Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En aning svart nu (har tom blivit mörkare sedan jag tog det):

80319996_272638390758181_7746664761636052703_n.jpg

Love the pic!
 
Sitter ute på balkongen och dricker kaffe. Det håller på att mulna och är helt magiskt skönt i skuggan. :love:
(tekniskt sett jobbar jag 18-04, på nån slags reservhållning, men tack vare rådande omständigheter får vi sitta hemma och vara beredda)
 
Blev precis uppringd av en man som ville köpa en gräsklippare och hävdade att vi haft kontakt över mail gällande detta. Jag svarade att det har vi tyvärr inte, och han hävdade att jo det har vi. Jag sa att han måste fått fel nummer, och han svarade att han sökt upp mina kontaktuppgifter själv, eftersom vi haft kontakt över mail och han skulle köpa gräsklipparen. Jag sa att han tyvärr kommit fel, och får maila personen igen och be om rätt nummer. Han svarar att personen nu slutat svara och jag beklagar, men det är tyvärr inte jag.

Gör en snabb Googling och förstår att det legat ute en scam annons från en person med samma namn som mig. Modig kille ändå, som sökte upp och ringde. Modig, men inte så smart, som dels verkar ha betalat i förskott och dels inte förstår att det finns 88 personer med mitt namn bara i Stockholm. Och bedragaren heter högst sannolikt något helt annat.

:heart
 
Vilken jävla dag!
27 grader varmt och i solen har vi i 2,5 h lastat ur containern. Alltså bara tömt den, inte kört in sakerna. De som lastat den hade inte satt glatt skyddsplast mellan pallarna. Så plasten klibbade fast i varann och det gick inte att flytta pallarna med trucken utan att plasten sprack och vi fick handlyfta några ton foder. 🤬
Vi brukar lossa allt på max en h. Nu får vi betala 1,5 h extra till både transportör och truck-gubben. 👎
Han var ju dock en jävla pärla som högg i och bar säckar. Det ska hans chef få veta. 🙌
Sen köra in allt, packa upp etc. Inte hunnit med lunch. Glömde solkräm och som rödhårig ser jag nu ut så här: 🦐🍅

Nu äntligen hemma och väntar på käk i ugnen. Däckar i sängen ett tag nu. ❤️
 
Sitter i solen och har det nästan för bra. Snackar med lite folk, lyssnar på fåglar, tittar på ridlektion.

Har fått en häst jag aldrig haft förut och som är ännu en "den kommer jag aldrig rida den är för fin och bra för mig" häst. Skimmel med lite egna idéer och massa rolig Power. Är förväntansfull och lite nervös, vill helst komma igång nununu men han ska få äta sitt gräs och godisbit innan jag attackerar med borsten.
 
Kommit hem igen från stallet nu, fortfarande 23 grader ute :love: Nu promenad med hundarna, sen tror jag att jag bara ska släppa vid datorn ett tag. Har fortfarande ont i magen från middagen, och ont i ryggen av oklar anledning, så jag tror det får bli så och sen försöka sova tidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 723
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 304
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Svar
2 001
· Visningar
98 300
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp