Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat. Det blev färdiggrillade kycklingklubbor med bröd och tomater. Måste verkligen hitta köket. Skickade också nycklarna till gamla lägenheten med rek till HV så förhoppningsvis är det klart nu.

Megarakatten smet ut i trapphuset men jag är inte alls lika orolig för henne som Nikita. Hon är mycket mer försiktig och ger sig inte ut på äventyr och utan går upp och ner och jamar sedan för att kolla var jag är, plus att här kan hon inte hoppa upp på något räcke och trilla ner eller ut på en balkong.
 
Vart ute med hundarna, dem fick bada. Stora hanhunden rycker det är roligt och tiken bryr sig inte så mycket (helsyskon korsning irländsk sätter/ labrador/ rottweiler/ cocker spaniel), men trollen var inte imponerade. Det är ju blött! Och troll ska vara torra, annars är det ledsna troll.

Ska dock försöka gå dit igen regelbundet, ena trollet är lite stelt så tror att simning kan vara bra träning :)
 
@grodan21 kom på nu att jag inte svarat dig och inte orkar leta upp citatet.

Jag förstår att det är jobbigt att ha autism/annan NPF/diagnos och menade inte alls att snäppa dig på näsan och säga att det inte är okej att önska att man inte har någon diagnos.

Det jag försökte säga är att det inte är något fel i att vara annorlunda. Men med det sagt menar jag inte att det är enkelt att acceptera att man är annorlunda.
Jag kan också önska att det går att bota autism emellanåt. För att slippa vara annorlunda och sticka ut, men jag tänker att det också är viktigt med självacceptans. Typ acceptera att man är som man är och att vissa saker helt enkelt är svårare än för NTs.

Hoppas att det blev lite klarare i vad jag menade nu, och att jag inte menade något illa. Det är självklart okej att önska att det finns botemedel för autism/andra diagnoser :heart
Jag är ju några år äldre än dig och kan säga att problemen har blivit värre med åren. Jag förväntas klara av allt som en "normal" person gör. Vilket leder till att jag hela tiden balanserar på gränsen till vad jag klarar av.

Jag tog mig igenom skolan upp till och med universitet, hyfsat smärtfritt då jag har lätt för skolan. Men jobb och alla andra saker som kommer med att bli vuxen gör att min diagnos påverkar mig betydligt mer än som yngre.
 
Ååh fasen, @Lillgrådis gillade just mitt inlägg i hiss&diss tråden där jag hissade min glass .. FASEN vad gott det vore med kall glass idag!

"idag"? :confused: :confused: :confused:

ALLA dagar är lämpliga glassdagar! Eller borde vara. :D För övrigt får jag konstant upp reklam för den glassen jag själv hissade. Ingen risk att jag råkar "glömma bort" den... och dessutom har jag (igen) fastnat för tanken på att skaffa en riktigt gedigen egen glassmaskin, lagom till bärsäsongen. :d Tur att jag anammat en spring-utmaning för juli månad att kompensera lite av frossandet med.
 
Grundat lite bakgrund på en tavla, hängt med grannarna på innergården i ett par timmar. Sen möte med banken. Gillar min bank-kontakt så mkt så det var riktigt trevligt i sedvanlig ordning. Nu ska jag försöka haffa en plats på Mälarpavvan oklar utgång ☀🥂😆

Score!

669B354E-54B7-4946-9DA6-94D123372B7A.webp
 
Jag är ju några år äldre än dig och kan säga att problemen har blivit värre med åren. Jag förväntas klara av allt som en "normal" person gör. Vilket leder till att jag hela tiden balanserar på gränsen till vad jag klarar av.

Jag tog mig igenom skolan upp till och med universitet, hyfsat smärtfritt då jag har lätt för skolan. Men jobb och alla andra saker som kommer med att bli vuxen gör att min diagnos påverkar mig betydligt mer än som yngre.
Samtidigt är autism ett spektum och olika för alla. Jag känner andra (vuxna) som har autism som säger att det blivit enklare när de blivit äldre. Vad det beror på och vad som gör skillnaden vet jag inte.

Just nu kan jag väl inte säga att saker i livet är enklet och jag tycker nog att det var enklare i tidigare årskurser. Men jag tror att det beror på att jag blivit mer medveten om mina svårigheter nu och inte kompenserar lika mycket för mig själv för att jag inte orkar.

Jag vet inte vad som kommer hända när jag blir vuxen och ska börja jobba osv. Kanske blir det enklare, eller så blir det svårare. Men jag har ändå hopp om att det kan bli bättre...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 732
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 304
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 192
Senast: tanten
·
Svar
2 001
· Visningar
98 301
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp