Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första veckan tillbaka på jobbet har varit mycket av allt, valde att gå ur parkeringschatten, den gjorde mig bara irriterad på kollegor. Nu finns det plats åt alla, bara att man får gå 50 meter längre men det är inga problem.

Sen måste jag ta ett samtal med en kollega nästa vecka som höll på att förstöra en redan väldigt skör relation med en klass genom att lägga ut ett meddelande och få det att låta som om jag stod bakom det. 🙄 Jag tror jag lyckades få tillbaka stora delar av klassen åtminstone, men jag kommer få jobba hårt framöver med att bibehålla förtroendet.
 
Ganska nyss kommit hem efter ett låååångt nattskift. 🥱
Hästarna vattnade och kraftfodrade, hönsen har fått rent vatten och foder, hundarna kissade och de och katterna har fått frukost. Nu har jag lagt mig och för säkerhets skull tagit en insomningstablett och ställt fånen att inte släppa fram några samtal. Förhoppningsvis sover jag iaf till lunch, släpper ut hundarna igen och somnar sedan om några timmar efter de kommer in.

Bara två nätter kvar och sedan en ledig vecka, nu :sleep:.
 
Drömt mycket som stört sömnen.
Känner mig bläkig.
Dricker kaffekopp nummer två och förbereder mig för en joggingrunda. Har träningsvärk sen i förrgår men det ska nog gå.
Ska plocka bort ljusstakar och stjärnan.
 
Var tvungen att köpa.
Chokladbolls semla
 

Bifogade filer

  • IMG_20240113_075117.jpg
    IMG_20240113_075117.jpg
    117,2 KB · Visningar: 56
Ganska nyss kommit hem efter ett låååångt nattskift. 🥱
Hästarna vattnade och kraftfodrade, hönsen har fått rent vatten och foder, hundarna kissade och de och katterna har fått frukost. Nu har jag lagt mig och för säkerhets skull tagit en insomningstablett och ställt fånen att inte släppa fram några samtal. Förhoppningsvis sover jag iaf till lunch, släpper ut hundarna igen och somnar sedan om några timmar efter de kommer in.

Bara två nätter kvar och sedan en ledig vecka, nu :sleep:.
 
Slagit mig ner i soffan efter morgonens bestyr. Natten blev ganska mysig! Stora hade feberhallucinationer stackaren, var panikslaget rädd över några vantar hon inte fick av sig. Hon sov/drömde inte utan gick att prata med, så hon accepterade att det var febern som spelade henne spratt. Hon somnade om efter handtvätt (för att visa att hon inte hade något på händerna) med febernedsättande. Det brukar jag aldrig ge annars men nu kändes det väldigt motiverat.

La mig hos lilla i storsängen som vanligt, njöt av all plaaaats och att ha TVÅ täcken och dubbelt så många kuddar som vanligt :love: Sedan kom stora in och hade hallucinationer igen, men kom faktiskt ihåg att jag hade sagt att det bara var febern så hon ville mest ha tröst. Hon kröp ner på min arm och somnade om och sedan låg jag där med ett barn tätt intill på varje sida i ett berg av kuddar. Mys!!!

Det ska bli lite ”spännande” att se om lilla får storas sjuka. Hon har kanonbra immunförsvar jämfört med sin syster (som drar på sig ALLT, alltid), så det kan mycket väl vara så att hon slipper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp