Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inga korta jackor/tröjor helt enkelt. :)

Tyckte bara det var märkligt att folk tycker det är märkligt. Folk kan ju vara på väg någonstans, mellan träning och shopping eller vad som helst och gitter inte byta om.
Tror inte riktigt på tesen "kolla mig, jag har shorts!". 🤘 :D
Bra att få veta att köld känns olika på olika kroppsdelar - på olika människor. Jag skulle frysa infernaliskt i shorts den här årstiden. Även om det var en kort sträcka utomhus.
 
Bra att få veta att köld känns olika på olika kroppsdelar - på olika människor. Jag skulle frysa infernaliskt i shorts den här årstiden. Även om det var en kort sträcka utomhus.
Jag tycker att det är väl ganska självklart. :) En del människor måste ha mössa på, andra tål varken det eller halsduk, en del går bafota inne hela året och andra sover i yllesockar... lite så.
Måste erkänna att jag får MYCKET mer kommentarer om mina shorts här i Skottland där det nästan aldrig blir kallare än någon minusgrad, än jag fick i Sverige (utöver ortsbefolkningen då, de kommenterar när jag har långbyxor istället..). De är så kinkiga de här Skottarna. Dunjacka i September liksom.
 
Sadant ar jatte vanligt har och jag alskar det nar man kan antingen byta nagra ord i kassa kon ... eller som jag, bli basta van med nagon och byta telefonnummer :D
Här är det inte alls så vanligt, folk hälsar knappt ens, och bryr sig inte ens om att lyfta på rumpan och ge mig en sittplats på bussen om den är full, de bara stirrar medan jag försöker att inte trilla där jag står, medan chauffören kör som hen stulit bussen. Så är det för andra som är äldre eller har svårt att gå också, folk bara stirrar.

Men jag satt på handikapp/äldre- platserna som består av fyra sätten (2+2 mitt emot varandra). Hon frågade om det var ok att sitta bredvid mig eller om hon till och med rent av sa "jag sätter mig bredvid dig här" tror jag. För mig var det helt ok, tänkte att hon nog blir åksjuk om hon skulle sitta med ryggen mot körriktningen och mycket riktigt sa hon att hon blir åksjuk om hon sitter på sätena mitt emot. Och så började hon berätta om sitt jobb, att hon kom från Jemen tror jag det var, att det var kallt här på vintern ( :d ja verkligen skillnad mot där hon bodde förut ;D ) osv. Jag gillar sådana spontan intressanta möten ändå för man påminns dels om att vi alla är människor och väldigt lika. Samtidigt som man får en inblick i en annan människas liv, jag tänkte tex hur bra svenska hon hade för att ha bott här i bara 9 år (tror jag det var) och hon verkade både glad över sitt jobb och lite nervös, såsom man ju är som precis ny. Det var så uppriktigt och ärligt-osvenskt, och mänskligt!
 
Jag tycker att det är väl ganska självklart. :) En del människor måste ha mössa på, andra tål varken det eller halsduk, en del går bafota inne hela året och andra sover i yllesockar... lite så.
Måste erkänna att jag får MYCKET mer kommentarer om mina shorts här i Skottland där det nästan aldrig blir kallare än någon minusgrad, än jag fick i Sverige (utöver ortsbefolkningen då, de kommenterar när jag har långbyxor istället..). De är så kinkiga de här Skottarna. Dunjacka i September liksom.
Hm... Jag har inte sett lättklädda på vintern förrän nu. Och majoriteten är påbylsade, så det är ovanligt att gå i shorts på vintern, enligt min erfarenhet. Men det är bra att få veta att det finns olika köldtålighet på den här nivån :up:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har inga korta jackor/tröjor helt enkelt. :)

Tyckte bara det var märkligt att folk tycker det är märkligt. Folk kan ju vara på väg någonstans, mellan träning och shopping eller vad som helst och gitter inte byta om.
Tror inte riktigt på tesen "kolla mig, jag har shorts!". 🤘 :D

Har ar det vanligt att folk har shorts och jacka ... vi har mellan 2-6*C den har arstiden med dipp nar mot 5-15*C i nagra fa dagar da och da.

Jag tycker att det är väl ganska självklart. :) En del människor måste ha mössa på, andra tål varken det eller halsduk, en del går bafota inne hela året och andra sover i yllesockar... lite så.
Måste erkänna att jag får MYCKET mer kommentarer om mina shorts här i Skottland där det nästan aldrig blir kallare än någon minusgrad, än jag fick i Sverige (utöver ortsbefolkningen då, de kommenterar när jag har långbyxor istället..). De är så kinkiga de här Skottarna. Dunjacka i September liksom.

Jag har dock en elev (3dje klassare) som alltid gar i t-skjorta och shorts. I dag fragade jag om han tankte ta pa sig mer klader till helgen (i morgon ar prognosen -10*C och sno). Hans mamma sa mycket irriterat att hon verkligen hoppades det eftersom de har en overenskommelse att langbyxor MASTE pa om han ska ga ut, men tillade lite trott att "vi far val se". Hon lat lite desperat, stackarn.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vaknade idag och så städade hela lägenheten, skrev/gjorde klart tre inlämningsuppgifter och tvättade tre ton tvätt, har inte suttit på hela dagen. Mår nu dåligt och känner mig förvånad över att det känns som att jag har feber tills jag kom ihåg att jag har lunginflammation och varit sjuk i det i snart tre veckor. :banghead: Någon annan som glömmer bort att dom är sjuka om man vaknar och mår pyttelite bättre?
 
Egentligen inte så mycket att göra på jobbet men huset bråkade med mig :cautious:
Efter jobbet har jag varit i stallet, duschat inkl tvättat håret, tagit undan torr tvätt, sett på damernas super-G, packat upp och ner i min väska, diskat en kastrull och en stekpanna samt gjort en ny sats asiatisk gurksallad :d
Nu ska jag äta kvällsmat och sen försöka sova lite skapligt.
 
Ja, det går att få långcovid av asymtomatisk covidinfektion. Det finns i nuläget inget test att ta även om det i forskning börjar utkristallisera sig en mängd olika biomatkörer (men ingen som just nu kan användas diagnostiskt).

Tillägg: tråkigt att hälsan strular!
Tack! Jag är så erbarmligt trött. Ont i leder. Men tröttheten går inte att beskriva. Jag var sjuk december 2022 (sällan sjuk) och efter det rasade min mentala hälsa och så kom den där tröttheten. Trodde det var pga mycket jobb (jobbar alltid mycket), fick hjälp via jobbet med samtal och så tog jag ledigt nån dag i veckan. Blev bättre, sommaren kom, ok, september blev jag sjuk, okt-november kändes jag ganska pigg, december blev jag sjuk igen med långvarig hosta, förkylning. Märkte från september att mina ögon försämras, de tåras och synen blir sämre. Och nu är den där tröttheten tillbaka. Kan inte vara vaken en hel dag. Fysiskt omöjligt. Och ledvärken. Kramp i benen.
 
Gilmore girls. Salt- och vinägerchips. Passionsfruktsoda. Lilla sover, stora med. Lilla har varit en liten virvelvind hela kvällen. Stora har sovit stora delar av dagen men var uppe nyligen med 39,4 grader och frös. Hon åt en bulle, drack lite vatten och gick och la sig igen. Hoppas att hon mår mycket bättre imorgon!

Jag ska snart lägga mig. Gissar att jag blir väckt några gånger inatt och vill vakna utvilad imorgon.
 
Gilmore girls. Salt- och vinägerchips. Passionsfruktsoda. Lilla sover, stora med. Lilla har varit en liten virvelvind hela kvällen. Stora har sovit stora delar av dagen men var uppe nyligen med 39,4 grader och frös. Hon åt en bulle, drack lite vatten och gick och la sig igen. Hoppas att hon mår mycket bättre imorgon!

Jag ska snart lägga mig. Gissar att jag blir väckt några gånger inatt och vill vakna utvilad imorgon.
Bästa chipsen 🙏😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 060
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp