Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte klokt...handlar till lite på CG när vi hämtar nya (dyyyra) delar till bilen
..1000 spänn ändå! 🤯. Men klart. Bland annat ett drygt kilo ost kostar. Ett halv kilo smör med. Och ja två krukrosor...Och salladskyckling Ett paket till nyttig lunchsallad åt mig i 2 dar....Tyckte de va dyrt redan med 37 spänn förpackningen...Nu 47. Galna priser....🙃
 
Inte klokt...handlar till lite på CG när vi hämtar nya (dyyyra) delar till bilen
..1000 spänn ändå! 🤯. Men klart. Bland annat ett drygt kilo ost kostar. Ett halv kilo smör med. Och ja två krukrosor...Och salladskyckling Ett paket till nyttig lunchsallad åt mig i 2 dar....Tyckte de va dyrt redan med 37 spänn förpackningen...Nu 47. Galna priser....🙃

Det verkar dock råda priskrig på löjromsmarknaden!
Ping @sjoberga :angel:
 
Inte klokt...handlar till lite på CG när vi hämtar nya (dyyyra) delar till bilen
..1000 spänn ändå! 🤯. Men klart. Bland annat ett drygt kilo ost kostar. Ett halv kilo smör med. Och ja två krukrosor...Och salladskyckling Ett paket till nyttig lunchsallad åt mig i 2 dar....Tyckte de va dyrt redan med 37 spänn förpackningen...Nu 47. Galna priser....🙃
Handlar ost smör och bregott bara till rabatt priser. Har klarat det utan problem sedan priserna började höjas. Ingen ost över 100 kr/kg tex.
 
Förmiddag i stallet klart. Ihopsläpp gick ok men inte helt smärtfritt. Hoppas att det inte kommer samtal från stallet under eftermiddagen 🙈

Eller OM det ät nått litet kanske det kommer i efterhand....När vi släppte ihop till lösdriften gick det okej men min häst kände sig ju lite trängd av islänningarna så hon visade upp flott trav 😍. Sen verkade det okej...Men inte helt. Fick i efterhand (de ville inte oroa mig, hade ju precis innan haft jobbigt med upphämtning av kropp av min gamla häst) höra att valacken prejade på så hon hoppade ut ur hagen 🫣 och vägen utanför (inte direkt men väldigt nära ju). Hon och valacken fick då bekanta sig i box brevid den natten sen var det inga problem! Hoppas det håller sig lugnt för er nya guldhäst med 🥰.
 
Eller OM det ät nått litet kanske det kommer i efterhand....När vi släppte ihop till lösdriften gick det okej men min häst kände sig ju lite trängd av islänningarna så hon visade upp flott trav 😍. Sen verkade det okej...Men inte helt. Fick i efterhand (de ville inte oroa mig, hade ju precis innan haft jobbigt med upphämtning av kropp av min gamla häst) höra att valacken prejade på så hon hoppade ut ur hagen 🫣 och vägen utanför (inte direkt men väldigt nära ju). Hon och valacken fick då bekanta sig i box brevid den natten sen var det inga problem! Hoppas det håller sig lugnt för er nya guldhäst med 🥰.
Fjordingen Hermes sköter sig. Det är ambres som plötsligt börjar vakta på haggrannarna som han inte får komma nära och lite sånt. Men Hermes flyttar på sig och svarar bra så bara Ambres slappnar av så blir det nog bra!
 
Du kanske får göra en spin-off på lantbruksmaskinsavelstråden? Julpyntsavel to the people! :p Men visst vet du att det är viktigt att planera lite gällande blodslinjer osv. Buskavlade tomtar blir ibland bra skräckfilmsmaterial.:nailbiting:
Men han ser ju så oskyldig ut 🥹
IMG_2366.jpeg
 
Rensat i garderoben och man kan säga att det var väldigt emotionellt att konfronteras med ett par års depressiva episoder och de kläder som burits på begravningarna av mormor och svärfar. Men det var minst lika glädjande att hitta mina mest älskade klänningar och de vardagskläder jag hade innan min depression slog klorna i mig ordentligt. Det åkte MYCKET klädesplagg idag.

Nu klarar jag åtminstone av att öppna dörren och kliva in i garderoben utan att få panikångest. Och jag kommer ha kläder jag känner mig oövervinnlig i på måndag. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp