Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar likna en dokusåpa som gick på Tv3 förrut. Med Aschberg eller Timell?
EN planka på hallgolvet är det kvar att sätta dit. Hen stack kl 15 igår (kanske efter hen dragit ut kontakter?)...
Har inte kommit tillbaka än
Morsan har ringt till den som har firman. Jo hen skulle komma idag, efter sitt läkarbesök...
Nu har det gått snart 11 veckor på söndag
 
Dagens i-landsproblem. Fick min uppsägning idag. Enda problemet är att jag trodde det var 30 dagar från själva uppsägningen, men nu ska jag tydligen jobba tom augusti.
Trodde i min enfald att jag skulle få en soft sommar och hade signat upp för att jobba 10 dygn som ledsagare (lite utspritt över sommaren) och sen räknat med att typ chilla i en park. Nu helt plötsligt blir min halvtidsanställning med de där 10 dygnen nästan heltid hela sommaren. Har bara två veckors semester... Lite segt!
 
Skulle det vara ett alternativ att använda tal-till-text medan du svarar på frågorna läraren ställer, så att datorn/mobilen antecknar det du säger? Då kan du skicka in det, kanske. Låter jobbigt!

(Har inte läst vidare efter den posten jag svarar på, sorry om dubbelt eller irrelevant)
Det är faktiskt ingen här på buke som nämnt det innan, så tack för tipset!

Det hade varit ett jättebra tips, verkligen. Datorerna vi har tillgång till av skolan inte fungerar med tal-till-text men jag har testat att göra det med mobilen istället. Tyvärr pratar jag för snabbt så allt jag säger hinner inte uppfattas av tal-till-text programet :o Resultatet blir med andra ord samma som om jag skriver det själv... förutom att vissa ord byts ut mot andra random ord ;)
 
De... går ju att köpa ju? :D Köpversionen är dessutom supersmarrig om man köper rätt märke!
Men alltså... nej jag har inget bra försvar :p

Och vill man känna sig LIITE duktig, kan man köpa kungsörnens kladdkakemix. Den är riktigt skaplig faktiskt. Jag köpte den, när jag var cafétant för några år sedan och det var skriande åtgång, även toscakaka...
 
Alltså titta vad jag har hämtat hem :love:
 

Bifogade filer

  • E8D83588-B5D7-4F86-BC8F-7B25CB4EAC72.webp
    E8D83588-B5D7-4F86-BC8F-7B25CB4EAC72.webp
    222,2 KB · Visningar: 56
Gick till min bror, lånade bil, åkte(tre U-svängar och ett motorstopp) och hämtade min nyckel på jobbet, lämnade tillbaka bil och insåg i hallen att min bror har en extranyckel till mig som jag kunde lånat tillbaka tills imorn när jag, av naturliga skäl, ska tillbaka till jobbet ändå.👏 Orkar inte 😂
(Och allt i paketen passade så grattis till min ekonomi 💸💸)
 
Det är faktiskt ingen här på buke som nämnt det innan, så tack för tipset!

Det hade varit ett jättebra tips, verkligen. Datorerna vi har tillgång till av skolan inte fungerar med tal-till-text men jag har testat att göra det med mobilen istället. Tyvärr pratar jag för snabbt så allt jag säger hinner inte uppfattas av tal-till-text programet :o Resultatet blir med andra ord samma som om jag skriver det själv... förutom att vissa ord byts ut mot andra random ord ;)
Attans! Just det där att styra taltempot och artikulationen kan ju vara himla svårt. Men kanske är det värt att testa. Eventuellt lättare än att behöva skriva ändå...
 
Tillbringat kvällen på budgetmöte med Alliansen. Vi höll till utomhus och hade eget fika med. Det var riktigt mysigt att sammanträda så.

Torsten fick följa med. Bra miljöträning. Nu är han helt utslagen. Det är jobbigt att hålla koll på så många människor om man är så liten.
 

Bifogade filer

  • 20200526_212013.webp
    20200526_212013.webp
    121,4 KB · Visningar: 49
Sovdags men har jävulsk huvudvärk igen... Varit utan medicin några dagar så det är förmodligen därför, har för mig att jag fick sån här huvudvärk sist det hände också :cautious:
 
Apropå kladdkaka ... Jag har sett att Marabou säljer en färdig kladdkaka täckt med deras mjölkchoklad, har någon provat den? Det är fasen vad kladdkakan fastnade i hjärnan på en :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 295
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp