Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lång vecka som varit lite kaos och berg-och-dalbana känslo- och energimässigt, men haft en fin dag idag. Först långpromenad med hundarna. Det var glashalt, så jag var rätt ensam ute, men med broddar på fick det fint 👍
Sen åkte jag och umgicks med en vän hemma hos henne. Åt god kyckling till tidig middag och passade hennes bebis så hon fick duscha.

Nu landat hemma och hunnit pausa lite. Imorgon ska jag titta på ett hus, det ska bli spännande! (Även om jag tror det kommer gå för mer än jag tycker det är värt 😅)
 
Blev Kina buffe
 

Bifogade filer

  • 20240113_162838.jpg
    20240113_162838.jpg
    208,1 KB · Visningar: 38
Det blaser 15 secund meter (tank vad google ar duktig att konvertera:p) och kommer ner sno i form av istappar ... det later som nar det var sandstorm i Saudi.:D Sa vad ska man gora i dag? Jag funderar pa att baka semlor, om jag har mandel nog att gora mandelmassa och tillrackligt mycket gradde ...

Sedan gick en "lazy Susan" (snurr grejen i ett hornskap) i ett IKEA skap i koket sonder i gar. Maken fixade problemet sa nu tankte jag sortera ut en del overflod av grejor nar nar jag plockar in det igen.

Och resten av dagen tanker jag bara vara lat!
 
Jag har precis duschat efter att ha tagit tag i att ringa ett samtal. Nervössvetten sprutade, så jag stank när det var avklarat. :bag:
Jag hade säkert kunnat skriva till personen istället, men jag kunde inte komma på hur jag skulle formulera mig. Tyvärr är det inte helt över, för jag blev hänvisad till en annan person, som jag inte får tag på just nu. 😅
Men men... Min telefonskräck och ovilja att be om hjälp fick lite att öva på iaf.
 
Haft en kompis över som hjälpt mig och röja lite här hemma, efter ett år av depression som gjort att jag inte orkat med något extra överhuvudtaget. Men nu har vi påbörjat processen iaf. Måste bara komma på hur jag ska göra i det ena rummet med just mer förvaring osv för kläder.
 
Sitter och funderar om jag orkar åka till min syster imorgon på middag. Det blir en dryg timme dit och mer än en dryg timme hem igen. Med buss, tvärbana, buss och väntetid mellan. Har noll lust att stå och frysa på Sickla västra, och ännu värre inte hitta busshållplatsen där den går från tvärbanan. Trevligt, men osäker på om jag orkar.
 
Var så trött att jag gick och la mig i sängen. Väl här piggnade jag till igen.
Men jag orkar inte gå upp och klä på mig igen så jag ligger kvar.
 
Mycket nöjd med dagen, ny värmepump som gör sitt jobb och en nedsäkring från 20A till 16A som sparar mig ca 500kr varje månad.
Nästa projekt är elektrikern nästa vecka så kanske köket kan få sina nya vitvaror i form av häll, varmluft ugn och fläkt, ny bänkskiva och ut med den fula gamla 70 spisen med hedenhösplattor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp