Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla som somnat på jobbet idag räcker upp en hand!

🙋‍♀️

Skulle lyssna igenom ett poddavsnitt som research för en artikel jag skriver och passade på att flytta från skuggan till solen för detta ändamål. Jag tyckte att avsnittet var både kort och osammanhängande och hann bli riktigt irriterad innan jag insåg att jag tydligen hade lyckats sova mig igenom sisådär 45 minuter i mitten där :angel:

Tror jag testar att ta en promenad för att lyssna på det där poddavsnittet istället, så får jag njuta av vädret i alla fall! Sen ska jag köpa falafelrulle till middag på väg hem :d
 
Alla som somnat på jobbet idag räcker upp en hand!

🙋‍♀️

Skulle lyssna igenom ett poddavsnitt som research för en artikel jag skriver och passade på att flytta från skuggan till solen för detta ändamål. Jag tyckte att avsnittet var både kort och osammanhängande och hann bli riktigt irriterad innan jag insåg att jag tydligen hade lyckats sova mig igenom sisådär 45 minuter i mitten där :angel:

Tror jag testar att ta en promenad för att lyssna på det där poddavsnittet istället, så får jag njuta av vädret i alla fall! Sen ska jag köpa falafelrulle till middag på väg hem :d
Räknas det att somna när man skulle ha studerat egentligen? :angel:
 
Fick tillbaka inlämningen jag skrev för ett tag sen, den som var den sista likadana inlämningen. Fick E-. Jag visste egentligen detta från början, men jag känner mig verkligen SÅ värdelös när det kommer till det samhällskunskap. I högstadiet kände jag mig ändå helt okej i samhällskunskap (kanske till och med bra), men det går verkligen inte bra nu. Det är inte det att jag inte förstår, jag förstår absolut vad läraren frågar efter bara att jag inte kan göra det så som läraren vill. Mamma satt jämte mig hela tiden och hjälpte mig att skriva analysen för att se att jag inte spårade ur som jag brukar, vilket var lärarens lösning. Men det hjälpte inte alls.

Jag fattar inte vad som går fel och läraren säger att det är att jag inte förstår uppgiften. Men när han ber mig beskriva uppgiften gör jag det tydligen helt korrekt. Så jag förstår ju uppgiften, men det går ändå inte som jag vill.

Nu ska mamma prata med läraren och säga att han får hjälpa mig på kompletteringen för det enda han gjort hittills är att ställa någon enstaka fråga och sen lägga över ansvaret på mina föräldrar att vägleda mig. Det känns inte som att miba föräldrar är föräldrar längre, det känns som att de är några lärare som står med pekpinnen och säger till mig att jag gör fel hela tiden och måste gå tillbaka.

Läraren säger själv att han hör att jag kan när han frågat mig de enstaka frågorna som ska hjälpa. Men att jag måste skriva ner det på papper också för att det ska räknas. Han kan inte gå på det jag säger muntligt. Men det går ju inte? Jag har försökt många gånger nu, utan någon förbättring trots att jag följt alla hans "stödinsatser" (dvs lägga mer och mer ansvar på mina föräldrar). Suck. Jag tror att jag ger upp på samhällskunskapen nu! Det verkar ju ändå helt hopplöst att ens försöka mer :meh:
Skulle det vara ett alternativ att använda tal-till-text medan du svarar på frågorna läraren ställer, så att datorn/mobilen antecknar det du säger? Då kan du skicka in det, kanske. Låter jobbigt!

(Har inte läst vidare efter den posten jag svarar på, sorry om dubbelt eller irrelevant)
 
Är så trött, kom hem från jobbet för en stund sedan och har gäspat och gäspat precis innan jag fick hem. Det har heller inte varit en speciellt jobbig dag, men ändå. Nu äter ja sirapskakor och gör mig lite te. Skulle nog egentligen kunna gå å lägga min nu och däcka.
 
Nämnde jag hur mycket jag hatar att administrera? Idag har jag skickat 31 olika mejl i nästan lika många ärenden.

Nu har jag dock tänt grillen för första gången i år. Det ska bli kycklingsallad med grillat bröd och aubergine. Och ett stort glas vin! Tyvärr började det blåsa en del nu så det blev lite småkyligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 295
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp