Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick genuint tacka en person för ett samtal idag. Det är sällan jag har privata samtal där ett tack känns adekvat, jag vet inte om det någonsin har hänt, men här kändes det helt rätt idag. Att ha ett så stimulerande, djuplodande och lättflytande samtal med en relativ främling är en gåva som kommer allt för sällan. Mellanmänsklig kommunikation är magiskt!
 
Sommaren kom med besked; hade inte gått att bo här i 30-graders värme utan markis 😝 och så blev det bara tillsyn av pållan ikväll, passade bra med vilodag i sommarhettan. Men nu efter kall kvällsmat (sallad, potatissallad och kallskuret) kall dryck (svagcider) sval skön dusch och fläkten har stått på max i sovrummet ska vi nog kunna somna gott snart i vår renbäddade säng 😍.
 
Petar i mig lite frukost innan jag ska till stallet. Tänkte försöka få allt klart där innan den riktiga värmen kommer, fast det är redan 20 grader så jag är nog ändå lite sent ute O_o
 
Jag försöker sova med öm och bultande ankel. Jag råkade raka mig (läs: hyvla mig) en bit ovanför den övre fotknölen för någon vecka sedan och det har varit irriterat. Men nu spände och bultade det så att jag var tvungen att titta under plåstret och se där, det var en knappnålsstor spänd varböld som sitter på djupet och som har gjort att hela ankeln är spänd och värker. Tänk nageltrång, fast hela ankeln.

Nu har jag opererat mig medelst en liten miniskalpell, två tops och klorhexidinSPRIT. Antingen är det mycket bättre imorgon eller så är det jättedåligt. Det återstår att se.

Operationen blev mycket lyckad! Jag vaknade med en ankel som var osvullen och så gott som ny.
 
På jobb och ärligt talat just idag skulle jag göra nästan allt för att få vara ledig. Min arbetsmotivation sjunker i lika stor grad som temperaturen stiger.

Än så länge är det svalt men efter 10 kommer solen ligga på mitt ontor så jag måste ha neddraget och det gör mg lite deprimerad att vara inne bakom nedragna persienner när det är så fint väder ute.

Ja ja nu ska jag gå och köpa hundmat sen lasta för everans. Blir nog en riktigt bra dag detta ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 699
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 300
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 776
Svar
2 001
· Visningar
98 297
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp