Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick precis veta att min sambos lärare i gymnasiet ansett att hans klass behövde extra insatt träning i EQ, och att det bland annat hade innefattat att ta hand om en potatis Nog för att jag förstår att ett gäng grabbar som läser natur kan behöva lite EQ-träning, men det fick mig att skratta så jag nästan kissade på mig. Och starkt ifrågasätta hans gymnasieutbildning.
Nu sökte jag på få+starkt+psyke och detta är det första som kommer upp:
- Lär dig andas rätt.
- Bli medveten om ”vad du säger till sig själv” när något är jobbigt eller motigt.
- Bli överdrivet positiv under en period.
- Träna på att förhålla dig till tid. Bryt ner tiden i små delar.
- Bli bekväm med det obekväma.
Jag kunde inte hålla tyst idag. Pappas tjej bestämde sig random för att följa med hem istället. Och nu är hon ARG som ett bi
Hon har fått för sig att nu ska hon lägga sig vid 20.00 igen. Och då ska alla vara TYSTA. Så hon kom ut och sa till min pappa att gå pch säga att nu får min bror sluta spela tv spel eller titta på tv i rummet. För det ska vara knäpp tyst i lägenheten.
Hon säger alltid åt mig att "lära mig att tåla hans ljud" när han har på (jobbig) musik eller bara allmänt låter mycket (vilket han absolut inte gjorde nu). Jag är sån som hör allt och är allmänt lättstörd och vill helst ha det tyst. Eller i alla fall inte massa olika ljud samtidigt. Så... idag sa jag helt enkelt "nej, du får lära dig att tåla hans ljud!", precis som hon brukr säga till mig. Det var INTE uppskattat. Men jag kunde bara inte låta bli.
Alltså, vi (jag och pappa) får inte ens titta på något lördagsprogram på tv nu för det ska vara knäpptyst
Om hon nu ville ha det lugnt och tyst, VARFÖR STANNADE HON INTE I SIN PAPPAS HUS DÅ?! Hon VET ju att jag, min bror och pappa är nattmänniskor och att vi inte går och lägger oss kl 20, utan att vi tittar på TV och det gör vi alltid på fredag- och lärdagkvällar. Nu pratar vi inte högljudd TV, utan något lugnt familjeprogram på normal-låg volym... men nej. Nu ska vi alla anpassa oss här
Tråkigt att du också sover dåligt!Som en som har kroniska och mkt svåra sömnstörningar tycker jag iaf att hon uppför sig helt bananas. Klart man försöker ta hänsyn till varann etc. Men aldrig i helvete att jag skulle kräva att alla ska vara tysta from kl 20. Speciellt inte en lördag med omyndiga etc i huset.
Jag har extremt svårt för att somna och extremt lätt för att väckas. Och visst kan man smyga om någon behöver sova.
Men det känns ju rätt självcentrerat om folk inte ska ens kunna se på tv eller likn till iaf kl 22.
Eftersom jag har så svårt med sömnen så sover jag ofta med lurar med musik. Det stänger ute en hel del ljud. Eller så har jag öronproppar.
Gör hon något sånt själv?
Jag tycker det är helt rubbat att din pappa inte tar sitt ansvar som vuxen och styr upp det här.
Ja, det är jättesynd om henne som sover dåligt. Absolut!
Men det är ju inte rimligt att du och din brorsa också ska må dåligt. Som det är nu verkar ni ju inte direkt kunna bo under samma tak iom att ni bor för trångt/lyhört etc.
Vill din pappa att ni ska bo ihop får väl han kliva in och rodda upp lite.
Antingen ordna bättre boende, låta er flytta till er mamma eller försöka lösa så att tjejen kan sova ut någonstans utan att alla andras liv ska stoppas helt.
Absolut ingen fara !Sorry men kunde inte motstå. Inget ont menat.
Är den bra serien?Har börjat titta om Supernatural från början igen. Gudars vad unga Jared Padalecki och Jensen Ackles var. Bara pojkspolingar! JP var verkligen liten och smal innan han började muskla upp sig.
Är den bra serien?
Jag sov ensam hemma från det jag var tretton mamma jobbade nattJag har faktiskt inget svar på varför pappa inte vill låta mig sova ensam hemma en natt eller två. Han vill inte svara på det heller när jag har frågat.
Jag trooor att jag eventuellt vet varför han inte vill låta mig sova ensam hemma. Han vill bara inte säga det i ord...Jag sov ensam hemma från det jag var tretton mamma jobbade natt
Han borde ju kunna svara på varför i alla fall
Vad sorgligt ingen katt funkar? Rex? Men hon kanske är för allergiskJag saknar mamma och hennes lägenhet. Hade hon haft katter hade det varit 110% perfekt där
Mamma är bäst och hon har sagt att hon så gärna vill skaffa en katt till mig för att hon vet att jag mår bra av katterna. Men hon är allergisk... det är inget alternativ då hon kan bli allergisk av att sitta/ligga i min säng med mig, om jag har varit hos pappa några dagar tidigare och sen inte bytt kläder innan jag satt mig i sängen.
Mamma har alltid haft en dröm om att skaffa katter. Men hon är som sagt allergisk... så tja, det är inte direkt aktuellt.
Jag vill komma till mamma nu jag älskar katterna, men alltså... resten av familjen. Behöver jag ens säga mer...?
Varför? Nu blev jag nyfiken Möblera om? Gå i sömnen? Äta kakor hela natten?Jag trooor att jag eventuellt vet varför han inte vill låta mig sova ensam hemma. Han vill bara inte säga det i ord...