Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt lilla rum för i natt
Ska snart ge mig av till restaurangen
 

Bifogade filer

  • 20240113_134153.jpg
    20240113_134153.jpg
    213 KB · Visningar: 59
YES! Alla julprylar utburna till förrådet! När man har momentum är det bäst att bara köra på :D ! Passade på att dammsuga också när jag ändå var så energisk...
Det gjorde jag också, perfekt ensamhetsträning för hunden också. men så klart glömde jag en liten låda som jag itne brukar har... och nu orkar jag inte klä på mig en massa extra kläder och gå ut igen. Det tar jag senare-perfekt ensamhetsträning då med antar jag ;) Bra att vara lat kanske :D
 
Försöker städa.
Har ställt ut återvinningen men det är mängder så måste ha hjälp att bära bort det.
Har börjat röja.
Har inte städat ordentligt på över en månad pga orken.
Orkar eg inte nu heller, men måste
 
Jag borde göra väldigt många saker idag men har i princip mest sett serie på Netflix. Tränat och tvättar men inte mycket annat.
 
Har startat diskmaskinen igen- med fläktens filter som fläkten talade om behövde rengöras. Hällt såpa i ugnen och ska skrubba den lite. Slå igång tvättmaskinen efter att ha snott lakan från sängen. Skaka av mattor och först moppa upp två hundar i päls och sedan dammsuga när det är gjort. därefter fuktmoppa lite. på så vis slipper man byta dammsugarpåse så ofta- och dammsugare, har läst i huskygrupper om att dammsugare går åt hos sådana ägare :D

Prommenixen med spionen var lugn, vi har inte gått vargrundan någon av gångerna i dag, men på en av rundorna kanade han ner av en stor snöhög eftersom den börjat smälta lite och inte alls var så hård som han förväntade sig, han blev lite kinkig när jag asgarvade.

Funderar fortfarande på middag i dag, men blir kanske en matlåda, men borde verkligen fixa en middag av maten i kyl och frys.
 
Slagit mig ner i soffan efter morgonens bestyr. Natten blev ganska mysig! Stora hade feberhallucinationer stackaren, var panikslaget rädd över några vantar hon inte fick av sig. Hon sov/drömde inte utan gick att prata med, så hon accepterade att det var febern som spelade henne spratt. Hon somnade om efter handtvätt (för att visa att hon inte hade något på händerna) med febernedsättande. Det brukar jag aldrig ge annars men nu kändes det väldigt motiverat.

La mig hos lilla i storsängen som vanligt, njöt av all plaaaats och att ha TVÅ täcken och dubbelt så många kuddar som vanligt :love: Sedan kom stora in och hade hallucinationer igen, men kom faktiskt ihåg att jag hade sagt att det bara var febern så hon ville mest ha tröst. Hon kröp ner på min arm och somnade om och sedan låg jag där med ett barn tätt intill på varje sida i ett berg av kuddar. Mys!!!

Det ska bli lite ”spännande” att se om lilla får storas sjuka. Hon har kanonbra immunförsvar jämfört med sin syster (som drar på sig ALLT, alltid), så det kan mycket väl vara så att hon slipper.

Sa var mina tva aldsta ... den aldsta blev aldrig sjuk, den yngre blev sjuk sa fort nagon tittade pa honom. Ett ar var han sjuk fran jullovet, frisk 4 dagar pa pask lovet, sjuk igen fram tills sommaren och dagis ville inte ha honom om han var snorig ... senare kunde vi bevisa att han var allergisk, men da flyttade vi sa det spelade mindre roll :p

Jo absolut men det är en bra bit med bil först. Å de blir inte sama sak att grilla i backen själv å skratta när nån ramlar. Småpratar i liften mm

Varfor skrattar man nar nagon ramlar?

Tåg är ingen höjdare men det är heller ingen höjdare att köra bil ensam i tio timmar :)

Och jag som skrot om Europas "public transportation" haromdagen och forklarade att det inte behovdes skolbussar som har da det gar bussar/tag/tunnelbana/sparvagn overallt och eleverna kan ta sig till skolan anda. :D
 
I dag skulle det snoa och det ar vitt pa marken, men inte ar det sno som kommer ner ... det plingar mot rutan i vinden och det rasslar pa taket. :cautious: Tate kom in med is pa ryggen och tycker att livet ar orattvist, det ar inte alls sa kul att sniffa nar det ligger sno overallt. Jag gissar att vi far ta en liten stund med nosework i dag sa han far sitt sniff behov mott.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp