Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Jag är så erbarmligt trött. Ont i leder. Men tröttheten går inte att beskriva. Jag var sjuk december 2022 (sällan sjuk) och efter det rasade min mentala hälsa och så kom den där tröttheten. Trodde det var pga mycket jobb (jobbar alltid mycket), fick hjälp via jobbet med samtal och så tog jag ledigt nån dag i veckan. Blev bättre, sommaren kom, ok, september blev jag sjuk, okt-november kändes jag ganska pigg, december blev jag sjuk igen med långvarig hosta, förkylning. Märkte från september att mina ögon försämras, de tåras och synen blir sämre. Och nu är den där tröttheten tillbaka. Kan inte vara vaken en hel dag. Fysiskt omöjligt. Och ledvärken. Kramp i benen.
Jag tycker definitivt du ska läsa lite tex på covidforeningen.se eller kolla gez meldingers och eller Long covid physios youtubekanaler.

Både risken för ögonbesvär och ledbekymmer har visat sig öka året efter covidinfektion och den massiva och ogenomträngliga tröttheten - fatigue - är ett av de vanligaste symptomen. Såklart är det svårt när det delvis är diffusa eller multisystemsymptom och vilken hjälp en får beror delvis på vilken individuell vårdpersonal en möter, men det går ju ofta dels att symptomlindra vissa kluster av symptom, dels få hjälp tex av arbetsterapeut och/eller fysioterapeut för att hitta anpassningar som får vardagen att fungera (bättre). Läs om pacing! Det hjälper många att kunna funka mindre dåligt.

Värt också att undersöka om tröttheten påverkas av vad du äter, det vet jag att den gör för många.

Alla mina sympatier.
 
Gilmore girls. Salt- och vinägerchips. Passionsfruktsoda. Lilla sover, stora med. Lilla har varit en liten virvelvind hela kvällen. Stora har sovit stora delar av dagen men var uppe nyligen med 39,4 grader och frös. Hon åt en bulle, drack lite vatten och gick och la sig igen. Hoppas att hon mår mycket bättre imorgon!

Jag ska snart lägga mig. Gissar att jag blir väckt några gånger inatt och vill vakna utvilad imorgon.
Vad är passionsfruktsoda för någonting? :confused:
 
Vad är passionsfruktsoda för någonting? :confused:
Livet, Mia. Livet.
75F4AC5E-BA5A-4C1D-8336-B1B384E30BC0.jpeg
 
Testade i går att äta glass med pepsi. Det som serverades på 80-90-talet. Det var gott då, men jag valde GB nu och glömde tillfälligt bort att GB inte har riktig glass ju. Så jag ska köpa bättre glass och testa igen, för det här blev isbitar och pepsi som var vattnig bara, inte alls som förr.

Blev en del gjort på jobbet, kändes skönt att lära mig lite saker igen :) Och kollade blodtrycket, som vanligt normalt, 115/69 denna gången, förändras inte mycket för varje gång jag tar det, så jag har svårt att se att just blodtrycket som orsak till min märkliga yrsel osv.

Spionrastningen handlade om att lägga "lappar på "anslagstavlor" för hans del, till töserna i området, de som löper. Och så spejade han ständigt ut i skogen efter varg, han har nog förstått att människodjuren har pratat om det där och han sniffade i luften efter den flera gånger. Säkert vargen sa han! Inte för att han visste vad en sån är, men alla pratar om den och vi gick i området där den befann sig ju! :D

Skönt med helg nu! Har vilat lite, så himla välbehövligt! Men såg nyligen sista avsnittet av serien "The Chemistry of death", bra serie, men GAAAH, ville ju att den skulle vara längre än så. Får se något annat! Böckerna är så bra! Så är någon nyfiken så rekommenderar jag absolut Simon Becketts böcker.

Ska nog leta upp något i matväg igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 060
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp