Ska dra igång röken för att göra rökta laxnuggets
Edit: Med glaze på mousserande vin
Edit: Med glaze på mousserande vin
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ju några år äldre än dig och kan säga att problemen har blivit värre med åren. Jag förväntas klara av allt som en "normal" person gör. Vilket leder till att jag hela tiden balanserar på gränsen till vad jag klarar av.@grodan21 kom på nu att jag inte svarat dig och inte orkar leta upp citatet.
Jag förstår att det är jobbigt att ha autism/annan NPF/diagnos och menade inte alls att snäppa dig på näsan och säga att det inte är okej att önska att man inte har någon diagnos.
Det jag försökte säga är att det inte är något fel i att vara annorlunda. Men med det sagt menar jag inte att det är enkelt att acceptera att man är annorlunda.
Jag kan också önska att det går att bota autism emellanåt. För att slippa vara annorlunda och sticka ut, men jag tänker att det också är viktigt med självacceptans. Typ acceptera att man är som man är och att vissa saker helt enkelt är svårare än för NTs.
Hoppas att det blev lite klarare i vad jag menade nu, och att jag inte menade något illa. Det är självklart okej att önska att det finns botemedel för autism/andra diagnoser
Ååh fasen, @Lillgrådis gillade just mitt inlägg i hiss&diss tråden där jag hissade min glass .. FASEN vad gott det vore med kall glass idag!
Grundat lite bakgrund på en tavla, hängt med grannarna på innergården i ett par timmar. Sen möte med banken. Gillar min bank-kontakt så mkt så det var riktigt trevligt i sedvanlig ordning. Nu ska jag försöka haffa en plats på Mälarpavvan oklar utgång ☀
Samtidigt är autism ett spektum och olika för alla. Jag känner andra (vuxna) som har autism som säger att det blivit enklare när de blivit äldre. Vad det beror på och vad som gör skillnaden vet jag inte.Jag är ju några år äldre än dig och kan säga att problemen har blivit värre med åren. Jag förväntas klara av allt som en "normal" person gör. Vilket leder till att jag hela tiden balanserar på gränsen till vad jag klarar av.
Jag tog mig igenom skolan upp till och med universitet, hyfsat smärtfritt då jag har lätt för skolan. Men jobb och alla andra saker som kommer med att bli vuxen gör att min diagnos påverkar mig betydligt mer än som yngre.
Kanske sen på bollen men billiga bestick hittar du väl i vilken affär som helst? Eller second hand?Jag har varken skålar, kastruller eller något annat än plastskedar
Hon har men det är bättre att bo o leva i lådor än packa upp.Kanske sen på bollen men billiga bestick hittar du väl i vilken affär som helst? Eller second hand?
Ska vi skicka?
Hur kan det vara 23 grader redan? Vilken lyx! Inte alls avundsjuk eller såKan vara så att det blir badpremiär idag! Satans varmt och vi ska till mina föräldrar ändå med morsdagsblomma och dom bor precis vid sjön med egen badplats och brygga 50 m från huset 23 grader i sjön påstår min mor.
Slå inte på den som ligger.Hon har men det är bättre att bo o leva i lådor än packa upp.
Som diabetiker behöver hon ju inte äta o laga bra mat..............
Hur kan det vara 23 grader redan? Vilken lyx! Inte alls avundsjuk eller så
Borde vara lag på att alla ska ha det såLiten sjö som alltid blir varm snabbt! Den fryser snabbt också