Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan inte visa receptet via ett e-apotek? Om ”flärpen” med ditt personnummer sitter kvar på burken är det också en bra sak som kan para ihop dig och medicinen (även om det kan behövas bevis på att mängden du har med dig stämmer med receptet).

Jag har inget recept. Det är medicin utlämnat av akutsjukvården här uppe. Tänk en plastburk med lösa piller där läkaren skrivit vad det är samt styrka.
 
Jag har inget recept. Det är medicin utlämnat av akutsjukvården här uppe. Tänk en plastburk med lösa piller där läkaren skrivit vad det är samt styrka.

Det kan oavsett inte handla om så många tabletter att någon skulle reagera om de upptäcktes. Är det inte olagligt att ha dem på sig utanför flygplatsen så torde det inte vara något problem inne på flygplatsen.
 
Det kan oavsett inte handla om så många tabletter att någon skulle reagera om de upptäcktes. Är det inte olagligt att ha dem på sig utanför flygplatsen så torde det inte vara något problem inne på flygplatsen.

Nej precis. Men jag vill helst inte bli av med dom. Även om det inte är olagligt att ha dem på sig så kan det ju kanske vara problem att få dem med sig tänker jag.
 
Nej precis. Men jag vill helst inte bli av med dom. Även om det inte är olagligt att ha dem på sig så kan det ju kanske vara problem att få dem med sig tänker jag.

Det är tullpassagen som har mandat att kolla mediciner, du borde inte passera någon sådan va? Men nä, jag hade inte bekymrat mig. I allra värsta fall får de ringa den avdelning som lämnat ut medicinen. Jag antar att det bara är en mängd för en kort tids medicinering?
 
Alltså magen var nog skapligt tom några timmar efter frukost (omställning också att äta mindre osv.) för när jag tog en enkel knäckesmörgås och sen testade liiiiiite av lakritspulver (kan inte minnas att jag nån gång åt hockeypulver under min uppväxt så denna från Haupt var kul att testa. Inte så tokstark som svenskjävlar men tillräckligt för det ska kännas i strupen haha) så började det plötsligt bubbla väldigt i magsäcken, nästan liiite creepy känsla 😝.

Lakritspulvret jag fick av dig @Ninnurur kommer bli spännande att testa i bla pannacotta framöver 😍😋 (och lakritssaltet med peppar blir spännande till matlagningen !)
 
Alltså magen var nog skapligt tom några timmar efter frukost (omställning också att äta mindre osv.) för när jag tog en enkel knäckesmörgås och sen testade liiiiiite av detta lakritspulver (kan inte minnas att jag nån gång åt hockeypulver under min uppväxt så denna från Haupt var kul att testa. Inte så tokstark som svenskjävlar men tillräckligt för det ska kännas i strupen haha) så började det plötsligt bubbla väldigt i magsäcken, nästan liiite creepy känsla 😝.

Lakritspulvret jag fick av dig @Ninnurur kommer bli spännande att testa i bla pannacotta framöver 😍😋 (och lakritssaltet med peppar blir spännande till matlagningen !)
Kan tänka mig att saltet passar till mustiga grytor :d
 
Nej precis. Men jag vill helst inte bli av med dom. Även om det inte är olagligt att ha dem på sig så kan det ju kanske vara problem att få dem med sig tänker jag.

Jag reser med adrenalinspruta i handbagaget och jag har inte någon receptlapp klistrad på den. Endast en gång, i Belgrad, så ville någon titta närmare på den. Jag har svårt att se att någon i säkerhetskontrollen skulle ifrågasätta några tabletter och tillkalla tull och narkotikahundar om de, mot förmodan, skulle uppmärksamma tabletterna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 069
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp