar med nagot savory uppepa eller kanske mackor!
 
Väntar på min avbytare. Ja, jag har lite att göra ...

1705210835299.png
 
Senast ändrad:
Granntanten sopade sin balkong strax före sju. Efter det kunde jag inte somna om helt men låg och snosade en stund.
Söndagar är vemodiga dagar på ngt sätt.
Ska ta en kaffekopp till och sen ska jag motionera lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
539
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp