Ska göra ett nytt försök med ärtsoppa imorgon ! Skam den som ger sig liksom.... Jag TROR att jag råkade ha crock-potten inställd på low istället för high sist, så förhoppningsvis gör det skillnad på koktiden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag bytte vc gjorde jag det på 1177s e-tjänster när jag var inloggad.Irriterar mig på att jag har en tablett kvar, sedan måste jag få tag på mer medicin. Problemet? Min sedan länge bokade läkartid i måndags (som behövdes för nytt recept) blev flyttad till torsdagen och utöver allmänt trassel pga det så gjorde den nu sena tiden att jag helt enkelt inte har något nytt recept. Det kan ta ett gäng dagar. Så, jag måste imorgon ringa och säga att "Hej, nu är min medicin slut, kan ni fixa något åt mig typ nu?"
Är så fruktansvärt less på allt kring det där stället. De "glömmer" sina patienter (har närstående som ska få hjälp på samma ställe men läkarna följer inte upp, allt "faller mellan stolarna" osv), det är bökigt att få kontakt med dem, bökigt att få receptförnyelse och ofta känns det som att läkare/sköterskor slarvar vid själva besöken också.
Frågade senast i telefon hur man gör för att byta till annat ställe. De antydde att det skulle vara extremt bökigt och vägrade (såklart) ge mig någon vettig hjälp med det.
Men, jag behöver ändå ringa vårdguiden för att kolla vart jag ska vända mig med andra hälsoproblem, så jag kan väl lika gärna kolla upp allt på en gång då. Och hoppas på att de har koll där. Just nu har jag bottenlågt förtroende för alla som jobbar med att på något sätt hålla koll på saker och ting.
<snip>
Nyss såg jag en bild i en lokal Facebookgrupp med en varning för hur halt det är på vägarna. En kille är ute och åker skridskor på en av de större vägarna utanför byn.
Här kanske det var säkrare att ta skridskorna än åka bil in till byn?Det skulle man kunna gora har ocksa ... men ingen vagar sig ut
Preppar inför första dagen på nya jobbet. Målar naglarna och inser att jag behöver kissa
Preppar inför första dagen på nya jobbet. Målar naglarna och inser att jag behöver kissa
Målar med benen i kors nuKan bli klurigt
Jeans..Kasa ner byxor och trosor med handlovarna upp är trickigare....
OrutineratPreppar inför första dagen på nya jobbet. Målar naglarna och inser att jag behöver kissa
Jeans..
Det är ok! Så det så!Inser att helgen susat förbi utan att jag egentligen gjort något 'vettigt' mer än sett serier och tvättat. Och imorgon är det jobb igen.