Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på balkongen och jobbar. Vi har kvällssol så det är svalt och fläktar lite lagom. Nästan för svalt med shorts och t-shirt. Med lite flyt så kan jag sitta här till typ 16.30 innan det blir för hett.

Här har vi sol heeeeela dagen. Blir vaaaaaarmt i vår lgh av huset kan jag säga! Först ligger den på vid sovrummet o på trappen i flera timmar och värmer för att sen röra sig mot köket och värma upp den i flera timmar! Går inte att bo här utan markis vid köket! :D .
 
Hm det var mindre gardiner än jag trodde i soffan och mer handvävda och broderade lakan och örngott och dukar. Så det mesta blev nerpackat samtidigt som jag lovar mig själv att börja använda det istället för att bara lägga undan. Varför ska jag köpa nya grejer när jag kan använda sånt som är gjort med kärlek flera generationer bakåt i tiden? :heart Flera vackra linnedukar också som jag nu kom ihåg att jag la undan när barnen var små men nu är det bara mitt eget drällande som kan hända så de ska också börja användas! :D
 
Palettblad på framsidan 🙂
830C7533-95BD-441C-A646-D1166AA1F260.webp
 
Idag kom en hovslagare, även om det var en lite märklig sådan så en hovslagare! :bump:

Sen blir jag lite undrande över att han tyckte att han vet bäst. Självklart kan han mer om hovar, men jag har haft min häst i snart tre år, helskodd hela tiden. Jag vet vad som fungerar och vad som inte gör det. Som att hon inte orkar hålla uppe hoven hela tiden ca 10 minuter. Hon försökte sätta ner den försiktigt efter ett tag, men fick inte. Så hon satte ner hoven lite mindre försiktigt. Eftersom att hon stod snällt första minutrarna kanske man som hovslagare kan låta hästen vila hoven några sekunder ibland? Det har alla andra vi haft gjort och då är det inga som helst problem.

Och man kanske inte behöver stå och prata samtidigt om man blir blå av det? Jag vet att hovslageri är tugnt, men man behöver ju inte göra det tyngre än nödvändigt.

Lilla Fluff blev framskodd också, för första gången i sitt liv. Jag stod och kliade och hon naggade tillbaka, dock var det slickstenen hon kliade... Men hon verkade inte speciellt brydd över allt bankande :)
 
Vi får ny container idag och är på lagret för att ta emot och lasta av. Just innan vi åker messar stallägaren att hästen tappat en sko. Messar hovis. In i bilen och drar till lagret.
När vi är framme ser jag att hovis svarat att han är där om 30 minuter. Kollar när han skickat. Och ja, han ska vara i stallet om 5 min.
Som tur var kunde underbara stallägaren ta in hästen och ut efter. Puh!
 
Vaknade strax innan nio av att ena katten hoppade mig i magen för att rusa till hallen = posten kom. Mycket riktigt var det posten som kom och katten var i full fart med att strimla denna för att kunna slicka på klistret...

Idag lär det bli varmt, 23 grader i skuggan redan nu, sambon brände sönder sig i solen igår men överväger att släpa med honom ut. Tänker att lite god picknick, någon kall öl och fiske kanske kan locka, för inne i lägenhet med fönster som får sol från lunch tills den går ner kommer bli olidligt. Behövde vädra flera gånger i natt för att ens kunna sova :down:
Mina sympatier, jag har också en klister-/tejpälskande katt :meh: (Försökte slänga papper från klädvårdsrullar i min öppna papperskorg en gång, det var en dum idé.)
 
Här har vi sol heeeeela dagen. Blir vaaaaaarmt i vår lgh av huset kan jag säga! Först ligger den på vid sovrummet o på trappen i flera timmar och värmer för att sen röra sig mot köket och värma upp den i flera timmar! Går inte att bo här utan markis vid köket! :D .
Vi har morgonsol i sovrummet men sen är huskroppen placerad så att sydläget hamnar mot kortsidan så det blir aldrig så där massivt soltryck på hela huset. Hade lätt blivit olidligt annars.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 743
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 308
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Svar
2 001
· Visningar
98 305
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp