Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blah! I förrgår tvättade jag och bytte mina sängkläder. Igår kväll kissade katten i min säng (hon löper) så idag blir det att tvätta allt igen :meh:

Sa till pappa att katten kissat i sängen och han har väl pratat med sin tjej om det. Idag kommer hon hem så hon lär väl vara skitsur på mig för att jag sa till pappa och inte bara tog tag i det själv. Hon vill ju inte kastrera katten för att hon vill ha kattungar en gång (det är ju så gulligt... jo men visst, säkert att du får in kattungar i den här lägenheten, NOT) men känner jag pappa rätt så har han sagt att hon får boka tid nu för det här är inte hållbart. Dessutom så lider ju faktiskt katten av det också... hon mår ju inte bra av att löpa så som hon gör.

Och ja, jag tar tag i det själv. Tvättar just nu täcket, påslakan och underlakan. Bäddmadrassen ligger på balkongen och har fått sig en omgång "piss off" spray.

Men fy vad elak jag känner mig mot den andra katten. Han går mellan dörrarna till mitt rum (det är två dörrar) och jamar. Jag har alltså stängt dörrarna, men han mår uppenbarligen dåligt av att inte få vara i mitt rum. Hans absoluta favoritplats är klösträdet i mitt rum och det duger inte även om jag skulle flytta ut det. Usch, jag hatar att se katterna såhär. Honkatten mår ju inte bra av att löpa och hankatten mår inte bra av att dörrarna till mitt rum är stängda.

Dessutom har jag att tänka på med matteprovet imorgon också. Livet suger :down:

Edit: Det är alltså pappas tjej som äger katterna, så varken jag eller pappa kan ta några beslut angående kastrering. Hade det varit våra katter hade de varit kastrerade för länge sen. Det enda vi kan göra är att prata med pappas tjej och lägga fram argument till varför det skulle vara bättre för oss alla att kastrera honkatten (hankatten är kastrerad).
 
Nu. Efter att jag i TRE ÅR... kanske till och med fyra? Sagt till om att kemikaliehanteringen är bedrövlig och vi måste göra något NU.... Har ledningen insett att åh fan, kolla här detta är ju inte så bra. Tänk om de stänger vår skola? Vad ska vi göra? :nailbiting::banghead:

10 (!) samtal har jag tagit emot i dag angående kemikaliehanteringen. Ringde nyss min chef och sa att han gärna får prata lite med ledningen och att jag kan göra så att jag skriver en liten rapport kring nuläget, vad vi måste göra enligt lag, hur vi ska komma dit, och hur vi ska arbeta med detta i framtiden. Ledningsperson ringer mig efter ett tag och typ "åh! ja, jättebra! Kom på en plan".
Då tog jag faktiskt tillfället i akt att tala om att jag haft en plan i minst tre år, men har fått noll och inget gehör för detta. Kanske lite opassande men alltså, jag har kämpat i tre år bara för att bli hörd och nu får de panik för att skolan blir inspekterad.
För att citera Jack Sparrow min husgud "Your funeral."
 
Nu. Efter att jag i TRE ÅR... kanske till och med fyra? Sagt till om att kemikaliehanteringen är bedrövlig och vi måste göra något NU.... Har ledningen insett att åh fan, kolla här detta är ju inte så bra. Tänk om de stänger vår skola? Vad ska vi göra? :nailbiting::banghead:

10 (!) samtal har jag tagit emot i dag angående kemikaliehanteringen. Ringde nyss min chef och sa att han gärna får prata lite med ledningen och att jag kan göra så att jag skriver en liten rapport kring nuläget, vad vi måste göra enligt lag, hur vi ska komma dit, och hur vi ska arbeta med detta i framtiden. Ledningsperson ringer mig efter ett tag och typ "åh! ja, jättebra! Kom på en plan".
Då tog jag faktiskt tillfället i akt att tala om att jag haft en plan i minst tre år, men har fått noll och inget gehör för detta. Kanske lite opassande men alltså, jag har kämpat i tre år bara för att bli hörd och nu får de panik för att skolan blir inspekterad.
För att citera Jack Sparrow min husgud "Your funeral."
Kattkiss alla dagar i veckan. Ditt jobb är ju ca 1000 resor värre.

Om man ska se något positivt i det hela är det att de äntligen insett att de måste göra något åt kemikaliehanteringen. Men SÅ lång tid får (eller ska) det faktiskt inte ta... :crazy:

—————
Tillägg: Affären jag köpte min linjal som gick sönder i är öppen idag, så nu ska jag till stan för att köpa en ny linjal. Eventuellt ska jag även möta pappa i stan. Glömde rolla mina buxor med klädroller innan jag gick utanför dörren så mina svarta byxor är just nu svarta med fläckar av vitt :cautious: :laugh:
 
Kattkiss alla dagar i veckan. Ditt jobb är ju ca 1000 resor värre.

Om man ska se något positivt i det hela är det att de äntligen insett att de måste göra något åt kemikaliehanteringen. Men SÅ lång tid får (eller ska) det faktiskt inte ta... :crazy:
Jag har dock 0% hopp om att detta faktiskt betyder att något kommer hända. Förtroendet är inte direkt på topp.
Jag kommer skriva det här dokumentet, de kommer läsa och typ "mäh, vad jobbigt... det här får hon lösa själv." 🙄
 
Puh!
Jag tycker faktiskt att jag har någorlunda "rätt" till halvstudierna den här veckan nu när vi har avtalat om det (hur mycket studier det blir låter jag vara osagt :angel:) för fy vad slitigt det kan bli med att skura utemöblerna. Skulle inte orka göra det en hel dag som jag dessutom inte skulle bli färdig på, men idag hann jag med fyra sittgrupper till. Yay.
Nu efter lunchen, hem och plugga. (Eller sova :cautious:)
 
Lunchpromenad i solsken och nu sitter jag här och funderar på om jag ska orka kopiera en kallelse till rättegång eller bara skriva in den i Excelfilen jag har :confused:
Det var för övrigt en varm promenad så det börjar bli dags att ha med civila kläder och slippa svettas i uniformen.
 
Jag har dock 0% hopp om att detta faktiskt betyder att något kommer hända. Förtroendet är inte direkt på topp.
Jag kommer skriva det här dokumentet, de kommer läsa och typ "mäh, vad jobbigt... det här får hon lösa själv." 🙄
Men om du gjort en plan och de inte gör något så är det i alla fall inte ditt fel. Men drygt att göra en plan för ingenting kan jag tycka. Om de ändå inte tänker göra något kunde de ju struntat totalt i uppgiften.

Har du fått något skriftligt om att du bara ska göra planen och inte genomföra så att kemikaliehanteringen säkras upp? Tänker att det kan vara bra så att de inte säger sen att det var du som inte genomförde det du skrev i dokumentet...
 
Åh, jag älskar när man lyssnar på gamla favoriter och snubblar över en låt som gör att man känner sig nästan som nyförälskad då den är sååå bra men man har inte hört den på ett tag :love:

I detta fall gäller det Superman (It's not easy) av Five for fighting. Jag älskar hans röst i den här låten :love:
 
Men om du gjort en plan och de inte gör något så är det i alla fall inte ditt fel. Men drygt att göra en plan för ingenting kan jag tycka. Om de ändå inte tänker göra något kunde de ju struntat totalt i uppgiften.

Har du fått något skriftligt om att du bara ska göra planen och inte genomföra så att kemikaliehanteringen säkras upp? Tänker att det kan vara bra så att de inte säger sen att det var du som inte genomförde det du skrev i dokumentet...
Nej inte direkt, men jag har skriftligt på att jag försökt få någon att lyssna på mig angående att jag har en plan som bör göras. Typ "Hej, jag har sett x och y vilket inte är bra pga z. Jag har gjort ett förslag till plan för att ordna detta och undrar om vi kan ta ett möte kring detta?"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 340
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 262
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp