Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slagit mig ner i soffan efter morgonens bestyr. Natten blev ganska mysig! Stora hade feberhallucinationer stackaren, var panikslaget rädd över några vantar hon inte fick av sig. Hon sov/drömde inte utan gick att prata med, så hon accepterade att det var febern som spelade henne spratt. Hon somnade om efter handtvätt (för att visa att hon inte hade något på händerna) med febernedsättande. Det brukar jag aldrig ge annars men nu kändes det väldigt motiverat.

La mig hos lilla i storsängen som vanligt, njöt av all plaaaats och att ha TVÅ täcken och dubbelt så många kuddar som vanligt :love: Sedan kom stora in och hade hallucinationer igen, men kom faktiskt ihåg att jag hade sagt att det bara var febern så hon ville mest ha tröst. Hon kröp ner på min arm och somnade om och sedan låg jag där med ett barn tätt intill på varje sida i ett berg av kuddar. Mys!!!

Det ska bli lite ”spännande” att se om lilla får storas sjuka. Hon har kanonbra immunförsvar jämfört med sin syster (som drar på sig ALLT, alltid), så det kan mycket väl vara så att hon slipper.
Jag har även i vuxen ålder feber hallucinationer. Alltid samma dröm men jag är livrädd. Hjälper hälften av gångerna att ta tex ipren en stund innan jag somnar.
 
Ska strax kika på hur jag skulle vilja ha semester vs föräldradagar över sommaren. Planen är att ta ut max 15 semesterdagar under sommaren så att jag ev kan ut och resa i maj.
 
Gått på sjön.
IMG_6773.jpeg
 
Åh, jag måste nog gå förbi lokala bageriet idag och köpa mig en semla till skidskyttet.

Möjligen borde jag äta upp frukostmacka först...
 
Jo absolut men det är en bra bit med bil först. Å de blir inte sama sak att grilla i backen själv å skratta när nån ramlar. Småpratar i liften mm

Det är inte möjligt att flyga eller åka tåg? Köra långt ensam är ju sådär halvkul men tåg eller flyg funkar oftast bättre.
Samma sak är det förstås inte men om alternativet är att inte åka skidor alls så hade jag gjort det ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp