Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå kladdkaka ... Jag har sett att Marabou säljer en färdig kladdkaka täckt med deras mjölkchoklad, har någon provat den? Det är fasen vad kladdkakan fastnade i hjärnan på en :cautious:
Kletig kaka det där, fastnar överallt :up:

Men ingen färdig kladdkaka! Jag kan skriva ut receptet jag använder, kommer från ett café min mamma jobbade på för ca 20 år sedan :)
 
Sitter och väntar på att den där Magiska Motivationen Att Resa Sig Ur Soffan Och Gå Och Lägga Sig ska infinna sig. Tänk att det är lika svårt varje kväll, trots att jag ikväll till och med ser fram emot att krypa ner i sängen! Hade tänkt ta tag i disken innan jag gick och la mig men sambon hann före, så nu har jag liksom ännu mer anledning att sitta här och lata mig ett tag till... Man latar sig aldrig så bra som när någon annan arbetar inom syn- och hörhåll :devil:
 
Det är nog dags att lägga sig när man råkar på såna här saker på Internet
4396b846ce2e813df8ae3e121bed20e6ec8a6180.jpg

:eek:
 
4 ägg
2 dl strösocker
200 g mörk blockchoklad
200 g smör (riktigt!)
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Lite smör
Lite mer ströbröd

Sätt ugnen på 200°, vi använder varmluft men inget måste.

Vispa ägg och socker pösigt, enligt recept 10 minuter men det brukar jag inte göra.

Smält smör och choklad i samma bunke, blanda i. Häll i övrigt och rör om, rör inte för mycket då den ska vara fluffig.

Smöra och häll på ströbröd i en form, ca 24 cm i diameter och inte låga kanter.

Stoppa in i ugnen och vänta 10-15 minuter, 10 min brukar räcka men beror på hur mycket sås man vill ha.

Plocka ut efter ett tag och servera gärna direkt, men då är den varm så man kan bränna sig (rekommenderas inte att bränna sig, ät försiktigt). Min mamma och alla släktingar är lite konstiga och vill ha vispad grädde till, glass fungerar säkert också.

Ställ in i kylen efter, då kommer ni aldrig vilja se en kladdkaka mer men göm den inte så bra. Kan värmas i micro men akta så att den inte blir kokt, mycket kort tid och hellre flera gånger rekommenderas. Kan även ätas kylskåpskall, rekommenderar inte grädde till då.

:d :up:
 
Attans! Just det där att styra taltempot och artikulationen kan ju vara himla svårt. Men kanske är det värt att testa. Eventuellt lättare än att behöva skriva ändå...
Artikulation har jag nog inte svårt med, men taltempo däremot :angel: Jag har dock blivit bättre på att tala långsammare pga farmor. Hon är typ döv, så att tala snabbt går inte. Långsamt och tydligt måste det vara. Men jag har fortfarande svårt med att dra ner på tempot... :cautious:

Jag har testat att tala in mina uppsatser men ord hoppades över eller blev helt obegripliga. Tyvärr... :(
 
Jag har verkligen försökt att vara positiv de senaste dagarna/något liknande. Men nu går det inte. Jag kan inte vara positiv kring matteprovet på torsdag. Känner mig verkligen heeeelt värdelös som inte fattar. Eller så fattar jag, men kan bara inte koppla ihop grejerna.

Jag funderar allvarligt på att bara skita i provet och sjukanmäla mig för det kommer ändå gå åt skogen. Men det känns inte som ett jättebra alternativ trots allt. Vet ju hur himla skönt det kommer vara att vara klar sen. Men just nu känner jag bara att jag inte orkar. Allt känns helt omöjligt och jag och mamma har börjat titta på andra sätt att gå gymnasiet på igen. Jag älskar verkligen min skola, men det är bara helt... omöjligt. Jag passar liksom inte in och jag kan uppenbarligen inte visa mina kunskaper på samma sätt som "alla andra".

Så... nu funderar jag på om jag bara ska skita i provet och sjukanmäla mig. För att ge mig själv lite lugn och ro för en stund. Eller om jag ska ta tag i mig själv och bara göra det för att ha det gjort.

Jag och pappa ska snart gå och lägga oss. Jag har haft världens meltdown pga vet inte vad jag ska göra, så ingen av oss har kommit i säng ännu :crazy:

Jag har verkligen lust att bara lägga mig ner och ge upp. Hej hopp, det är tyvärr inget alternativ, så hoppas att jag asap har kommit till ett beslut. Men känner jag mig själv rätt så har jag inte ens bestämt mig på torsdag morgon :banghead:
 
Dricker kaffe! Hade gärna sovit ett par timmar till.
Äldsta dottern vaknade tidigare än hon behövde, helt spänd på att få gosa med marsvinen 😅 Hunden är helt förundrad över vad det är för nåt litet vi tagit in i hennes hus och släpper dom inte med blicken speciellt länge😂
 

Bifogade filer

  • 8C6BA9B0-D2F9-46E2-AC21-F956603392F4.webp
    8C6BA9B0-D2F9-46E2-AC21-F956603392F4.webp
    248,5 KB · Visningar: 43
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 307
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 251
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 204
Svar
2 001
· Visningar
98 271
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp