Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en bra dag till slut!
Mina ” småsyskon ” kom hit på fika vilket var supermysigt!
Sen åkte jag och prao och kollade på att hitta jag är intresserad av. Kändes toppen, om det inte varit 59 andra sällskap på visningen 😬 så kan nog glömma att budgivningen landar inom min budget tyvärr. Men kul att se och spännande att se var det landar!
 
Pustar ut efter fullpackad dag som avslutades med 3 timmars röjande här hemma. Man skulle kunna tro att vi bor i en mindre herrgård med tanke på tidsåtgången, men man kan faktiskt stöka ner förvånansvärt mycket även på 95 kvm! Särskilt om man tar i beaktande att vi i princip gick raka vägen från julfirande med resa till nyårsfirande med resa till influensa/Covid och sedan jobbstart följt av ytterligare en liten resa. Så. Mycket. Grejer. Men nu njuter jag något alldeles enormt av att ha ett välstädat, stök-fritt hem igen :love: Det enda som kvarstår är två kassar kläder som ska till välgörenhet, en skidhjälm som ska returneras, en adventsljusstake som ska skickas upp i förrådet tillsammans med de andra julsakerna och en maskin tvätt som ska hängas.
 
V
Ska göra ett nytt försök med ärtsoppa imorgon :up: ! Skam den som ger sig liksom.... :D Jag TROR att jag råkade ha crock-potten inställd på low istället för high sist, så förhoppningsvis gör det skillnad på koktiden!
Tipsar om att grovriva ner morot när du börjar koka ärtorna. Den smälter ner och ger en underbar krämighet och sötma som passar väldigt bra!
 
Nu är julen förbi och jag har plockat undan den i helgen 😊. Nu ikväll satte vi upp de vanliga gardinerna och ja de blåa fina vi har i v-rummet som jag gillar skarpt sen jag köpte dem när jag flyttade hemifrån har ju blivit lite blekta på utsidan kanske främst från detta boende; solläge är inte bara underbart 😅 så är väl dags att se om man ser några fina man kan fastna för ☺️.

Avslutade kvällen och helgen med soffhäng och senaste avsnittet av Historien om Sverige och bla lite bortifrån Örtomta minsann och så Farmen men nu blir det skönt att krypa ner nyduschade I vår renbäddade säng och sova 😍, natti! 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 073
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp